במקום לקנות חדש: קהילות יד 2 יחסכו (ויכניסו) לכם הרבה כסף

שני ודאוקר5 דקות קריאה
כולם כבר שוק - על שוק יד 2
שתף:

טור למכירה, שרשור למסירה, שוק קחתן או פינת יד 2 – לא משנה איך תקראו לזה או איך קוראים לזה באזור שבו אתם גרים, הכוונה היא אותה כוונה. מה שהתחיל לפני כמה שנים כטרנד הפך כבר מזמן לשגרה כמעט בכל הארץ ואולי גם בכל העולם – העברת מוצרים ופריטים שונים מיד ליד, ללא הצורך ברכישת אותם הפריטים כחדשים. ניתוח קצר יעלה שמדובר בעסקה שמשרתת היטב את כל הצדדים ולא בכדי יש התגייסות המונית לנושאים שכאלה.

 

כיום נחלקת שוב היד השנייה לשתי קטגוריות – למכירה ולמסירה. היתרון של האחת ברור – אולי אפשר להרוויח סכום מסוים של כסף ממכירת פריטים שכבר אין בהם צורך ושימוש. היתרון של מסירת חפצים עשוי להתברר גדול ומשמעותי יותר, שכן באופן טבעי אנשים יעדיפו לאמץ חפצים שיוכלו לקבל ללא תמורה וכך מצד המוסר – החפץ ייעלם מהר יותר ויהיה לו ביקוש רב יותר. כשמדובר ברהיט או פריט שתופס מקום ורוצים להיפטר ממנו כמה שיותר מהר – עדיף לוותר על רווח כספי מסוים ובלבד שתתגשם המשאלה והרהיט ייעלם מהבית ויפנה את מקומו.

 

מרמלדה יד 2
אתר מרמלדה יד 2

 

יד 2 – מה מוכרים ומה מוסרים?

התשובה לשאלה זו היא קצרה ופשוטה – הכל! החל מבגדים לכל המשפחה, דרך חפצים שונים לבית וכלה ברהיטים ואפילו בתכולת דירה. לא אחת אפשר להיתקל בפרסומים של בני זוג או של משפחה אודות יציאתם למגורים בחוץ לארץ למשך תקופה ממושכת, שיקול שבגינו הם מציעים למכירה ו/או למסירה את כל החפצים בבית שלהם. במקרה כזה, יארגנו המוכרים יום מרוכז בסגנון Garage Sale, אליו יוכל להגיע כל אחד, להתרשם מהמוצרים המוצעים למכירה, לראות את המחירים ולצאת עם שלל רב, באיכות מצוינת ובמחיר לא פחות ממעולה. מכיוון שאין חוקים בתחום זה, ייתכן ואפשר יהיה להוריד אפילו יותר את המחיר בקנייה של יותר מחפץ אחד או בניהול משא ומתן עם המוכר. האינטרסים של כל הצדדים מקודמים וכולם יוצאים מרוצים.

 

 

איך קשורה איכות הסביבה?

בשנים האחרונות קיימת מודעות הולכת וגוברת לנושאים שקשורים בהגנה על הסביבה – האוויר, הקרקע ומקורות המים. מי שנושאים אלה קרובים לליבו יימנע ככל יכולתו מרכישה של מוצרים או פריטים חדשים ויעדיף במקום זה לחפש את אותם המוצרים אצל מישהו שמוסר אותם. איך עושים את זה? מפרסמים קבל עם ורשתות חברתיות על צורך או רצון בפריט זה או אחר ושולחים את הלחם על פני המים. במקרים רבים תחזור תשובה די מהר וייתכן מאד שדרכיהם של המחפש ושל המוסר תיצלבנה בהצלחה ובדרך משמחת עבור שני הצדדים.

 

השלכה לזבל של פריטים שאין בהם צורך מעמיסה על הקרקע ומגדילה לאין שיעור את כמות הפסולת שהאדם מייצר ממילא. התחזיות העוקבות אחרי נפחי הפסולת ברחבי המדינה (וכדור הארץ בכלל) לא אופטימיות וגם פרויקטים של מחזור לא מצליחים לסייע להקטין את הכמות. כאשר הנכונות מגיעה דווקא מצד הקהילה – אי אפשר שלא להסכים לעסקה רב צדדית כדאית ומשתלמת. המשפט הנדוש "הזבל של האחד הוא אוצר עבור האחר" מהווה עוגן בתחום זה ואנשים חושבים פעמיים היום לפני שיזרקו חפץ זה או אחר לזבל.

 

יד 2
אתר יד 2

 

שיעור בצניעות, חסכונות וצרכנות נבונה

תראו כמה נושאים אפשר לקבץ וללמד כאשר מעבירים חפצים מאחד לשני בשוק יד 2 המתפתח. לאחד התפנה מקום בבית, השני חסך כסף. הילדים לומדים לדחות סיפוקים ולא להיכנע לתרבות השפע והסביבה מעט נושמת לרווחה. קהילות שלמות עסוקות בהעברה רציפה ויומיומית של חפצים מכל הסוגים בין חבריה ובלבד שמי שיש לו צורך מסוים – יסופק בלי שיצטרך להתאמץ או להוציא כסף לשם כך. לאן הולך התחום – לשום מקום. זה כאן כדי להישאר וטוב יהיה לו נשכיל כולנו לעצור, לחשוב, לבחון מה המשמעות של פעולות כמו השלכה לאשפה או לבדוק סביבנו למי מהסובבים אותנו אפשר להעביר חפצים שונים כך שגם הוא ייצא נשכר מהעניין.

 

 

אתרי יד 2 שכדאי להכיר

אגורה – מערכת שיתוף חפצים

אתר יד 2

לוח WinWin

לוח Komo

מרמלדה יד 2

קבוצת פשפשוק (פייסבוק)

למסירה – הכל בחינם (פייסבוק)

למכירה כל דבר (פייסבוק)

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme