האנשים המצליחים ממליצים על הדרכים היעילות לפתוח את היום

סיון קידר5 דקות קריאה
כך אפשר לפתוח את היום טוב יותר
שתף:

שעת הערות הראשונה בבוקר ושיגרת הבוקר שלנו עשויות להשפיע במידה ניכרת על היממה כולה. הבחירות שלנו בשעת ההשכמה והלך הרוח שלנו קובעים במידה רבה כיצד ייראה שאר היום, ואם נבחן את ההרגלים של האנשים המצליחים בעולם, ביניהם מנהיגים עסקיים, אמנים, אנשי בידור, נשיאי אוניברסיטאות ועוד, נמצא קווי דמיון באופן ניהול שיגרת הבוקר שלהם. הנה כמה מהדרכים שבהן המצליחים הללו מחליטים לפתוח את היום.

 

לפתוח את היום עם יקיצה מוקדמת

מרבית האנשים מכוונים את השעון המעורר בהתאם לשעת העבודה או לשעת הלימודים הראשונה, במטרה לישון כמה שיותר, למצות את זמן השינה וליהנות משנת בוקר מתוקה ומנחמת. בדרך כלל הם מפעילים את הנודניק בשעון המעורר מספר פעמים ומתארגנים בחפזון תוך דילוג על ארוחת הבוקר ושתיית הקפה במהלך הנסיעה. לעומתם, מרבית האנשים המצליחים בוחרים דווקא להשכים מעט קודם. משכימי קום מדווחים על שיגרת בוקר רגועה, שלווה, מהנה ונטולת מתחים.

 

לפתוח את היום בלי סנוז
ותרו על הסנוז וזכרו שבמקום להימרח במיטה ולקום בלחץ – עדיף לקום מוקדם יותר ולפתוח את היום בצורה רגועה וטובה

 

בוקר ממריץ ומלא באנרגיות

מרבית האנשים המצליחים מנצלים את שעות הערות הראשונות לפעילויות, המשרות עליהם רוגע ומחדירות בהם מרץ ומוטיבציה. הפעילויות מגוונות וכוללות קריאה, מדיטציה, פעילות גופנית או בילוי בחברת אדם אהוב לקפה של בוקר. כוהנת הסדר והארגון היפנית ומחברת הספר "הקסם המשתנה בחיים", מארי קונדו, סיפרה בראיון שעוד מילדותה היא נהגה מידי בוקר לפתוח את כל חלונות הבית כדי לאוורר ולטהר אותו. כמו כן, היא נוהגת לטהר את הבית על ידי שרפת קטורת ולסדר אותו לפני שהיא מתפנה אל שיגרת יומה.

 

 

שינה איכותית ומספקת

לשגרת בוקר קבועה אין ערך רב אם לא מקצים מספיק זמן לשינה בלילה שלפני. זמן ואיכות השינה קובעים באופן ניכר את מצב הרוח שלנו לאורך שעות היממה. כמו כן, הם משפיעים מאוד על היכולת שלנו לבצע מטלות וליהנות מהן. אך השלכות חוסר השינה חמורות הרבה יותר, כשמדובר בבריאות שלנו. נמצא כי לאיכות שינה ירודה ולשינה לא מספקת קיים קשר ישיר עם מחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב ופגיעה במערכת החיסון. דרך אגב, שינה מספקת מוגדרת כשנת לילה רצופה בת 7-9 שעות בסביבה חשוכה וסטרילית (נקייה מרעשים והפרעות).

 

לפתוח את היום אחרי שינה טובה
שינה איכותית היא קריטית כדי שתתפקדו טוב יותר במשך כל היום

 

מתאימים את שיגרת הבוקר למצבים משתנים

גם כאשר התנאים משתנים, עדיין ניתן לשמור על שיגרת בוקר קבועה. זה פשוט דורש מאיתנו להיות יצירתיים. לדוגמה, אם אתם מבלים בנסיעת עסקים בחו"ל, וחדר הכושר לא זמין בקרבת המלון, תוכלו לצאת לריצת בוקר, ואם ארוחת הבוקר במלון אינה מספקת אתכם תוכלו לפקוד את החנות השכונתית, לצרוך כמה מוצרי יסוד ולאלתר ארוחת בוקר מקומית שתרענן אתכם ותיתן לכם את זריקת האנרגיה לה אתם זקוקים לתחילת היום.

 

 

עקביות והתמדה

לא לכולם פיתוח הרגל חדש בא בקלות. הקומיקאי ג'רי סיינפלד ציין בראיון שהוא נוהג לצייר טבלה חודשית, ובה הוא מציין באיקס פעולה יומית אותה הוא מתחייב לבצע. התאוריה הזו בהחלט יכולה לעבוד, אבל חשוב לזכור, שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, וצריך לשלב בין עקביות והתמדה לגמישות במידת מה. זכרו שגם אם החמצתם אימון או שניים בשבוע שחלף, גופכם לא יזכור זאת בעוד חצי שנה, בה תתמידו בשגרת אימונים קבועה.

 

לפתוח את היום בשגרה
ככל שתתמידו ותהיו עקביים תגלו שזה בא קצת יותר בקלות – גם אם תפספסו מדי פעם

 

מוותרים על הכאה עצמית

מרבית האנשים המצליחים לא מתעכבים על בוקר או שניים בהם נאלצו לוותר על שיגרת הבוקר שלהם. הם מכירים בכך שנסיבות החיים משתנות, ושלא מדובר בשינוי קבוע, ולכן לא מכים על חטא. המשיכו לפתוח את היום שלכם בצורה טובה, גם אם פספסתם מפעם לפעם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme