אפקט מאסטר שף – סדנאות אפייה ובישול משגעות את הישראלים

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

מאסטר שף, משחקי השף, בייק אוף, אהרוני מבשל לחברים, דרך האוכל ותכניות בישול רבות אחרות הפכו במרוצת שנים האחרונות ללהיט של ממש בקרב קהל הצופים הישראלי. מה גם, שמגוון סוגי התכניות רחוק מלאכזב: תחרויות בישול, תכניות בישול בסגנון ריאליטי, תכניות אירוח ועוד. אין זה מפתיע, אפוא, כי בהשראת הצפייה רבים חולמים להתנסות בתחום הקולינריה בעצמם: חלקם במסגרת סדנאות אפייה ובישול שמעניקות הזדמנות לכל אחד להרגיש שף לכמה שעות, בעוד אחרים שואפים להפוך את התחביב למקצוע ונרשמים לקורסי בישול להכשרת שפים וקונדיטורים בדרכם להפוך למאסטרים אמיתיים בעולם הקולינריה. לנוחיותכם ריכזנו את העסקים המובילים בישראל שיאפשרו לכל אחד ואחת מכם להתנסות בחוויה ואולי אפילו לעשות קריירה בתחום.

 

בישולים – ביה"ס הגבוה לקולינריה

חולמים להפוך את התשוקה לבישול ואפייה לעיסוק מרכזי בחיים, רוצים להשתלב כאנשי מקצוע בתחום המסעדנות או שאתם פשוט מחפשים אתגרים בתחום הקולינריה? בישולים – ביה"ס הגבוה לקולינריה זו הכתובת בשבילכם. ביה"ס בישולים הוקם לפני כשני עשורים על ידי יגאל כליפא שזיהה את תחילתה של המהפכה בעולם הקולינריה כמו גם את הביקוש הגובר לאנשי מקצוע מיומנים ובעלי ידע מקיף בתחומי הבישול, פטיסרי, בולנז'רי, שוקלטייר, כמו גם ניהול והקמת עסקים בתחום המזון. כיום בישולים נחשב לאוטוריטה בתחום מקצועות הקולינריה, עם למעלה מ-10,000 בוגרים המובילים את תעשיית המסעדנות והמזון בארץ.

 

סגל השפים של בישולים מורכב מ- 20 אנשי מקצוע והוראה בעלי הכשרה וניסיון רב שנים בתחום המסעדנות בארץ ובחו"ל, כל אחד מהם מביא עמו ידע, מומחיות וסגנון אישי, שבאים לידי ביטוי בתכניות לימוד עשירות, מגוונות ומקצועיות. בישולים פועל בשיתוף עם בתי ספר לקולינריה המובילים בעולם, כגון, CIA , Ferrandi, Bellouet Conseil, Culinary Arts Academy Switzerland במטרה להתעדכן באופן שוטף בחידושים ובמגמות בתחום הקולינריה ולהציע לתלמידיו סטנדרט לימודים ברמה הגבוהה ביותר.

 

בישולים

 

אילו תכניות לימוד וקורסים תמצאו כאן?

תכניות הלימוד של בישולים משלבות טכניקות צרפתיות קלאסיות לצד חדשנות ויצירתיות של המטבח העולמי המודרני. פעילות בית הספר מתחלקת ל-3 מגמות: המגמה לבישול (בראשותו של השף רן פולק), המגמה לפטיסרי (בראשותו של השף ברי סייג) והמגמה ללימודי המשך (בראשותו של השף אבי מלמדסון). למעשה, מדובר בתכנית לימודים ייחודית, המאפשרת הטמעה, תרגול והתנסות אישית בתהליכי העבודה. תלמידי האקדמיה לומדים בהדרגה את שיטות העבודה המורכבות, רוכשים ידע במחקר ובהבנת תהליכים כימיים ופיזיקליים העומדים מאחורי תהליכי ההכנה, מתוודעים לחומרי גלם ופרופולי טעם חדשים ולומדים לפתח ראייה קולינרית אישית, כלים מעשיים וסגנון עבודה אישי החיוניים כל כך להצלחתם העתידית בעולם הקולינריה.

 

לבית הספר תכנית סטאז' ייחודית, שמקנה הזדמנות לעבוד לצד השפים המובילים מסעדות מוערכות בארץ ובעולם, ביניהן מסעדות מכוכבות מישלן באירופה. בזכות רשת הקשרים וההערכה לה זוכה תעודת בית הספר בקרב אנשי המקצוע, בוגרי בית הספר משתלבים בתפקידים בכירים בענף הקולינריה ורבים מהם אף מובילים מסעדות וקונדיטוריות משלהם.

 

המגמה לבישול:

קורס בישול מקצועי – 57 מפגשים (630 שעות), 29,000 ש"ח

קורס בישול מתקדם – 22 מפגשים (147 שעות), 15,000 ש"ח

קורס בישול מורחב – 79 מפגשים (777 שעות), 38,000 ש"ח

 

המגמה לפטיסרי:

קורס קונדיטוריה מקצועי – 54 מפגשים (610 שעות), 24,000 ש"ח

קורס קונדיטוריה מתקדם – 22 מפגשים (147 שעות), 12,000 ש"ח

קורס קונדיטוריה מורחב – 76 מפגשים (757 שעות), 32,000 ש"ח

 

המגמה ללימודי המשך:

קורס מאסטר CMD – 103 מפגשים (1,240 שעות), 49,000 ש"ח

קורס מאסטר מורחב ECMD – 146 מפגשים (1,527 שעות), 70,000 ש"ח

כתובת: רח' הזרם 10, תל-אביב

 

 

הסטודיו לבישול – מבחר סדנאות בישול מעשיות לקהל הרחב

אם אתם להוטים לשפר את כישורי האפייה והבישול שלכם, כדאי שתכירו את הסטודיו לבישול שמציע מבחר עשיר של קורסים וסדנאות בישול ואפייה קצרי טווח. הסטודיו לבישול הוקם בשנת 2014 ע"י השף זיו שטיינברג, יואב ליסוביץ, נתן מרחסין וסטס זסלבסקי – ארבעת המייסדים שהחליטו להנגיש את עולם סדנאות הבישול עבור המיינסטרים הישראלי ולהציע לכל המעוניין הזדמנות לבחור סדנה קולינרית לטעמו האישי מתוך מגוון של כ-20 סדנאות מעשיות המוצעות במקום. צווות הסטודיו מונה כ-25 שפים מנוסים בעלי רקע קולינרי עשיר המעבירים את ההדרכות בצורה ברורה, חווייתית וסוחפת. הסטודיו לבישול מסוגל להכיל כ-300 משתתפים בו זמנית, ומדי יום נערכות בו במקביל כ-10 סדנאות אפייה ובישול – חלקן לקהל הפרטי, אחרות במסגרת ימי גיבוש ואירועי חברה המיועדים לציבור העסקי.

 

אילו סדנאות תמצאו כאן?

קורס אפייה – 8 מפגשים, 2,720 ש"ח

קורס בישול – 10 מפגשים, 3,390 ש"ח

סדנת בישול חד פעמית – 3 שעות, 260-310 ש"ח (מבחר סוגים: בישול איטלקי, אסיאתי, הודי, בשרים, בישול בריא, אפיית לחמים, אפייה ללא גלוטן ועוד)

 

*מן הראוי לציין, כי הסטודיו לבישול מספק את מכלול חומרי גלם והכלים הנדרשים לטובת הפעילות וכן מציע למשתתפים ליהנות מקבלת פנים מפנקת הכוללת פוקאצ'ות חמות, מטבלים, שתייה קלה וחמה וכן יינות ללא הגבלה.

 

מה בנוסף?

לצד קורסים וסדנאות מפיק הסטודיו לבישול מבחר אירועים מיוחדים: ימי גיבוש לעסקים, סדנאות קרב סכינים, אירועים פרטיים (ימי הולדת, מסיבת רווקים/ות וכו'), סדנאות קוקטיילים, ואף סיורים קולינריים בשווקי העיר.

כתובת: רח' בן-אביגדור ,19, תל-אביב

 

הסטודיו לבישול

 

פקאל'ה – מגוון סדנאות אפייה וקורסים לכל הגילאים והרמות

בין אם אתם מגדירים את עצמכם כמנוסים בעולם הבישול והאפייה ובין אם זה עתה החלטתם לנסות את עצמכם בתחום שטרם יצא לכם לעסוק בו, בסטודיו פקאל'ה תוכלו לבחור לעצמכם את הקורס או הסדנה המתאימים ביותר. הסטודיו מציע לציבור הרחב להשתתף בקורסים או סדנאות אפייה מכל הסוגים ובמגוון דרגות קושי: כך לדוגמה, לצד סדנאות למתחילים תמצאו בפקאל'ה קורסים בני מספר מפגשים להכנת פרלינים, מאפי בוקר ופינגר פוד המיועדים בעיקר לבשלנים בעלי רקע בתחום.

 

יאנינה מירסקי בלוך – קונדיטורית עתירת ניסיון הקימה את הסטודיו בשנת 2012 לאחר שהקדישה 6 שנים ללימודים אינטנסיביים בארץ ובחו"ל. ב-3 שנים הראשונות לפעילותו, פעל הסטודיו במתכונת של סדנאות ביתיות, אך בשנת 2015 הועתקה פעילות העסק לסטודיו מותאם ומעוצב בנווה ימין (סמוך לכפר סבא). נכון להיום, במסגרת סדנאות וקורסים מחו"ל מארח הסטודיו את השפים הטובים בישראל, לרבות סער מור, אלון גולדמן, ערן שוורצבד ואף שפים בעלי שם עולמי – אנטוניו בצ'ור, מיקל אובנדו ורבים נוספים.

 

סטודיו פקאל'ה נהנה מביקוש רב בקרב אוהבי בישול ואפייה (בגילאי 14-60 ואף יותר) שמגיעים למקום מכל רחבי הארץ.

 

אילו סדנאות תמצאו כאן?

קורס 'טורפים את עולם אפייה' – 10 מפגשים, 4,500 ש"ח (מתאים למתחילים)

קורס פרלינים וממתקים, מאפי בוקר, פינגר פוד – 3 מפגשים, 1,390 ש"ח

קורס פטיסרי מקצועי – 5 מפגשים, 2,800 ש"ח

מבחר סדנאות חד פעמיות – כ-4 שעות, 420-450 ש"ח (למשל, פטיפורים, עוגות ראווה, טארטים, לחמים, קינוחי כוסות, סדנאות מיוחדות לחגים וכו')

סדנאות וקורסים מחו"ל ­– מחיר ומשך המפגשים נקבעים עבור כל סדנה בנפרד

 

מה בנוסף?

פרט לסדנאות וקורסים המועברים במרכז פקאל'ה שבכפר סבא, עורך הסטודיו סדנאות אפייה 'נודדות' בפרישה ארצית. מן הראוי לציין גם כי, אתר הבית של הסטודיו כולל מגוון עשיר של מתכונים מיוחדים שמפתיעים את הדמיון. כך למשל, תוכלו להיעזר באתר להכנת עוגת 'אלסקה בומב' (למי שעוקב, מדובר בעוגת מרנג יפיפיה שכיכבה לפני מספר שנים בערוץ 2 באחת מתוכניות הבוקר והייתה גם האתגר בתכנית המאסטר שף באותה תקופה).

 

כתובת: רח' הגפן 95, נווה ימין

 

סדנאות אפייה של פקאל'ה

 

מבשלים חוויה – הוותיקים בישראל בתחום סדנאות בישול אקטיביות לציבור הרחב

אם אתם מחפשים חוויה חד פעמית אך בלתי נשכחת, סדנאות הבישול של חברת מבשלים חוויה יתנו את המענה המיטבי לרצון שלכם להתנסות בסדנת בישול ייחודית באווירה ביתית. למי שלא מכיר, מדובר בחברה הראשונה בישראל שהציעה את הקונספט של סדנאות בישול מעשיות לקהל הרחב. מבשלים חוויה הוקמה בשנת 1999 ע"י בני הזוג יניב פרטוש תמיר (שף בהכשרתו) ומיה תמיר (יועצת ארגונית). הסדנאות מועברות בהנחיית צוות שפים וותיקים, בוגרי לימודים במוסדות קולינריים המוכרים בתחום. פרט לכך, מארח המקום שפים חיצוניים לסדנאות שף ייחודיות.

 

כחלק מביקורכם בסדנה של מבשלים חוויה ובנוסף להרפתקה קולינרית ייחודית שמציע המקום, תוכלו ליהנות מאירוח באווירה ביתית ואותנטית: החברה שוכנת במבנה יפואי עתיק ויפיפה שיועד לשימור. המקום מרוהט בריהוט עתיק ומשלב תמונות של 'פעם' שתורמות לתחושת הביתיות שעופפת את סביבת סדנאות הבישול. מן הראוי לציין, כי גם האבזור של אזורי העבודה שבמקום מדמה את סביבת המטבח של כל בית ישראלי – כך, תוכלו ליישם בקלות את הנלמד במסגרת הסדנה גם בביתכם בעתיד.

 

 

אילו סדנאות תמצאו כאן?

סדנאות בישול קלאסיות ­– סדנאות איטלקיות, בשרים, מטבח פיוז'ן וכו'

סדנאות מכל העולם (לאמיצים שרוצים להתנסות בדברים חדשים) – מטבח הודי, תאילנדי, מקסיקני, אסייתי, דרום אמריקאי וכו'

סדנאות טבעוניות – מגוון סדנאות טבעוניות הרחב ביותר בישראל

*מחירי הסדנאות נעים בטווח של 219-310 ש"ח. משך כל סדנה – כ-3 שעות.

**כל סדנה מתחילה בקבלת פנים הכוללת פוקאצ'ות, מטבלים, יינות ושתייה חמה וקרה.

 

מה בנוסף?

פרט לסדנאות בישול לקהל הפרטי, מציעה חברת מבשלים חוויה מבחר סדנאות בישול לקהל עסקי ולאירועים מיוחדים. כך, למשל, תוכלו לחגוג ימי הולדת או אירועי בר / בת מצווה במסגרת פעילות בישול מגבשת לכל המשפחה, ובסיומה תוכלו, כמובן, ליהנות מארוחה גדולה שהכנתם במאמץ משפחתי משותף במו ידיכם. לצד זאת, מתארחים במקום אירועים עסקיים דוגמת כנסים, ירידים, אירועי חברה, גיבוש וישיבות.

 

כתובת: דרך בן צבי 78, תל-אביב

 

סדנאות אפייה של מבשלים חוויה

 

כפי שמעידים כל משתתפי הכתבה, ניתן להצביע על עניין גובר מצד הציבור בעולם הקולינריה בכלל ועל ביקוש עולה בלימודי קולינריה וסדנאות בישול ואפייה בפרט. היום ישראלים רבים רואים בתהליכי האפייה והבישול הרבה מעבר ל'סתם עוד ארוחה שאוכלים בצהריים' – תחום המזון, ללא ספק, כבר זכה למקום מרכזי בחייהם של מיליוני אנשים שרואים בו עולם שלם של סגנונות, חומרי גלם וטעמים. כל אלו לצד מודעות גוברת לנזקי המזון המהיר ולהכרה בחשיבותו של תהליך הבישול כאלטרנטיבה בריאה ומאוזנת לג'אנק פוד. ובאשר ללימודי קולינריה מקצועיים לצד סדנאות בישול ואפייה – מעבר לאספקט הבריאותי הטמון באפשרות לרכוש מיומנות בהכנת ארוחות ומטעמים מיוחדים, מסגרות אלו מציעות הזדמנות נהדרת להתנסות בחוויה ייחודית, מעצימה ומגבשת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme