בעלת עסק שמרוויחה 60,000 ₪ בחודש מגלה: 5 כללים לצורך הקמה וניהול העסק

שני ודאוקר3 דקות קריאה
5 כללי ברזל - הקמה וניהול העסק
שתף:

הכנסה של 60 אלף ₪ בחודש. מי לא היה רוצה הכנסה שכזאת? מדובר בסכום לא מבוטל שממוקם הרבה מעל השכר הממוצע במשק או בכלל בישראל. אפשר להגיע לסכום כזה? מה צריך לעשות או יותר נכון – במה צריך לעסוק כדי להצליח להרוויח סכום כל כך גבוה? ומה חשוב לדעת לפני הקמה וניהול העסק? שוחחנו עם י' – עצמאית בתחום של סדנאות אפייה ובעלת השכלה והכשרה מגוונות בנושאי אפייה מתקדמת. י' הסכימה לשתף אותנו בסכום שהיא מכניסה כמעט מדי חודש ולחלוק עימנו טיפים מהניסיון שלה, טיפים שעוזרים לה להצמיח את העסק שלה יותר ויותר עם הזמן. להלן חמישה כללים שהיא מקפידה עליהם מאז תחילת הדרך והיא משתפת אותם, כאן לראשונה, עם בעלי עסק מכל תחום ובעלי כל וותק בעיסוק שלהם.

 

הקמה וניהול העסק ב-5 צעדים
י' מעבירה סדנאות אפייה, מכניסה משכורת נאה כל חודש – ומשתפת בטיפים החשובים

 

1 – חזון ומטרה לפני הקמה וניהול העסק

"החזון והמטרה של העסק צריכים לעמוד מול העיניים החל מהמחשבה הראשונה על הקמה וניהול העסק. עוד בשלב ההתלבטות, של ביצוע חישובי כדאיות או כשבוחנים יתרונות וחסרונות של הקמת העסק לעומת המשך פעילות בתחום העיסוק הקודם. אני אישית, אחרי שסיימתי להשתלם בבתי ספר לקונדיטוריה ואחרי שהייתי לא מעט שנים סו שף קינוחים במסעדות מובילות החלטתי מה רמת ההכנסה שאני רוצה להגיע אליה. כל הבנייה וההקמה של העסק הייתה סביב המספר הזה. חשוב להבין שכדי להגיע לסכום גבוה – צריך לבנות נכון את כל הפעולות שקשורות בעסק. זו לו חוכמה פשוט לגבות סכום גבוה על המוצר או השירות גם כי לקוחות לא יגיעו וגם כי החישוב חייב לשקלל בתוכו את ההוצאות וזה בעצם השלב המהותי כאן. הטיפ שלי הוא לבחור תחום או עיסוק שיש לך מה להציע בו. שיש לך ידע וניסיון בו ושאתה יודע שתוכל לגרום לאנשים להגיע אליך כי תיתן להם משהו גדול. למזלי לאנשים רבים יש רתיעה, שלא לומר סלידה מאפייה וכשהם קוראים את חומרי השיווק שלי הם מבינים שאצלי הם ילמדו דברים שהם לא ילמדו בשום מקום אחר. אני לא מתביישת להגיד את זה ולעמוד מאחורי המילים האלה".

 

 

2 – הכנת השטח, לפני צאת העסק לאור

"לקבל החלטה על הקמת עסק זה השלב הראשון והחשוב, ללא ספק. אחרי השלב הזה יש פיתוי מאד גדול לצאת ולצעוק את הבשורה לעולם – טעות! עכשיו הזמן להכין את הקרקע. לנסח לעצמך תקנון, לקבל החלטות גם לטווח המיידי וגם לטווח הארוך. איפה אני אעבוד? להיכן יגיעו הלקוחות שלי? מה ההוצאות שעומדות להיות לי? אני יכולה להראות לך את המחברת שלי שבה כתבתי את כל הדברים האלה כשהקמתי את העסק לפני מעל 10 שנים. אני זוכרת שרשמתי בפינות כל מיני רעיונות שהיו לי, פנטזיות ומחשבות. אני מסתכלת שם מדי פעם וזה מעלה בי חיוך כי זה כל כך אמיתי ואותנטי ובעצם על זה מבוסס כל המוניטין שלי היום. משם הכל התחיל. צריך לדמיין בראש את המסלול שיעשה הלקוח או המתעניין, להכין את עצמך לקראת כל תרחיש שיכול להיות שייווצר והכל צריך להיות רשום. כל פגישה עם נותן שירות, כל מייל או הודעה בנוגע לייעוץ שמקבלים מאיש מקצוע אחר. לתעד, לבנות את התשתית, למתג והכי חשוב – לא לוותר עד שתרגיש שלמות עם השלב שסיימת. אם לא הרגשתי שלמה עם עצמי – המשכתי לחפור ולחפש את מה שאני רוצה וצריכה באמת".

 

הקמה וניהול העסק בתכנון מוקדם
הקמה וניהול העסק מתחילים בתכנון מוקדם – בין אם אתם מעבירים סדנת אפייה או מעניקים ייעוץ מקצועי

 

3 – שיווק וצעדים ראשונים

"אי אפשר כבר בהתחלה לגבות מחירים גבוהים ולצפות לראות רווחים מרשימים. התחלה זהירה היא ההתחלה הנכונה. אחרי שסיימתי את שלבי הכנת התשתית 'יצאתי החוצה' עם דבר קיומו של העסק. העברתי סדנאות בנושאים שונים שכולם קשורים לעולם האפייה (עבודה נכונה עם שמרים, הצגת סוגים שונים של בצקים ומתי להשתמש בכל אחד, הכנת מאפים מתוקים או מלוחים, הכנת עוגות יום הולדת מרשימות, הצעתי סדנה לילדות, לבנים, לבני נוער וכמובן לאימהות ועוד). התחלתי בסדנאות של 5 משתתפים שמתוכם שניים היו מכרים שלי וגביתי מחירים נמוכים, אחרי הסדנאות ביקשתי חוות דעת וביצעתי תיקונים כדי שהתוכן יהיה מדויק. ככל שדייקתי – כך גם הרשיתי לעצמי להעלות את המחיר ועם צבירת הביטחון האישי שלי, גם אפשרתי הגעה של יותר אנשים לכל סדנה. היום עם הרשתות החברתיות לא קשה לפרסם ולשווק, יש לי עמוד עסקי שכל מה שאני עושה בו זה להעלות את הפליירים של הסדנאות הקרובות ותמונות של סדנאות שכבר התקיימו. מכיוון שהסדנאות באמת מוצלחות, מהנות ומלמדות – יש לי הרבה שיווק מפה לאוזן שעוזר לי מאד למלא כל סדנה מיד אחרי קביעת המועד שלה".

 

 

4 – בחינת הוצאות והכנסות לכל אורך הזמן

"אני לא רק מעבירה סדנאות וזהו. יש לי הרבה בחינות ועבודת הכנה לפני הסדנא ובעיקר אחריה. הנושא של הרווח הנקי שלי כל הזמן בתודעה ואני כל הזמן מחפשת דרכים להתייעל. את הסדנאות אני מעבירה אצלי במטבח. סידרנו את החלוקה הפנימית של המטבח וחדר האוכל כך שיהיה מספיק מקום, לא יהיה צפוף ובדרך זו אני חוסכת לא מעט כסף שהייתי משלמת עבור מקום מושכר. על חומרי הגלם שלי אני לא מתפשרת. אני לא קונה שום מוצר זול אלא בוחרת את מה שנחשב לאיכותי, ייחודי או אפילו מיובא. לטווח הארוך ההשקעה הזאת מחזירה את עצמה כי באפייה במיוחד יש חשיבות עצומה לחומרי גלם מעולים. כשהתוצרים של המשתתפים איכותיים ומתקבלים ברמה גבוהה – רק זה יוצר עבורי באז מדהים. אני בוחנת כל הזמן את מחיר ההשתתפות. אני לא גובה מחיר נמוך כי אני מאמינה שיש הרבה ערך מוסף בסדנאות שלי אבל הרעיון לגבות מחיר גבוה באופן לא מוצדק הוא לא ישים ולא הגיוני. חוץ מזה, המחיר צריך גם להיות פונקציה של אורך הסדנה. המחירים שלי נעים בין 250-350 ₪ והסדנא אורכת בערך ארבע שעות. כשמשתתף פוטנציאלי בוחן את כדאיות ואת ההשקעה פר שעה – הוא יכול להבין שמדובר בתעריף ידידותי עם הרבה מאד ידע שהוא יקבל בסדנה".

 

הקמה וניהול העסק - מעקב תמידי
חשוב להמשיך ולעקוב אחר ביצועי העסק בלי הפסקה

 

5 – אני עושה מה שאני אוהבת!

"נכון, צריך להתפרנס, יש לי הוצאות מחייה, ילדים, משפחה, בית וחשבונות לשלם. אבל בשורה התחתונה – אני עושה מה שאני אוהבת. אני נהנית! כשאני פותחת את הדלת כשמגיע משתתף לסדנה – אני מתרגשת. אני שמחה להכניס אותו או אותה לבית שלי, למטבח שלי. מדי פעם אני אומרת לבעלי שביום שארגיש שאני משתעממת או חסרת סבלנות – זה היום שבו אפסיק לעשות את זה. לשמחתי – אני לא רואה את זה קורה בעתיד הקרוב. העיניים של המשתתפים, ההבנה שלהם מה עשו לא נכון בבית והשיתופים שלהם אחרי הסדנה על מה שהכינו ואיך שהכינו אחרי שלמדו ממני – אלה דברים שאני פשוט מתמוגגת מהם! אני באמת רוצה ללמד אותם! אני באמת רוצה שיאהבו את האפייה כמוני! אני לא רוצה שהם ייתקלו במילה 'שמרים' במתכון וייבהלו. אני רואה בזה שליחות. אנחנו חיים בעידן של מזון טכנולוגי ומעובד, אנשים בקושי מכינים בעצמם את המזון שלהם ואני כאן כדי לעצור, או לפחות להאט את כדור השלג הזה. אני אומרת – 'רגע! אל תקנו! בואו תלמדו להכין לבד'.

 

מילה על צמצום הוצאות

אם כל הטיפים האלה עדיין לא מספיקים, השפית נותנת עוד כמה עצות להתנהלות שוטפת עם העסק וקשורות בהיבט של צמצום ההוצאות:

 

"יש דברים שאני מוותרת עליהם ויש שלא. כאמור – על חומרי גלם מעולים ולא פחות מזה – אני לא מתפשרת ולא משנה כמה זה יעלה לי. על קצת פגיעה בפרטיות של בני המשפחה שלי אני יכולה להתגמש. אני מקיימת בדרך כלל סדנה אחת ביום, גם בימי שישי ועבור מבוגרים כמובן בשעות הערב. זה לא מאד נוח עבור בעלי והילדים אבל כולנו מבינים שחוסר הנוחות הזה משתלם לנו וזה עדיף מאשר שאיעלם מהבית בשעות האלה."

 

"אני עושה את השיווק שלי בעצמי, לשמחתי לא צריכה להשקיע הרבה כסף בקמפיינים ממומנים והאתר שלי, בשילוב עם הפעילות בעמוד העסקי עושים את העבודה. אני מבצעת בעצמי את כל ההתנהלות הבירוקרטית מול רשויות מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי כדי לא לשלם לרואה חשבון. נעזרתי ביועץ מס בתחילת הדרך ואט אט למדתי לעשות גם את הדברים האלה לבד."

 

"הטיפ הכי גדול ומשמעותי שאני יכולה לחשוב עליו – הוא לא לפחד. מאד מרתיע לעזוב חיי נוחות ולהקים עסק לבד. מאד מפחיד לא לשכור שירותים של איש קידום בפייסבוק. יש הרבה חששות סביב מילוי טופס לביטוח לאומי. אבל ברגע שמתגברים על החששות האלה מבינים שאפשר לעשות דברים לבד, לחסוך כל כך הרבה כסף ולהפוך לעצמאי במלוא מובן המילה. כשמצרפים להתגברות הזאת אהבה ותשוקה אמיתיות למה שעושים – אין שום דבר, אבל באמת שום דבר שיעמוד בדרכה של ההצלחה. וההצלחה – תגיע!"

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme