המבחן החשוב ביותר לעובדים לפני שהם מקבלים קידום

מערכת2 דקות קריאה
מסתבר שלא כולם באמת רוצים קידום
שתף:

זה ממש לא קל להיות הבוס. אם פעם הייתם נמדדים בעיקר בזכות הכישורים המעשיים שלכם, אחרי שתקבלו קידום תימדדו בזכות כישורי הניהול, היכולת שלכם להוביל וגם הנכונות לעבוד כל היום ממקומכם מול המחשב. סביר להניח שמצפים מכם גם להפגין זמינות רבה יותר ולהגיע לפגישות כמעט בכל שעה, משונה ככל שתהיה. אז מנהלים חדשים מתמודדים עם המעבר הזה, ולא תמיד בצורה חלקה. מצד שני, אם תדעו לאן אתם צועדים זה כנראה יהיה קצת יותר קל.

 

האם אתם רוצים קידום?
קידום נשמע חלומי אבל בפועל מדובר במהלך לא פשוט

 

סמנכ"ל משאבי אנוש: "המעבר לא צריך להיות לפגוע במנהלים החדשים"

ברת' ג'יירמן, מי שהיה גורם בכיר במחלקות הגיוס בחברות גדולות כמו פייסבוק ואמזון, הוא היום סמנכ"ל משאבי אנוש באחת החברות הגדולות בארה"ב, Paxos. אפשר להניח שהוא נתקל בכמה וכמה מנהלים צעירים לאורך הדרך, ויש לו כמה תובנות חשובות מאוד לחלוק. לפני הכול חשוב לו לתת כמה נקודות למחשבה לאותם עובדים שמחכים לקידום המיוחל – ולמי שאמור למנות אותם.

 

"אף פעם אל תמנו אנשים לתפקיד ניהולי בלי לתת להם להדריך קודם עובדים חדשים בצוות," הוא אומר. "הגדירו ציפיות ברורות לפיהן המנטור הוא תפקיד שנועד לעזור להם לנווט בחברה ביעילות ולהבין איפה יש להם מחסומים".

 

 

המרוץ למשרת הבוס

ג'יירמן מציע אפשרות נוספת: לפני שאתם ממנים בוס חדש הוא ממליץ לכם להרכיב קבוצות בהן חברים עובדים שהביעו עניין בתפקידים ניהוליים. לקבוצה הזו יש לספק הכשרה פורמלית ויסודית. מדי כמה חודשים ייפגשו חברי הקבוצה כדי לדון במקרי מבחן או כדי לשוחח עם קואצ'רים ומנטורים.

 

"כשאנשים עוברים את התהליך הזה ואומרים 'היי, זה לא מה שחשבתי שאעשה כמנהל, אני לא בטוח שזה בשבילי' – זו תוצאה נהדרת," טוען ג'יירמן.

 

קידום - רק אחרי הכנה
תהליך מסודר עם עובדים ששואפים להפוך למנהלים יכול לעזור להם להתכונן ולהבין אם זה באמת מתאים להם

 

רוב העובדים בכלל לא רוצים לנהל

סקרים שונים מראים שרוב העובדים דווקא לא משתוקקים לקבל על עצמם תפקיד ניהול. בסקר שפורסם בבלומברג, למשל, נמצא רק שליש מהעובדים האמריקאים באמת מאמינים שלתפקיד ניהולי יש משמעות בקריירה שלהם. אז מה רוצים שני השליש הנותרים? גורמים בכירים מאמינים שהם מעדיפים להיות "מומחי ידע", וזה חשוב להם יותר מאשר לנהל אנשים. הבעיה היא שבארגונים רבים הצעד הבא בקריירה הוא דווקא צעד ניהולי, גם אם העובד כלל אינו שואף להגיע לשם.

 

"אתם מגייסים אנשים בוגרים, התנהגו אליהם כאל אנשים בוגרים," מבקש ג'יירמן. "הסבירו להם מה זה אומר להיות מנהל ותנו להם להחליט אם הם באמת רוצים לעשות את זה. זו כנראה הדרך הכי יעילה למזער את הטעויות שעושים לא מעט מהעובדים."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme