סדנאות כתיבה מלמדות לא רק איך לכתוב – אלא גם איך לשווק

אירנה נוזה5 דקות קריאה
סדנאות כתיבה כאן כדי להישאר
שתף:

שוקלים לכתוב ספר? לחבר שיר? ואולי פשוט מתחשק לכם לשפר את מיומנות הכתיבה שלכם? בתקופה האחרונה אנו עדים למגמת התעניינות גוברת בסדנאות כתיבה על סוגיהן הרבים. אחד ההסברים האפשריים לתופעה זוהי, כמובן, צמיחתה של הזירה המקוונת המאפשרת לכל החפץ בכך לחשוף בקלות רבה את פירות עיטו ברבים: רשתות חברתיות, פלטפורמות דוגמת Kindle של אמזון שמאפשרות להעלות eBooks, בלוגים והזדמנויות מגוונות נוספות שמפחיתות את תלותם של היוצרים בשיטות הוצאה לאור מסורתיות. היום כל המעוניין יכול לבחור את סוג סדנת הכתיבה שמדברת לליבו, להירשם ולרכוש בקלות את הכלים המעשיים הנחוצים לשיפור כישורי הכתיבה שלו. במיוחד בשבילכם ערכנו סקירה קצרה של סדנאות כתיבה מגוונות שתוכלו ליטול בהן חלק בזמנכם בפנוי. לכו תדעו, אולי עוד תהפכו ביום מן הימים לסופרים מפורסמים?

 

סדנאות כתיבה בהנחיית מאירה ברנע גולדברג

במה מדובר?

אם תמיד חלמתם לכתוב ספר ולא ידעתם מאיפה להתחיל, כדאי שתכירו את הסדנאות של מאירה ברנע גולדברג – הסופרת שעומדת מאחורי כתיבת רבי המכר: 'מסעותי עם חמותי', 'משפחה לדוגמה', 'כמה רחוק את מוכנה ללכת', 'כראמל' (הוצאת זמורה ביתן). כמו כן, הסופרת אחראית על כתיבת הטורים 'הספריה של מאירה' ו-'ילד מיוחד שלי' ב-Mako, וטור אישי נוסף – 'סופר אמא' בעיתון 'העיר מלאבס' ובמספר מקומוני רשת שוקן נוספים. לצד עבודתה כמנחת סדנאות כתיבה, מאירה היא גם עורכת תרגום עבור הוצאת 'סיגליות' ומשמשת כיועצת בתחום הכתיבה והשיווק. למאירה ברנע גולדברג רקע מקצועי עשיר בן יותר מ-15 שנות ניסיון בעבודה במגוון תפקידים בכירים ב'צומת ספרים'.

 

סדנאות הכתיבה בהנחיית הסופרת נערכות בפתח תקווה בשכונת נווה עוז ומתקיימות בין פעמיים ל-3 פעמים בשנה. סדנת כתיבה יוצרת מיועדות לסופרים בראשית דרכם, בין שכבר התחילו לעבוד על ספר ובין שעדיין מחפשים אחר רעיון לכתיבה עתידית. הסדנה מאפשרת לכל המעוניין לשפר את יכולות הכתיבה שלו ומיועדת לכותבים שמחפשים מסגרת כתיבה איכותית, אשר תעניק להם ביטחון בתהליך הכתיבה לצד הקניית ידע מעשי הנחוץ לכל סופר המעוניין להוציא לאור את ספריו. סדנת הכתיבה היוצרת של מאירה עוסקת בשני נושאים מרכזיים: תהליך הכתיבה ושיווק הספר, זאת מאחר ובימנו לא מספיק לדעת לכתוב – חשוב להכיר את דרכי השיווק האפשריות, היות ורק בדרך זו ניתן להגיע אל קהל הקוראים הרצוי והמתאים ביותר (למשל, מהי הדרך הנכונה לפנות להוצאות לאור? כיצד מוציאים ספר בהוצאה עצמית? וכו').

 

מאירה ברנע גולדברג
מאירה ברנע גולדברג

פרטי הסדנה

סדנת כתיבה יוצרת בהנחיית מאירה ברנע גולדברג מונה 10 מפגשים בני שעתיים וחצי כל אחד.

עלות הסדנה: 1,850 ש"ח

נושאי הלימוד: כללים ושבירת סטיגמות, בניית דמויות, אומנות בניית עלילה, דיאלוגים, שימוש בגופים שונים, תיאורים ודימויים, עריכה ועריכה עצמית, עולם הספרות בישראל וכל מה שעל הכותב לדעת על עולם הספרות. במסגרת השיעורים יקבלו המשתתפים מידע חיוני לשיווק הספרים, מיתוגם, שימוש במדיה חברתית כאמצעי יעיל לשיווק וכו'.

 

למה דווקא סדנת כתיבה בהנחיית מאירה ברנע גולדברג?

במהלך עשור האחרון רבים שואפים להגשים ולהביע את עצמם מעבר לעבודתם השגרתית ולמקצועם הקבוע. פייסבוק ויתר הרשתות החברתיות מאפשרים לכותבים לפרסם ולקדם את עצמם – כך פוחתת תלותם של הסופרים באמצעים המסורתיים, דוגמת הוצאות לאור. למעשה, היום כמעט כל אחד יכול להביע את עצמו בכתב, גם אם אין לו טור בעיתון או באחד מאתרי האינטרנט. סדנאות הכתיבה של מאירה ברנע נועדו, לפיכך, לשפר ללא היכר את מיומנויות הכתיבה והשיווק העצמי שלכם באמצעי המדיה השונים ולתרום לכתיבה איכותית ומשובחת ולשיווק יעיל ונבון של פירות עטכם.

 

 

סדנאות כתיבה שיווקית: חברת כתיבה אפקטיבית של צפריר בשן

במה מדובר?

חברת כתיבה אפקטיבית נוסדה בשנת 2008 על ידי צפריר בשן, איש מקצוע בעל רקע עשיר בעולם התוכן, אשר במשך כעשור עסק בהכשרת עורכים וכותבים במערכות העיתונים 'הארץ' ו"גלובס', ולמעלה מעשרים שנה שימש ככתב והעניק את שירותיו לארגונים, משרדי ממשלה, עסקים קטנים, חברות גדולות וכו'. בשנת 2013 פורסם ספרו הראשון של צפריר – ספר כתיבה אפקטיבית, שהיקף מכירת עותקיו מתקרב היום לעשרת אלפים. בשנת 2019 צפוי להתפרסם ספרו השני – גם הוא בתחום כתיבה שיווקית.

 

סדנאות כתיבה בהנחיית צפריר בשן מקנות לתלמידים כישורי כתיבה שיווקית אפקטיבית. זאת, בדגש על כתיבה מקצועית והקניית כלים מעשיים לכתיבה בסגנון סטורי טלינג, הפקת תוכן מותאם לבלוגים וכתיבת טקסטים בסגנון הומוריסטי.

 

סוגי סדנאות כתיבה

את הסדנאות של צפריר בשן ניתן לסווג לשני סוגים עיקריים:

  1. סדנאות כתיבה לארגונים וחברות – סדנאות מותאמות באופן פרטני לצורכי הארגון, העמותה, החברה או המוסד. סדנאות אלו מועברות בעיקר לאנשי שיווק ומכירות, כותבי דוחו"ת, אנשי תוכן ודיגיטל, הנהלות ודירקטוריונים, הנהגה עתידית, נציגי דיגיטל וכו'. סדנאות כתיבה אלו נערכות בין כותלי הארגונים ולפיכך, מתקיימות בכל רחבי הארץ.
  2. סדנאות פתוחות לציבור הרחב – מתאימות בעיקר לעצמאים, בלוגרים, חובבי פייסבוק ורשתות חברתיות וכל המעוניין מסיבה כזאת או אחרת להתמחות בכתיבה שיווקית. סדנאות כתיבה פתוחות מתקיימות בעיקר באזור תל-אביב.

 

בין סדנאות כתיבה הפופולאריות ביותר אפשר למנות:

  • מפגש כתיבה שיווקית בודד – מפגש חד פעמי בן 4 שעות, 490 ש"ח
  • סדנה לכותבים שיווקיים ולמשתמשי רשתות חברתיות – 4 מפגשים בני 3 שעות, 1,600 ש"ח + מע"מ
  • סדנת בלוגרים, כתיבה אונליין – 6 מפגשים בני שעתיים, 1,600 ש"ח + מע"מ
  • סדנאות ארגוניות – דגש על כתיבה שיווקית, כתיבה עסקית, כתיבת אימייל וכו' (משך קורס ועלות מתואמים באופן פרטני)
  • סדנאות פתוחות ופתוחות למחצה במסגרות נוספות – למשל, סלונה, Wize, עיריית הרצליה, מכון אדלר וכו' (משך קורס ועלות מתואמים באופן פרטני)

 

למה דווקא סדנה בחברת כתיבה אפקטיבית?

בעידן של היום, הרשת גדושה באינפורמציה ובתוכן. מנגד, לאנשים יש פחות סבלנות לקריאה. מכאן נובע הצורך בתוכן איכותי ומושך שיעורר חשק לקרוא אותו. ארגונים, חברות ואנשים פרטיים המשתתפים בסדנאות של צפריר בשן מבינים כי ב'כתיבה אפקטיבית' יוכלו לקבל כלים יישומיים להפקת תוכן איכותי (מקצועי, חם, סיפורי, אותנטי וכו'), תוכן שיאפשר ליצור בידול ובולטות בזירה האינטרנטית – מה שיתרום, כמובן, לצמיחתם ברובד העסקי והאישי כאחד.

 

כתיבה אפקטיבית צפריר בשן
כתיבה אפקטיבית – צפריר בשן

 

סדנת כתיבה יוצרת ספרותית: הוצאת ספרים חרפושית – אביב גבע

במה מדובר?

הוצאת חרפושית הוקמה בשנת 2016 על ידי הסופר אביב גבע מתוך חזון לאפשר למחבר להוציא לאור ולהפיץ את ספריו באופן עצמאי וללא תלות בגורמים חיצוניים. את ספריו של אביב גבע ניתן למצוא על גבי המדפים בחנויות ספרים בפרישה ארצית – שלושתם תורגמו לאנגלית ומוכנים לשיווק בכלל מדינות דוברות אנגלית. נכון להיום, עובד הסופר על שלושה ספרים נוספים שצפויים לראות אור בתקופה הקרובה. בנוסף להיותו סופר מצליח, עוסק אביב גבע בעריכת דין, פרשנות ספורט וגם מרצה באוניברסיטת בר אילן.

 

סדנת כתיבה יוצרת ספרותית של אביב גבע מיועדת לסופרים מתחילים ומטרתה ללמד כותבים שבראשית דרכם להוציא החוצה ולהעלות על הכתב את מה שיש להם בפנים: בצורה המדוייקת והמהודקת ביותר. 'אני לא מאמין שאפשר באמת ללמד מישהו לכתוב, כפי שלא ניתן ללמד מישהו לצייר, אם הכישרון אינו טבוע בו. אך מי שיש לו את הדברים שלא ניתן ללמד, יקבל במסגרת הסדנה כלים מצויינים ויוכל לחבר אותם לדברים שכן ניתן ורצוי ללמוד כדי בסופו של יום לכתוב ספרים שעושים חשק לקרוא אותם' – מסביר אביב גבע.

 

פרטי הסדנה

סדנת כתיבה יוצרת ספרותית מונה 10 מפגשים בני שעתיים כל אחד.

עלות הסדנה: 2,000 ש"ח + מע"מ

ניתן לבחור בסדנת בוקר / ערב.

נושאי הלימוד: טכניקות כתיבה, מבנה עלילתי, דיאגטיקה, טמפו (קצב), אירוע מכונן, דמויות (מאפיינים, פגם, אחידות ועקביות, יחסים בין הדמויות), דיאלוגים, זמן ומרחב עלילתי, אמינות ועומק ספרותי, הסמוי והגלוי, יציאה וחזרה ממטאפורות, הרהורים, מחשבות ותובנות, פאנצ'ים, התאהבות בטקסט והחשיבות שבמחיקה, אוצר המילים, שפה גבוהה ושפה נמוכה, דיוק והידוק, סגנונות כתיבה שונים, בין גיבור למספר, מבנה אישיות הסופר והשפעותיו (הכתיבה כללי ביטוי, פיתוח הקול הייחודי, חלומות, קולות פנימיים וגירוי היצירה, מחסומים יצירתיים והפיכתם לתהליך מפרה, תרגול מעשי בבית ובכיתה, עריכה עצמית, דד-ליין, הוצאה לאור.

 

 

למה דווקא סדנת כתיבה יוצרת ספרותית של אביב גבע?

היות ואנו חיים בתקופה בה אנשים אינם חוששים ואף מחפשים, בניגוד גמור לעבר, לחשוף את עצמם ואת חייהם כמה שיותר (זאת במקביל לכמיהה לעסוק בפעילות אהובה שעושה טוב לנפש ולנשמה), כתיבת ספר וחשיפה באמצעותו חלק מאישיותו של המחבר החבוי עמוק בפנים זהו מהלך מתבקש שרבים מחפשים אותו. זה המקום בו סדנת כתיבה יוצרת ספרותית של אביב גבע מסייעת לכל המעוניין לעשות זאת בצורה הנכונה והאותנטית ביותר.

 

אביב גבע
אביב גבע

 

סדנת כתיבה יוצרת של אילן שיינפלד – ביה"ס אסכולות, בית איילה

במה מדובר?

סדנת כתיבה יוצרת בהנחיית הסופר אילן שיינפלד מתקיימת באסכולות בית איילה, מבנה המשמש את ביה"ס אסכולות של האוניברסיטה הפתוחה. בית איילה תוכנן ונבנה בסגנון הבאוהאוס בהזמנתה של איילה זקס-אברמוב – אחת הדמויות המוכרות ביותר בעולם האומנות והתרבות הישראלי, ונתרם לאוניברסיטה הפתוחה שבחרה לקיים בו את פעילות ביה"ס אסכולות – סדרות של הרצאות וסדנאות בשלל נושאים (סדנת הכתיבה של אילן שיינפלד ביניהן). אילן שיינפלד הוא משורר, סופר עברי ואיש יחסי ציבור. בוגר תואר שני בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב, בוגר בית הספר למחזאות ובית הספר לתסריטאות, ומחברם של 24 ספרי שירה וסיפורת, ספרי הדרכה וספרי ילדים, מחזות ותסריטים. אילן שיינפלד זכה פעמיים בפרס היצירה לסופרים ומשוררים ע"ש ראש הממשלה לוי אשכול. כמו כן, אילן הוא מראשוני ההומוסקסואלים שיצאו מהארון בישראל והצהירו על זהותם המינית. היום הסופר מתגורר ביישוב הקהילתי תובל שבגליל המערבי, הוא אב יחיד לתאומים ומנהל בלוג בו הוא מתאר ומשתף בגילוי לב בחווית האבהות: האתגרים, הרגשות, השמחות והקשיים.

 

סדנת הכתיבה של אילן שיינפלד מעניקה למשתתפיה הזדמנות מיוחדת להתנסות ולטעום מכל עולמות הכתיבה: כתיבה ביוגרפית, כתיבה לילדים, שירה, סיפורת, מחזאות, תסריטאות, אגדות, כתיבת בלוג ואף כתיבה שיווקית. במסגרת הסדנה, שמיועדת לכותבים מתחילים, לומדים התלמידים לעורר את היצירתיות הטבועה בהם וגם לבנות את זהותם האישית על בסיס הסיפור שהם מספרים לעצמם על עצמם: תהליך הנמשך חיים שלמים, אך חשוב להבין אותו ולהיות מודעים לקיומו כדי ללמוד כתוב וליצור בכל סגנון ספרותי ומבלי לעמוד תחת ביקורת על כך.

 

בית איילה
בית איילה

 

פרטי הסדנה

סדנת כתיבה יוצרת של אילן שיינפלד כוללת 12 מפגשים בני 3 שעות כל אחד.

עלות סדנה: 1,800 ש"ח

נושאי הלימוד: התהליך היצירתי, זיכרון וזיכרונות, הנאות חושים, המנעד הרגשי של הכותב, רגשות, פרספקטיבות ונקודות מבט, קולות פנימיים, חלומות ותת מודע, הסרת המסיכות, סופר, מספר, מחבר, הווידוי והמונולוג הפנימי.

 

למה דווקא סדנת כתיבה יוצרת של אילן שיינפלד?

אילן שיינפלד אינו מבקר את עבודות התלמידים ואינו מאפשר ביקורת של עבודות: רק משוב חיובי מתקבל. שיטת לימוד זו מאפשרת לתלמידים להתנסות בחוויית כתיבה אינטואיטיבית, זורמת ונטולת שיפוט. הסדנה בהנחיית הסופר היא, כאמור, ייחודית, מקיפה ומאפשרת למשתתפים לרכוש כלים לכתיבה בכל הסגנונות האפשריים. בנוסף, הסופר מציע לתלמידיו קורסי המשך בליווי כתיבת ספריהם, התווית תכנית עבודה לשכתוב, עריכת הספר, טיפול בהוצאתו לאור, ביחסי הציבור שלו ובהגשתו לתחרויות ולקרנות פרסים.

 

אילן שיינפלד
אילן שיינפלד

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme