"העובדה שהטכנולוגיה היא ישראלית זו גאווה אמיתית"

יובל פוגל5 דקות קריאה
ראיון - שידורי הספורט של פיקסלוט
שתף:

פיקסלוט היא חברת סטארטאפ בתחום הספורט-טק שהוקמה בשנת 2013 ע"י ד"ר מיקי תמיר וגל עוז המכהן כיום כ-CTO. החברה מונה מעל ל-90 עובדים, מתפרשת על פני מעל ל-20 מדינות ונחשבת למובילה בעולם בהפקת שידורים אוטומטיים מבוססי AI. פיקסלוט מתמקדת בשידורי ליגות משנה, ליגות בכירות של ענפי נישה וליגות חובבנים. הגעתי אל משרדי החברה בפ"ת במטרה לפגוש את יוסי טרבלוס, מנהל השיווק שלה. מהי הטכנולוגיה פורצת הדרך אותה מציעה החברה? מהו ההיגיון בלשדר ספורט פחות מסוקר? מהם השווקים אליהם פונה החברה? ולאן מועדות פניה בעתיד?

 

ספר לי קצת על הטכנולוגיה שלכם

"פיתחנו ראש מצלמה המורכב ממספר מצלמות המאפשר להפיק צילום פנורמי ברמה גבוהה מאוד עד כדי התמקדות בשחקן ספציפי. טכנולוגית הדבר מתאפשר באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית הלומד את מצב המשחק, מדמה צילום של צלם אנושי, משדר לענן ומפיץ את התמונות לכל פלטפורמה ברשת – והכל כמובן בצורה אוטומטית וללא התערבות אדם. זאת ועוד, ניתן להוסיף פיצ'רים של שידור כמו שעון המשחק, לוח תוצאות, פרסומות, שדרנים, תקצירים אוטומטים ועוד. כיום משתמשות בטכנולוגיה שלנו חברות בעלות זכויות לליגות משנה, רשתות שידור וחברות הפקה המתמקדות בספורט שאינו משודר בטלוויזיה. בתחום הספורט המקצועני יש לנו טכנולוגיות לאימון בעזרת וידאו הנמכרות ונמצאות בשימוש מועדונים מובילים באנגליה, ספרד, גרמניה, מקסיקו ועוד. קצב הגדילה שלנו הוא לא פחות ממטורף, ולראיה אנו משדרים כיום מעל ל-30 אלף שעות שידור אוטומטיות."

 

אל אילו ענפים בעיקר אתם פונים?

"אנו פונים בעיקר אל הספורט הלא-מקצועני הכולל ליגות משנה, ליגות נוער ונשים וענפי ספורט בלתי מסוקרים כדוגמת כדוריד, לקרוס או כדורעף חופים. הסיבה שבחרנו בענפים ובליגות אלו היא גודלו העצום של השוק: כ-99% מתחרויות הספורט הרשמיות בעולם כיום כלל לא משודרות – דבר היוצר פוטנציאל לייצור כמויות אדירות של תוכן. ספורט זה תשוקה, לרבות ספורט חובבני בו יש אלמנט רגשי עמוק במיוחד. חשוב לדוגמא על רמת הנאמנות בארץ של אוהדי מכבי שעריים מהליגה השלישית – אלו לא אוהדי הצלחות. בגלל האלמנט הרגשי אנו רואים פוטנציאל אדיר בענפים ובליגות אלו."

 

 

מיהו קהל היעד של פיקסלוט?

"הלקוח הישיר שלנו הוא אדם או גוף בעל זכויות שידור או ניסיון בהפקה המסוגל להתקין מצלמות, ובעזרתנו ליצור אקו-סיסטם שיאפשר הפקת שידור וכפועל יוצא מכך – הפקת רווחים. זה יכול להיות יזם פרטי או כל אחד אחר המוצא את הנישה בהתאם למודל המכירה המתאים לו. אנחנו לא פונים אל לקוחות הקצה (צרכני שידורי הספורט). הלכה למעשה, בעל זכויות השידור פונה אלינו ומקבל מערכת קצה-אל-קצה של הפקה וניהול תוכן. מערכת הצילום מותקנת באמצע המגרש, היא עוברת כיול ולאחר מכן מחברים אותה לענן. בסופו של דבר ניתן לצפות בשידור דרך אפליקציה, פורטל ייעודי, פייסבוק, יוטיוב או מערכות אחרות המשדרות לייב וידאו. הלקוח מקבל אפשרות לשדר את המשחק בצורה איכותית ומסודרת והוא יכול לגייס ספונסרים, לגבות כסף מלקוחות הקצה או המועדונים בגין דמי מנוי, שירותי וידאו קואצ'ינג, היילייטס ועוד."

 

מדוע כל כך אטרקטיבי לעבוד עמכם?

"אתן לך דוגמא על מה שעשינו עם שותף גדול שלנו בארה"ב. עד היום לבעל זכויות השידור בליגות התיכונים היו שתי אפשרויות בלבד: שידור משחקים עם צוות מקצועי הדורש הפקה בעלות של אלפי דולרים למשחק – ולכן זה היה מתרחש בעיקר במשחקי פלייאוף המצדיקים זאת כלכלית – או צילום סטודנטים שאינו באיכות גבוהה, דורש התעסקות רבה ואינו רציף. בזכות הטכנולוגיה שלנו יכולה רשת שידורי הספורט לספק שירות רציף ומקיף באיכות גבוהה, לגייס אליה יותר מנויים – והכל בעלויות נמוכות. למעשה כאשר מנהל ספורט בתיכון מקבל את המערכת שלנו הוא יכול לתכנן ולהכין מראש שידור של כל לוח המשחקים העונתי – ותוך דקות ספורות בלבד. מדובר בשינוי אדיר המאפשר לו להתרכז יותר בעבודתו ולשדר 30 משחקים בחודש לעומת מצב המוצא שהיה לפני השימוש בטכנולוגיה שלנו. כמות השידורים ורמת המעורבות יוצרות עניין גדול עבור מפרסמים עקב האפשרות להכניס פרסומות בצורה אוטומטית. במילים אחרות, בזכות הטכנולוגיה שלנו נפתח עולם חדש גם עבור מפרסמים המעוניינים להיות מעורבים עם קהילות מקומיות ועם צרכנים בעלי מעורבות רגשית רבה כלפי הקבוצה. בסופו של דבר, אם למפרסמים זה אטרקטיבי – אז לבטח שזה עבור בעל הזכויות העובד עמנו."

 

מהם השווקים העיקריים אליהם אתם פונים?

"ארה"ב. מדובר בשוק הגדול ביותר שלנו ויש לנו שם מספר שותפים. בנוסף לפדרציית ספורט התיכונים שם, אנו מותקנים במעל לאלף מגרשים. אנו עובדים עם חברת שידורי הוקי, חברות הפקות ספורט מקומיות וגם במתחמי ספורט גדולים כדוגמת ESPN WIDE WORLD OF SPORTS בפלורידה או Basketball City בניו יורק. קצב הגידול וההתקנות עולה מדי רבעון ואנו רואים זאת במיוחד בקרב בתי הספר התיכוניים בארה"ב – שם נפרסות מספר מערכות חדשות מדי יום. אנו מצפים שבקרוב, כשתחל עונת הכדורסל, נגיע לכמות אדירה של כ-300 משחקים המשודרים במהלך יום נתון רק מהתיכונים. מדובר בקצב שלמיטב ידיעתי אין חברת ספורט אחרת בעולם המשתווה אליו. העובדה שהטכנולוגיה היא ישראלית זו גאווה אמיתית."

 

ומה בנוגע לאירופה?

"גם שם אנו נפרסים בקצב מרשים. בגרמניה שוק הספורט  הוא הגדול ביותר באירופה. אנו עובדים עם חברת Sport Total  אשר קיבלה מפדרציית הכדורגל הגרמנית זיכיון לשידור ליגות הכדורגל האזוריות, הווה אומר הליגה הרביעית ומטה. ההצלחה שלהם שם לא נעלמה מגופי הספורט האחרים, ולראיה לא מזמן הם החלו לשדר את ליגת העל בכדורעף בעזרת המערכות שלנו. האתגר בגרמניה הוא לשדר מאות משחקים בחודש בתנאי מזג-אוויר משתנים וממגרשים שבלשון המעטה רחוקים באיכותם מאלו של באיירן מינכן – שגם איתה אנו עובדים. אנו עתידים עד סוף השנה להגיע לכ-500 מגרשים ברחבי המדינה כולל פרויקט מאד מעניין עם מכבי גרמניה, ששם אנו משדרים מהמרכזים הקהילתיים של מכבי המקומית."

 

"השותף שלנו בגרמניה מכין מהתוכן של המשחקים ממש מטעמי וידאו אשר זוכים למאות אלפי צפיות בפורטלים ובאתרים מקומיים. השידורים מאוד מעניינים ואטרקטיביים שם, ניתן לראות למשל מצעדי שערים, מהלכי השבוע, מהלכי החודש, תקצירים וכל מיני רגעים קומיים. דרך אגב, לאוהבי הספורט, דעו כי הרמה של המשחקים בליגה הרביעית בגרמניה מדהימה ומדי שבוע אני נחשף ומשתף שערים ומהלכים שלא היו מביישים קבוצות בכירות. בקיצור, מדובר במהפכת שידורים של ממש שיצרנו שם."

 

איך אתם מבחינת מערכת הוידאו קואצ'ינג?

"המערכת שלנו מצוינת ואצטט גורם בכיר מאד בקבוצת הכדורגל הפופולרית בעולם שאמר: "זוהי מערכת הוידאו קואצ'ינג הטובה ביותר בשוק". בעזרת הטכנולוגיה יכולים המאמנים לראות מספר פעולות המתרחשות בזמן האימון בעת ובעונה אחת ולבצע ניתוחים טקטיים של המערך ושל השחקנים בזמן משחק. מערכת הקואצ'ינג שלנו מותקנת כרגע בפרמייר ליג, בקבוצות הבכירות בלה-ליגה הספרדית, בהולנד, בצרפת, באיטליה, בסין ובאוסטריה. במקסיקו לדוגמא, כל קבוצות הליגה הראשונה, השנייה (כולל נשים ונוער) והנבחרת עושים שימוש במערכת הוידאו קואצ'ינג שלנו."

 

 

מה שונה בטכנולוגיה שלכם ביחס לשאר הסטארטאפים?

"מדובר בטכנולוגיה מאוד ישימה שממש אפשר וכיף לראות את תוצאותיה. זו לא מערכת סייבר המאפשרת עוד שכבת אבטחה בין בנקים לחברות ביטוח – כאן אנחנו מייצרים וידאו של ספורט וזה מוחשי. אתה ממש רואה את ההורים ואת המאמנים, הסקאוטרים והשחקנים עצמם לומדים, צופים, משתפרים ומשתפים את הוידאו. זאת ועוד, הם מבקשים מאיתנו שנפתח עוד ועוד פיצ'רים. כשהחבר'ה של ברצלונה אומרים לנו שמסי ופיקה צופים בטקטיקל וידאו שלנו מהקאמפ-נואו זה מדהים, אבל כשאבא שנמצא בנסיעת עסקים יכול לראות את המשחק של הבן שלו זה ממש מרגש. אנחנו תמיד אומרים שפיקסלוט לא משדרת את השחקנים המפורסמים אבל היא משדרת את השחקנים החשובים. ספורט הוא משהו מיוחד. אתה עדיין לא מרפא מחלות – אבל אתה מפיץ שמחה והתרגשות."

 

מהם שאיפותיכם לעתיד?

"לכבוש את העולם – פשוטו כמשמעו. אנחנו רוצים שכמה שיותר בעלי זכויות שידור, פדרציות ומשרדי ספורט ממשלתיים מכמה שיותר ליגות וענפים יתחברו אלינו. מי שרוצה לקדם ספורט ויש לו יכולת לשדר ולפרוס מערכות – אנחנו השותף האידיאלי עבורו. אנחנו נותנים סט שלם של שירותים מקצה לקצה מהמגרש ועד למובייל. במובייל לדוגמא ניתן לראות את המשחקים בצורה רגילה או בצורה של במאי עצמאי מהצילום הפנורמי, ניתן לערוך אירועים נבחרים באופן עצמאי, לצפות בעצמך ולנתח. יש מעל לשני מיליון מגרשי ספורט בעולם אשר משחקים בהם באופן פעיל בליגות, ואין שום סיבה שהם לא ישודרו לקהל הרלוונטי. חשוב לציין שישראל הפכה למעצמה עולמית בטכנולוגיית ספורט. אנשים רבים לא מודעים למה שאנחנו מביאים לכל רמות הספורט, מהמונדיאל והאולימפיאדה ועד לרמת האימונים והטקטיקות. התחום שלנו מלא תשוקה והוא משלב תחומים של טכנולוגיה מתקדמת, בינה מלאכותית, ראייה ממוחשבת וספורט – והלוואי שזה יסייע לנו לשפר את ביצועי נציגינו הישראלים בספורט."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme