70% מהעובדים מחפשים עבודה חדשה – ויש להם סיבות טובות

סיון קידר2 דקות קריאה
יש סיבה לכך שעובדים מחפשים עבודה חדשה
שתף:

מהו הגורם שתורם לרמות גבוהות יותר של לחץ בעבודה ובידוד, ונמצא בעל קשר ישיר לחוסר שביעות רצון בעבודה והתפטרות עובדים? על פי מחקר של בריאות הנפש אמריקה, אשר פרסם את סקר הבריאות במקום העבודה בשנה שעברה, אחד הנושא הארגוניים החשובים, בהם הכרחי לטפל, מסתכם ב- 3 מילים: חוסר תמיכה והכרה. אלו הסיבות לכך שעובדים רבים מחפשים עבודה, גם אם הבוס שלהם ממש לא מודע לכך.

 

 

סביבת עבודה אנושית לטובת שגשוג העובדים

יותר מ -17,000 עובדים ברחבי 19 תעשיות בארה"ב נסקרו על התרבות במקום העבודה, לחץ במקום העבודה, ומצב בריאות הנפש הכללית של העובדים. תוצאות הסקר לא היו מפתיעות, והמחקר הציג נתונים תומכים במחקרים רבים שבוצעו לפניו, ואישר את המשמעות של פנייה לרגשות אנושיים במקום העבודה. המחקר קורא להפוך את סביבת העבודה ליותר אנושית כדי שהעובדים יוכלו לשגשג. האסטרטגיה המובילה את החברות הגדולות לקראת שנת 2019 מצביעה על שיטות עבודה המעודדות תמיכה והכרה ומגבירות רגעים אלו במקום העבודה.

 

בלי הערכה - מחפשים עבודה
עובדים מחפשים עבודה כשהם מרגישים שהם נמצאים בסביבה שאינה תורמת לשגשוג שלהם

 

אודות המחקר על הסיבות בגללן עובדים מחפשים עבודה חדשה

70% מהנשאלים, שהשתתפו בסקר הבריאות במקום העבודה העידו, שהם מחפשים עבודה באופן פעיל ומנסים לאתר הזדמנויות חדשות או שהם שוקלים לעשות זאת תמיד, לעתים קרובות או מפעם לפעם. מהממצאים השונים שעלו מסקר הבריאות, אלו הנתונים המסקרנים ביותר:

  • 21% בלבד מהנשאלים חשו שהם מקבלים את מה שמגיע להם
  • 45% מהמשיבים טענו שהם מקבלים את מה שמגיע להם לעתים נדירות או כלל לא
  • 77% מהנשאלים סברו כי עובדים מיומנים לא זכו להערכה ראויה
  • 44% מהנשאלים אף סברו שעובדים מיומנים זכו להתעלמות או חוסר הכרה באופן קבוע או לעתים קרובות
  • 36% חשו כי הם יכולים להסתמך על תמיכה של מפקח או עמית
  • 74% מהנשאלים סבלו מהפרעות בפעילויות טריוויאליות ומחוסר ריכוז
  • 65% מהנשאלים דיווחו על תחושת בידוד במקום העבודה בגלל סביבת עבודה עוינת ולא תומכת

 

בעוד הסקר נערך בין יוני 2015 למרס 2017, מחקרים מאוחרים יותר מעידים על מסקנות זהות. בסקר שנערך לאחרונה על ידי ראנדסטד, חברת כוח האדם ומשאבי האנוש האמריקאית, מצא כי 60% מהעובדים מתפטרים והאחוזים זהים כשבוחנים את הנשאלים ששוקלים לעשות זאת.

 

 

מי אשם במצב?

במילה אחת, המנהיגות. כדי לשפר את הנתונים המטרידים הללו, מנהיגים ומנהלים בדרגות גבוהות חייבים לרכוש כלים וידע (כלי ראיון, הערכות, הדרכה למנהיגות והדרכה להדרכה) ולבחור מובילים ארגוניים. לחיזוק הנקודה הזו, גאלופ, חברת האנליזה והייעוץ העולמית, מפצירה במנהיגים ומנהלים לאמץ את סגנון "מנהיגות המשרתים", לבנות מערכות יחסים עם העובדים ולהבין את צורכיהם האישיים, מה שיגדיל באופן משמעותי את מעורבות העובדים והפרודוקטיביות שלהם.

 

עם זאת, מעניין לציין כי 75% מהנשאלים במקומות עבודה, שנרשמו כ"בריאים", ציינו כי הם חוו סביבות עבודה פתוחות ונינוחות תחת מנהליהם בארגון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme