חובו הטוב של האדם: כמה עולה לגדל כלב בישראל?

אביה פרי3 דקות קריאה
חבר יקר - כדאי לדעת כמה עולה לגדל כלב
שתף:

תמיד רציתם כלב אבל תוהים במה זה כרוך? כל ההוצאות שחשבתם שאתם מחשבים, וגם אלו שיפתיעו אתכם – במקום אחד. לקנות או לאמץ? איזה הוצאות לא צפויות בכל זאת צפויות לי? ואולי בכלל יותר משתלם לגדל שניים? שיחות עם בעלי הכלבים מכל קשת המינים עוזרות לנו להבין טוב יותר כמה עולה לגדל כלב. אמל"ק – לאהבה אין מחיר.

 

 

אימוץ/רכישה

אימוץ כלב מעמותה מסודרת יעלה לכם כ-550 ₪ תמורתם תקבלו את כלל החיסונים התקופתיים, שבב ועיקור/סירוס לכלב. אם תבחרו בקניה, השוק פרוץ והטווחים משתנים. "אני מחזיק שני כלבים שקניתי" מספר לנו יאיר שקד כחלון מבאר שבע; "האחד מהם הוא האסקי ללא תעודות שנקנה ב-1,500 ₪ והשני הוא פיטבול שקניתי תמורת 3,500 ₪. "מחירו של כלב גזעי, שהוא כלב עם תעודות מההתאחדות לכלבנות, יתחיל ממחיר של 5,000 ₪ לגור ויכול להגיע גם ל-10,000 ₪. אם חסרות סיבות מדוע לאמץ ולא לקנות, הרי לכם עוד אחת. מוזמנים לחפש כאן כלב נפלא לאימוץ שיודה לכם כל החיים. אם בכל זאת חשקה נפשיכם בכלב גזעי, הקפידו על תעודות הגזע (על היתרונות שבכלבנות גזעית מתועדת על פני השוק החופשי של כלבים 'דמויי גזע'. ).

 

כמה עולה לגדל כלב מאומץ?
כדי לענות על השאלה כמה עולה לגדל כלב – כדאי להתחיל משאלה בסיסית: לאמץ או לקנות?

 

הוצאות רפואיות קבועות ומשתנות

ההוצאות הרפואיות מתחלקות להוצאות קבועות כמו טיפולים שוטפים שניתן לחזות ולתכנן, וקרן חירום שנרצה לשמור לטיפולים רפואיים חריגים. 

 

"את הכלבים שלי אני מבטח בביטוח הבריאות "מרפאט" מספר לנו יאיר "זה יוצא 1,200 ₪ לשנה עבור שני כלבים, יש לציין שרק החיסונים והטיפולים של השנה הראשונה מגיעים לבדם לסכום הזה. הביטוח מכסה חיסונים, תילועים, ביקורי וטרינר שללא ביטוח יכולים להתחיל לבדם ב250 ₪. כשיש לך ביטוח אתה משתתף רק ב10% ומשלם תרופות. האישפוזים לא עולים ובאופן כללי אתה מרגיש רגוע גם במקרים בלתי צפויים".

 

איזה מקרים בלתי צפויים, אתם תוהים? ללירון נימקובסקי מחולון, יש לא פחות מחמישה כלבים מסוג קואליר קינג צ'ארלס ספאנייל, בטווח הגילאים של חצי שנה עד ארבע שנים; "אחד מהם חולה במחלה נוירולוגית שהתגלתה בגיל שנתיים ושמצריכה תרופות קבועות בעלות של 300 שקלים לחודש. עלות אבחון המחלה הייתה 4,000 שקלים וכללה ייעוץ עם נוירולוג מומחה, בדיקת MRI ושאיבת נוזל מעמוד השדרה. אחד מהכלבים שלי אמיגו הוא תוצאה של הרבעה פיראטית (ללא תעודות) והוא עיוור מלידה, וכנראה גם יש לו נוזלים במוח. ההרבעות הלא מפוקחות מגדילות את הסיכוי למחלות."

 

איזה טיפולים נתכנן? חיסונים שנתיים: כלבת ומשושה. טיפולים מונעים: תילוע, זריקת תולעת הפארק אחת לשלושה חודשים, ניקוי שיניים תקופתי בהתאם לצורך.

 

כמה עולה לגדל כלב ולטפל בו?
אל תשכחו שגם הטיפולים הרפואיים יעלו כסף – ואולי כדאי לשקול ביטוח רפואי

 

ציוד

צריך להבדיל בין הקניה הראשונית לבין הקניה החודשית. "כשמישהו מגיע לחנות שלי לקניה ראשונית" מספר איתמר איפרגן הבעלים של "מלך החיות" בסניף ראשון לציון "הוא בדרך כלל ירצה לצייד את הכלב בכל הציוד שהוא צריך, כמו מזרון, קערות, קולר, רצועה, אמפולה נגד פרעושים וקרציות, שק מזון וחטיפים. הקניה הראשונית הזאת תגיע לכ-500 עד 600 ₪. בנוסף להוצאה הראשונית, שקי המזון מגיעים לפי ק"ג ועלותם תלויה כמובן בגודל ובגיל הכלב, עלות ממוצעת של מזון לכלב בוגר בינוני תהיה עד 200 ₪".

 

התנהגות

יובל קרייצר, מאלף התנהגותי של כלבים והבעלים של כלב בוקסר וכלבת מלינואה, מספר כי קשת המחירים של מאלפים נעה בין 150 – 300 ₪ למפגש "תוך מפגש עד שלושה ניתן להגיע כבר לתוצאות יפות, במידה ולא מדובר בגור. אני ממליץ בחום למי שרוצה לאמץ גור, לדבר עם מאלף עוד טרם ההגעה של הגור הביתה, משתי סיבות עיקריות; מאלף טוב יכול לעזור בבחירת הגור והתאמתו למשפחה ושנית, למאלף יהיו טיפים להכנות להגעתו של הגור. הדבר משמעותי כיוון שתקופת הגורות היא קריטית לכלב וחשובה לפיתוח האופי, לכן ההשקעה הכספית הזאת עשויה להיות משתלמת במיוחד כאשר תושקע במקומות הנכונים בגורות, כך שלא יהיה צורך באילוף בשלבים המאוחרים של החיים. במידה ואימצתם כלב בוגר, אני ממליץ להמתין שבועיים – חודש מרגע הגעת הכלב כדי שיסתגל לחיים ויתחיל להתנהג באופן נורמלי, כך נדע במינימום מפגשים אם יש התנהגויות שאנו רוצים לשנות."

 

כמה עולה לגדל כלב לא מאולף?
אילוף הוא קריטי – בוודאי אם אתם מאמצים גור

 

ההוצאות שלא חישבתם

"בשלב הגורות יש גם נזקים לבית, לרהיטים, נעליים ומטענים לפלאפון" מספרת לירון. "מדי פעם יש בלאי שלא חישבתם על ציוד, צריך לרכוש מיטה חדשה, רצועות, ריתמות וכמובן גם צעצועים. עלות הביטוח של הכלבים שלי דרך "חיותא" היא 75 שקלים לחודש לכלב אבל זה לא כולל את הטיפולים שמדי פעם צריך כמו ניקויי שיניים ועקירות שיכולים להגיע גם ל-800 עד 1,000 ש"ח."

 

 

אז כמה עולה לגדל כלב?

כדי לענות על השאלה ולהבין כמה עולה לגדל כלב, חשוב לזכור שהתשובה קשורה גם לגודל הכלב, גילו ומצבו הרפואי. אך באופן כללי ניתן לסכם את ההוצאות הקבועות שהן מזון וביטוח. הביטוח צפוי לעלות כ-70 ₪ ואליהן מתווספות הוצאות המזון של כ-200 ₪ לחודש. כדאי לזכור שכלב הוא בעל חיים ושיכולים לקרות מקרים רפואיים בלתי צפויים. גידול כלב, בהחלט לא רק מנת חלקם של העשירים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme