ברוכים הבאים לאזרחות: זכויות חיילים משוחררים וההטבות שמגיעות לכם

איריס קליין3 דקות קריאה
זכויות חיילים משוחררים הטבות ועוד
שתף:

האגף והקרן לחיילים משוחררים מטעם משרד הביטחון מטרתה לסייע לכל חייל שהשתחרר מצה"ל להיטמע ולהשתלב בחיים האזרחים בקלות ובנוחות. הקרן מסייעת במישורים רבים באמצעות מימון, זכויות, הטבות ועוד, ובכך מעניקה לחייל/ת המשתחרר/ת הזדמנויות רבות להשכלה, למקצוע ועתיד מבטיח. ככלל מקבלים חיילים משוחררים הטבות גם מגופים אחרים, ובמאמר לפניכם ריכזנו את מגוון הזכויות, ההטבות והמסלולים שעומדים לרשות כל חייל או חיילת משוחררים שסיימו שירות מלא.

 

 

מענק שחרור ופיקדון אישי

מענק שחרור ופיקדון האישי הינם כספים שניתנים לכל חייל על פי חוק על מנת לסייע בתחילת הדרך האזרחית שלו. סכום הפיקדון האישי וגם מענק השחרור יקבע בהתאם לתקופת השירות וגם בהתאם לסוג השירות  (לוחם, תומך לחימה, אחר). את הפרטים אודות הסכום והפיקדון תוכלו לקבל אחרי השחרור באתר בכניסה ל״אזור האישי״.

  • מענק השחרור יועבר לאחר חודשיים מהיום שסיימתם את השירות שלכם ישירות לחשבון הבנק. הוא יועבר לחשבון שבו הופקדו דמי הקיום בזמן השירות. במידה ושונה החשבון יש לעדכן זאת.
  • הפיקדון האישי לא מועבר לחשבון הבנק שלכם, הוא יישמר מתום שירות החובה ויעמוד לרשותכם שבועיים מיום השחרור.  במהלך החמש השנים מיום סיום השירות, תוכלו לממש את הפיקדון למטרות שמוגדרות בחוק, בתחומי מדינת ישראל בלבד: עבור לימודים, למטרת חתונה, עבור קניית נכס, למטרה עסק משלכם, ללימודי מקצוע או שיעורי נהיגה. לאחר חמש השנים הראשונות מהיום בו סיימתם לשרת, יישארו לכם עוד חמש שנים נוספות כדי למשוך את הכסף מהפיקדון, לכל שימוש שבו תבחרו.

 

 

עבודה נדרשת

כל חייל/ת שמסיים את שירותו הצבאי יכול להתחיל לעבוד בעבודה נדרשת לתקופת מינימום של חצי שנה במשרה מלאה ולאחר מכן להיות זכאי למענק כספי גבוה במיוחד בסך 9,577 ₪. עבודה נדרשת תהייה בתחומים הבאים: בתחנות דלק, באתר בנייה, בבית מלון, עבודה בחקלאות, במפעלי אריזה ותעשייה בבתי מלאכה וסיעוד ועוד. 

 

 

זכויות חיילים משוחררים בדיור

במטרה לסייע לחיילים משתחררים להשתלב לאט בחברה האזרחית, הקרן מעניקה גם עזרה בתחום הדיור.

לינה בבית החייל – תינתן לחייל בודד ומשוחרר אפשרות לינה לתקופה מסוימת בבית החייל ברחבי הארץ, באזור שקרוב אליכם. לפרטים נוספים, תוכלו להתקשר למרכז השירות 03-7776770.

סיוע במימון שכר דירה – חשוב לזכור כי מקבלים גם סיוע במימון של שכר דירה, תוכלו לקבל סכום של 1000 ₪ למשך שנה על שכר דירה. 

פרטים גם באתר של האגף והקרן- מימון שכר דירה לחייל המשוחרר.

 

ייעוץ ואבחון תעסוקתי במכונים מקצועיים

חיילים בודדים שהשתחררו לאחר שלוש שנים מלאות שבהן שירותו, יהיו גם זכאים למימון של תהליך אבחון למטרת תעסוקה. האבחון יכלול שלוש פגישות עם פסיכולוג, יום שלם של מבחנים ובסיום דו"ח מפורט עם המלצות.

 

 

השלמה או שיפור בבגרויות/ מסלולים ייעודיים לתואר

גם בתחום ההשכלה מקבלים חיילים משוחררים הטבות משמעותיות. לדוגמה, חיילים שלא השלימו 12 שנות לימוד יקבלו מימון שכר מלא עבור השלמה של 12 שנות לימוד, באמצעות מסגרת 'משלי', מכינה שיקומית לימודית, שתספק להם אפשרויות לימוד והשתלבות במעגל העבודה. כמו כן, יקבלו מימון להשלמה של תעודות הבגרות או עבור שיפורן מהאגף והקרן במסגרת תוכנית לימודים במכינה הקדם אקדמית או באוניברסיטה, ובנוסף לכל זה יקבלו גם מלגת קיום חודשית. זכאות זו תהיה תקפה משלושה חודשים לפני השחרור – עשר שנים אחרי.

 

על מנת לקבל את הזכאות יש להגיש בקשה דרך האזור האישי באתר של האגף והקרן לחיילים משוחררים.

 

קורס הכנה למבחן הפסיכומטרי

בין שלל זכויות חיילים משוחררים, האגף והקרן לחיילים משוחררים מציעים לחיילים משוחררים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית בעלות מיוחדת.

 

חיילים משוחררים הטבות לימודים אקדמיים ולימודי מקצוע

כדי לסייע לחייל המשוחרר בחייו האזרחים והעתידיים, האגף והקרן מעניקים עזרה בלימודים אקדמיים או ברכישת מקצוע מבטיח לעתידו.

 

פטור מתשלום ארנונה

לכל חייל/ת תהה זכאות לפטור מתשלום ארנונה בזמן שהוא משרת וגם ארבעה חודשים מהיום בו השתחרר. את הפטור ניתן להשיג על יד הצגה של חוזה שכירות או בעלות דירה על שם החייל המשוחרר. לפרטים נוספים אודות פטור תשלום הארנונה תוכלו לפנות לרשות המקומית או לעירייה אליהן אתם משתייכים.

 

 

דמי אבטלה

כל חייל או מי שסיים התנדבות בשירות הלאומי במשך 24 חודשים, יהיו זכאים לדמי אבטלה. דמי האבטלה יהיו בגובה השכר האחרון שקיבלו החיילים ולתקופה של 70 יום.

 

זיכוי במס הכנסה

בין זכויות חיילים משוחררים חשוב לזכור כי לאחר שחרור החובה תהייה לכל חייל/ת זכאות לפטור מוגבל (זיכוי מיוחד) במס הכנסה לתקופה של שלוש שנים. לפרטים נוספים אודות פטור ממס תקבלו באתר מס הכנסה.

 

בהצדעה

המועדון " בהצדעה" שהוקם על ידי משרד הביטחון מצדיע לכל מי שהשתחרר זה עתה מצה"ל או מי שמשרת במילואים. באתר המועדון תמצאו מגוון רחב של הטבות בתחומים רבים כמו: בילוי, תרבות ופנאי, הנחות ברשתות המובחרות, מבצעים וצרכנות. תוקף ההטבה היא עד שלוש שנים מיום השחרור.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme