מירושלים עד סיאטל: גיבורי העל האמיתיים מסתובבים בינינו

יובל פוגל5 דקות קריאה
כדאי להכיר את גיבורי העל המציאותיים
שתף:

כמעט בכל לילה הוא נכנס לחנות רחוב בסיאטל ויוצא ממנה כלוחם פשע לבוש חליפת גלימה. נשמע כמו סופרמן? הכירו את "פיניקס ג'ונס"– גיבור העל של סיאטל. מיהו פיניקס ג'ונס? מהם כישוריו המיוחדים? מה יש למשטרה המקומית לומר על כך? ומיהו גיבור העל הישראלי?

 

 

הכירו את סופרמן החדש – פיניקס ג'ונס

פיניקס ג'ונס, "לוחם פשע מטעם עצמו", הוא גיבור על הנלחם בפושעי הרחוב של סיאטל כבר מעל לתשע שנים. בהתחלה היה פיניקס ג'ונס דמות מסתורית לגמרי, ורבים הסתקרנו לדעת מיהו האדם העומד מאחורי הגיבור. כיום עובדה ידועה היא כי מדובר בבן פודור (30), אשר השתתף בעבר בתחרויות מקצועיות של אמנויות לחימה מעורבות. מדי ליל מגיע פודור אל חנות מקומית באחת מסמטאות סיאטל, ויוצא חבוש מסכה על פניו, חליפת גלימה ואפוד מגן לגופו, ובחגורתו אזיקים, גז מדמיע ואלה. במילים אחרות, האיש נכנס לחנות בתור אדם מן השורה – ויוצא ממנה בתור גיבור על. מזכיר לכם סרט כלשהו? טוב, אז אולי הוא לא באמת סופרמן – אבל הוא בהחלט אמיץ.

 

 

פיניקס ג'ונס לא פועל לבדו: הכירו את תנועת "גיבורי העל של עיר הגשם"

בין השנים 2014-2011 שימש בן פודור כמנהיג תנועה בשם "גיבורי העל של עיר הגשם". בתנועה היו חברים שמונה לוחמי פשע אשר פעלו תחת כינויים שונים. כך למשל, פעלה אשתו תחת הכינוי "השלטון הסגול", ואילו לוחמי פשע אחרים פעלו תחת כינויים כדוגמת "הדרקון האדום", "באסטר דו" ועוד. במהלך תקופת הלחימה בפשע נדקר פיניקס ג'ונס מספר פעמים וחמק עשרות פעמים מקליעי אקדח, אך פעם אחת לא הצליח לחמוק מקליע אקדח – וכתוצאה מכך נפגע באפו.

 

 

כיצד רואים במשטרת סיאטל מלחמה יצירתית זו בפשע?

אין ספק כי פעילותה של החבורה מסייעת למשטרת סיאטל לבצע עבודתה נאמנה ולהשיג שקט בסמטאותיה החשוכים של העיר. פיניקס ולוחמיו פועלים בתיאום מלא עם המשטרה ומעדכנים את הגורמים הרלוונטיים בנוגע לאזורי סיור ליליים. כמו כן, לאחר סיום הטיפול באירוע יוצרים הלוחמים קשר עם המשטרה במטרה שזו תעצור את העבריינים. יחד עם זאת, לאורך השנים היו בין הגורמים לא מעט חיכוכים, ובאחת הפעמים אף נעצר פיניקס בגין "חשד לתקיפה". גורמים במשטרת סיאטל הזהירוהו מראש שלא להיכנס לעניינים אלו ולא לקחת את החוק לידיים, אך מאמציהם נפלו על אוזניים ערלות, ולמרות סיכון החיים –  ממשיכים פיניקס וחבורתו לצאת אל הרחובות ולהילחם בפשע מדי לילה.

 

מסתבר שגם בישראל יש גיבור על

הכירו את פארק ווין, אשר רבים מכנים אותו בשם "גיבור העל של ירושלים". מדובר בבחור צעיר (27), המוכר לחלק מתושבי העיר בתור "האיש עם החליפה האדומה-שחורה, ברדס ומסכה". עיקר פעילותו היא סיוע להומלסים ושיכורים באזורי הפאבים, והוא עושה זאת בין היתר באמצעות חלוקת מזון ושמיכות. בשיחות שנערכו עם האיש, לא התבייש הוא להגדיר עצמו בתור "ילד כאפות" אשר צבר המון כעסים בשנות ילדותו. דבר זה הובילוהו לכך שכאשר פגש את קצין בריאות הנפש בעת שירותו הצבאי, הודה לפניו כי אם רק יעז מישהו ללחוץ על הדק עצביו – עשוי ללחוץ הוא בתגובה על הדק הנשק. במילים אחרות, מדובר באדם בעל התקפי זעם, וכיוון שכך הם פני הדברים, מהווה הוא דוגמא מצוינת לדרך בה ניתן להתגבר על מגרעות אופי באמצעות תיעולן למקומות טובים יותר – לאדם ולחברה כאחד. במידה והמשטרה תכיר באנשים אלו ותספק להם את הכלים והסיוע הנדרש – נוכל כולנו לחיות בעולם שקט יותר ולהסתובב ברחובות בטוחים יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme