בתוך 15 שנים: מריה שראפובה שווה למעלה מ-200 מיליון דולר

שני ודאוקר5 דקות קריאה
למרות הכל: ההון של מריה שראפובה
שתף:

כשהשם מריה שראפובה נאמר באוויר מיד מצטרפות אליו מחשבות שלא קשורות רק בטניס. הן קשורות לאישה יפיפייה שאמנם הקדישה את חייה לענף הספורט הלבן אבל גם הותירה חותם אישי עמוק על לא מעט מעריצים ועוקבים בכל רחבי העולם. שראפובה נחשבת כיום לאשת עסקים מוצלחת ומצליחה שההון שלה כבר מזמן עבר את הסכום האסטרונומי של 200 מיליון דולר. חלק גדול הגיע מזכיות בטורנירים ותחרויות טניס, חלק לא מבוטל מחוזי דוגמנות שמנים עבור מותגים מובילים מכל התחומים וחלק נוסף ולא קטן מאימפריית העסקים הנושאת את שמה. שראפובה מתנהלת במרחב העסקי עם ידע רב, עם אנשי מקצוע שמייעצים לה ועוזרים לה ובשורה התחתונה – מחייכת כל הדרך אל הבנק.

 

בכל זאת נדבר קצת על טניס

הנתונים היבשים מספרים שבעברה דורגה מריה שראפובה ראשונה בעולם בדירוג ה- WTA, היא זכתה במהלך הקריירה בחמישה תארי גראנד סלאם, זכתה במדליית הכסף באולימפיאדת לונדון 2012 והונה רק מפרסי השתתפות וזכיות בתחרויות נאמד בכ-40 מיליון דולר, כשהיא שנייה רק לסרינה וויליאמס. בחודש מרץ 2016 היא נתפסה בשימוש בחומר ממריץ ומשפר ביצועים והושעתה מפעילות מקצועית. במהלך פרק זמן זה אמנם לא לקחה חלק בתחרויות או טורנירים, אך עסקה בתחומים אחרים שמילאו את זמנה וגם הסבו לה הכנסות נוספות.

 

 

View this post on Instagram

 

Wimbe warmup at Hurlingham 🎾

A post shared by Maria Sharapova (@mariasharapova) on

 

דוגמנות וחסויות

מריה שראפובה נתפסת בתור הדמות המושלמת שיכולה לפרסם שמירה על בריאות, אורח חיים מאוזן וכמובן הקפדה על פעילות גופנית קבועה. הנתונים החיצוניים שלה הביאו מותגי על מוכרים ומובילים בתחומים שונים לפרוס עליה את חסותם, להלביש אותה מכף רגל ועד ראש וכך להפוך אותה לפרזנטורית שלהם. כששראפובה לבושה נייק – נייק נתפסת כמותג המוביל בעולם. מלבד נייק חתמה שראפובה על הסכמי חסות שמנים עם חברות כמו יצרנית מחבטי הטניס Head, מותג שעוני היוקרה Tag Heuer, יצרנית מכוניות הפאר פורשה, חברת המים המינרלים Evian ומותג האיפור Avon. תמורת קמפיינים אלה שלשלה שראפובה לכיסה סכומי כסף עצומים.

 

 

עסקים שהקימה שראפובה

בשנת 2012 השיקה שראפובה את מותג הממתקים שלה עצמה – Sugarpova. הפיתוח, השיווק, הפרסום, היציאה לאור וכל הפעולות שקדמו לכך מומנו באופן מלא על ידי הונה של שראפובה. המותג כולל מסטיקים וסוכריות בשמות בעלי קריצה והומור – "ספורטיבי", "נועז" או "חצוף". מה שבטוח נועז הוא צבעי העטיפות של המוצרים, שמושכים את העין ופשוט אי אפשר להתעלם מהם. לצורך שיווק ומכירת המוצרים חתמה שראפובה על הסכמים עם רשתות המזון הגדולות ביותר ובשנים הראשונות של העסק דווח על מיליוני מוצרים שנמכרו והתחבבו על הציבור בכל הגילאים. הסוכריות והמסטיקים לא סיפקו את שראפובה שרצתה ורוצה לגדול ועוד ועוד. עם בשנים הורחבו פסי הייצור וכיום אפשר להשיג גם ממתקי שוקולד וטי שרטים.

 

 

אשת עסקים לעילא ולעילא

כיום מתפקדת ומדברת מריה שראפובה כמו אשת עסקים ושיווק לכל דבר ועניין. אי אפשר להתבלבל. גם בהיותה פרזנטורית של מותגי היוקרה המובילים היה ברור ששראפובה לא מהווה עבורם רק תמונה עם פנים יפות אלא מסייעת להם בדרכיה שלה לעמוד ביעדים שלהם. היא הייתה שגרירה אמיתית, פרזנטורית בכל מובן המילה. אם ישאלו אותה – היא לא תבחר לתאר את עצמה כדוגמנית. מסיבה זו היא נשארה פרזנטורית של חברות אלה במשך לא מעט שנים, ביססה מעמד של עצמה ושל המותג והצליחה להרוויח סכומי כסף בלתי נתפסים.

 

 

המספרים של מריה שראפובה

כאמור, קריירת הטניס והזכיות בטורנירים ביוקרתיים והמתוקשרים שלשלו לחשבון הבנק של שראפובה סכום הקרוב ל- 40 מיליון דולר. מהחסויות וייצוג החברות והסוכנויות השונות היא הרוויחה לאורך השנים סכום שמוערך בכמשולש מזה שהרוויחה בטניס – כ- 120 מיליון. בזמן השעייתה ממשחק טניס מקצועני פעיל הייתה שראפובה עסוקה בכתיבת ספר המגולל את הביוגרפיה שלה: Unstoppable – My life so far, החל מילדותה בחברת הוריה בעיירה בסיביר אליה ברחו לאחר אסון צ'רנוביל, דרך גילוי כשרונה על ידי מרטינה נברטילובה, המעבר לארצות הברית עם אביה תוך שהם מותירים את אמה מאחור וכמובן נסיקת הקריירה המקצוענית שלה בטניס. ההכנסות ממכירת הספר ברחבי העולם נאמדות בכמעט 100 מיליון דולר.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme