הגיע הזמן להפריך את המיתוסים שבגללם אתם לא מרוויחים מספיק

אביה פרי2 דקות קריאה
האמת מאחורי המיתוסים הכלכליים
שתף:

רבים מאיתנו גדלנו על אמונות מגבילות על כסף; בחלק מהבתים כסף זה משהו שלא מדברים עליו, ובחלק מדברים עליו בקונוטציות שליליות. אז בואו נדבר על המיתוסים שכולם מכירים ועיצבו את מערכת היחסים המורכבת שלנו עם כסף.

 

רק מי שנולד עשיר יהיה עשיר

לדלג בין מעמדים והזדמנויות – הכי קל שהיה אי פעם: 

  1. העסק שאתם חולמים להקים והיכולת לפרסמו עולים היום הרבה פחות כסף מאשר בעבר.
  2. כל הידע שבעולם נמצא במרחק נגיעת עכבר. קורסים אינטרנטים בכל תחום ספציפי ככל שיהיה בחינם או בתשלום סמלי.
  3. לאנשים שאתם הכי רוצים להגיע אליהם בעולם יש פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או מייל.
  4. במקום פקס, מייל, סורק, מצלמה באיכות גבוהה עם יכולות לעיצוב תמונה – הורידו אופליקציה.
  5. כל העולם כולו – ההזדמנויות חוצות גבולות ובשביל לעשות עסקים מעבר לים הורידו סקייפ ותלבשו חולצה מכופתרת על מכנסי הפיג'מה.

 

המיתוסים והילדות שלכם
גם מי שלא נולד למשפחת רוטשילד יכול להתעשר ולהגיע לעצמאות כלכלית

 

אתה חייב תואר כדי להצליח (האקדמיה לא מתאימה למקצועות או לעולם החדש)

יש אמונה לא מבוססת שבכל מקום צריך תואר אקדמי. המציאות בחיים האמיתיים היא זו: הישגים, אישיות, קשרים, ידע וניסיון ספציפי רלוונטיים פי מיליון. יותר ויותר מקומות עבודה – בטח המתקדמים שבהם – כבר הפסיקו להסתכל על תואר כאיזשהו קריטריון.

 

החלוצה במגמה של גיוס עובדים שאינם אקדמאים היא גוגל, המפורסמת בשיטות הסינון הייחודיות שלה. בראיון לניו יורק טיימס בשנה שעברה ציין לזלו בוק, בכיר בגוגל הממונה על גיוס עובדים, כי החברה הבינה שציוני בגרות הם חסרי כל ערך כקריטריון גיוס. כך גם ציוני מבחנים. בוק הוסיף ששיעור העובדים חסרי ההשכלה הגבוהה בגוגל גדל כל הזמן, ושבחטיבות מסוימות הוא עומד על כ-14 אחוז. לדבריו, המיון שגוגל מעבירה את המועמדים נועד לבחון קריטריונים שהשכלה אקדמית לאו דווקא מעידה עליהם, כגון יכולת קוגניטיבית, מנהיגות, סקרנות ועוד.

 

 

כסף משחית את הנשמה

זאת הטעות הנפוצה ביותר לגבי עשירים – שהם מרושעים, שהם נוכלים תאבי בצע. אם מספיק תושבים של מדינה מסוימת יחשבו כמו עשירים, זה יוכל ליצור תרבות של שפע. הדוגמה הטובה ביותר תהיה ארצות הברית של אחרי מלחמת העולם השנייה: רמת האופטימיות הייתה אז גבוהה מאוד. חשיבה של שפע יוצרת שלווה, אופטימיות ומוטיבציה לעבוד קשה, שבתורן יוצרות עושר ושגשוג. חשיבה של שפע יכולה לסייע לחלץ ממצוקה עסק או מדינה שלמה שנקלעו לקשיים. חשיבה של פחד ומחסור, לעומת זאת, לא תחיה עסק או מדינה כושלים. רק קבלת החלטות חסרת פחד תייצר רעיונות שיוכלו לשפר את המצב. מליארדרים רבים איבדו חלק גדול מהנכסים שלהם בדרך. אבל הם הצליחו להשיב לעצמם את הנכסים בחצי מהזמן שנדרש להם לבנות את ההון. כי מהרגע שעשית כסף, יש לך אמונה של 100 אחוז שאפשר לעשות זאת שוב, רק כי כבר עשית זאת בעבר. האמונה הזאת היא סוד ההצלחה שלהם.

 

המיתוסים על רוע
חשבתם שהכסף משחית את הנשמה אבל לא כל העשירים רעים כמו שנדמה לכם

 

צריך לעבוד קשה בשביל כסף

מי ש"יצא ממרוץ העכברים" ומבין כסף, יודע שחוקי המשוואה המוכרת זמן = כסף התפוררו מזמן. זה לא אומר שהכנסות פאסיביות משמעותן לשבת בבית ולחכות שהכסף יזרום, הרי גם לקטוף כסף מהעץ זאת פעולה של קטיפה. אבל מי שמושקע ויודע איך לגרום לכסף לעבוד בשבילו, ירוויח יותר מרוב העובדים השעתיים המוכשרים והמלומדים ביותר. זאת ועוד, המגמות בעידן החדש מצביעות על כך שעבודה היא כבר מזמן לא רק כסף. לפני מאה שנה ויותר, כאשר רוב האנושות היתה עדיין ענייה מאוד, לשכר היתה משמעות גבוהה מאוד בעיני העובדים. היום, כשרוב העולם המערבי שבע למדי, העיסוק במימוש עצמי מהווה מוקד מרכזי לשביעות רצון ואושר בחיים, ולכן מנהלים חייבים לייצר סביבת עבודה שבה העובד חש מסופק – ולא רק כלכלית.

 

 

לא צריך כסף כדי להיות מאושר 

זה נכון. אבל צריך ביטחון, וודאות לגבי יום המחר והיכולת לענות על כל הצרכים שלנו ולחלום. כסף הוא לא הגורם היחיד לכך, אבל וודאי קשור בכל אחד מהדברים הללו קשר רב. כסף לא קונה אושר, אבל עדיף לבכות בפרארי.

 

קודם כל עושים משהו בשביל הנשמה, אחר כך הכסף

מחקר שנעשה בסטנפורד הראה שהעצה הפופולרית "לך אחרי התשוקה שלך" גורמת לאנשים לחשוב שהדרך תהיה קלה. כתוצאה מכך המאמינים בה עשויים לנטות לוותר כאשר הם עומדים בפני אתגרים או חסמים. המחקר גם מראה כי מיקוד בתשוקה אחת גרמה לאנשים פחות לקחת בחשבון מקורות עניין חדשים. ראיה צרה של תחומי עניין בהחלט יכולה להזיק להצלחה של הפרט ושל קהילות.

 

לפי החוקרים, אם אתם צרים מידי בחשיבה ומחויבים מידי לתחום אחד, זה יכול למנוע מכם פיתוח של תחומי עניין והתמחויות שצריך כדי לבצע את פעולות הגישור הללו. לכן, במקום להסתכל על קריירה כהזדמנות ללכת אחרי התשוקה שלכם, המחקר מציע לחשוב על החיים כסדרה של הזדמנויות לפתח את התשוקות שלנו. בנוסף הם טוענים שאנשים צריכים להתמד בחוזקות יותר מאשר בתשוקות כי אנחנו לא תמיד חזקים במה שמעניין אותנו, אבל להיות ממש טובים במשהו יכול להפוך לתשוקה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme