מסתבר שאפשר לקנות דירה (בארץ!) בפחות מ-500 אלף ₪

אביה פרי5 דקות קריאה
אפשר לקנות דירה במחיר נורמלי בישראל
שתף:

השבוע התארחתי בבית משפחתי המתגוררת בגליל העליון, אני אוהבת לנסוע לשם כי זה תמיד מרגיש קצת "חוץ לארץ". במהלך סידורים אקראיים בגליל הפסטורלי עברתי במועצה המקומית "חצור הגלילית" וחלפתי עם הרכב על פני שלט "להשכרה – דירת שלושה חדרים ב-800 ₪ כולל ארנונה". חשבתי שאולי כל הירוק הזה בעיניים והאוויר הנקי בלבלו אותי, הרגילה לנשום פיח עירוני; אז חזרתי לוודא שנית. על הבניין ממול היה שלט נוסף והפעם "למכירה – דירת שלושה חדרים משופצת כחדשה" והמחיר? 480,000 ₪.

 

זה גרם לי לחשוב על "יוקר המחיה" ועל התלונות הרבות של כולם על זה שזוג צעיר לא יכול לקנות דירה (עדיף ליד ההורים בראשון לציון ואם כבר אז באיזור טוב ושתהיה ארבעה חדרים כי חבל על הצפיפות) אבל זה כבר בכלל נושא לכתבה אחרת. עמדתי שם במרחק שעה וחמישים מתל אביב וחשבתי לעצמי שבמקומות אחרים בעולם המרחק הזה מעיר מרכזית הופך את המקום להיחשב למרכזי בעצמו. אבל לא כך חצור הגלילית, הרהרתי לעצמי. וחיפשתי הסברים אפשריים על אחוזי פשיעה ועל המצב הביטחוני (שהיה לפני 12 שנה) ועל כל מני דברים שאולי גורמים לזה. אז יצאתי לבדוק איפה עוד, במדינת ישראל היקרה (תרתי משמע) אפשר למצוא דירה בפחות מ-500,000 ₪.

 

כאן קצת פחות
בתל אביב כנראה יהיה קשה לקנות דירה בפחות מחצי מיליון – אבל מצאנו כמה אופציות למי שמוכן לצאת מהעיר הגדולה

 

דימונה – הפרשים של 200,000 ₪ בעסקאות שנסגרו באותו הרחוב בהפרש של שלוש שנים

דירת שלושה חדרים בגודל 82 מטר ברחבת צביה לובטקין משווקת כך; "דירה כחדשה, אחרי שיפוץ יסודי, הוחלף הכל כולל צנרת, ריצוף פורצלן, מטבח חדש הכולל אי שיש. בדירה אמבטיה חדשה, דירה ממוזגת, סוגרים על החלונות, דוד שמש וחשמל חדש, דלתות חדשות. כ-500 מט׳ מהדירה בונים קניון. לרציניים מחיר סופי 420,000 ₪."

 

זה רק פרסום ביד 2, לא יכול להיות. בירור מעמיק יותר על נתוני עסקאות אמיתיים שאכן נסגרו באותו רחוב, מגלים שמוקדם יותר השנה נמכרה דירה דומה ב-480,000 ₪ ואילו לפני שלוש שנים, באותו הרחוב – במחיר של 135,000 ₪. לפני כשנתיים עסקה דומה נסגרה ב280,000 ₪ ואני תוהה, דימונה דימונה… לאן פנייך?

 

 

קריית אתא, קריית מוצקין ונשר

בקריית אתא, הממוקמת שעה קלה מתל אביב, ניתן ללמוד מנתוני רשות המיסים כי עסקאות רבות מבוצעות במחירים דומים. כך דירות שלושה חדרים בבניין קומות ברחוב בן עמי נמכרו בשנת 2018 בטווח שבין 380,000 ₪ ל400,000 ₪.

 

בנשר הסמוכה מתפרסמת דירה בקרבת הטכניון בגודל של 2.5 חד כ-45 מר בקומה ראשונה. על פי הפרסום הדירה הנה דירה משופצת וצמודה לתחבורה ציבורית באיזור של סטודנטים, והמחיר? 450,000 ₪. במחיר דומה תוכלו לקבל דירת חדר וחצי – שניים בקריית מוצקין.

 

אפשר לקנות דירה גם בקריית אתא
קריית אתא

 

ירוחם

דירת שלושה חדרים ברחוב ההגנה עומדת למכירה ב-450,000 ₪, מחיר גבוה בכמעט 100,000 ₪ ממחירי העסקאות האחרונות שבוצעו ברחוב בדירות עם נתונים דומים. הדירה מושכרת ב-1300 ₪ ומעניקה לבעלי הנכס 3.5% תשואה.

 

עפולה

דירה באיזור תחנת הרכבת של עפולה, בסמוך לפארק ההייטק החדש של העיר, עומדת למכירה בסכום של 475,000 ₪. זוהי דירת שלושה חדרים. על פי הפרסום הדירה מושכרת כבר 4 שנים בסכום של 1,700 ₪ המעניקים לבעל הנכס בחישוב מהיר, תשואה של 4.3%.

 

אפשר לקנות דירה בעפולה
עפולה

 

"הנה באה הרכבת" לאופקים

באופקים, העיר המתפתחת עם תחנת הרכבת, המכללה והמקסיקני הכי טעים, ניתן למצוא בקלות נכסים ששוויים כ-400,000 ₪ ופחות. כך עומדת למכירה דירת ארבעה חדרים בגודל של 90 מ"ר ברחוב קיבוץ גלויות במחיר של 410,000 ₪.

 

בירת הנגב באר שבע סיטי

גם העיר שכבר 'הכתה את השוק' ונחשבה למקום שבו כבר עלו המחירים ומאוחר מדי למשקיעים – ניתן למצוא בחיפוש פשוט עשרות דירות 2 חדרים בכ-450,000 ₪ בשכונות ד', ג' וה'.

 

באר שבע
באר שבע

 

אילת

בממלכת הקיץ, העיר התיירותית והמתפתחת אילת, הפופולארית גם בתיירות ה-AIRBNB שלה, בוצעו עסקאות על דירות 2 חדרים במחירים של 450,000 ₪ ודירות 3 חדרים במחיר של 550,000 ₪ ברחוב מלכת שבא בעיר.

 

אפשר לקנות דירה בישראל (ישראל, נו, זאת שליד תל אביב)

הנתונים מדברים בעד עצמם, ניתן לרכוש דירה למגורים בעשרות ערים בישראל בפחות מחצי מליון ש"ח, ולא מדובר בדירת חדר וגם לא במציאה חד פעמית, אלא בעשרות נכסים בכל אחת מהערים ובתוצאות חיפוש פשוטות במנועים הנגישים לכולם. נראה שחוסר שביעות הרצון של מי שטוען שלא ניתן לקנות בית בישראל מכוונת לבית בתל אביב, או לכל הפחות דירת קבלן.

 

לא מתאים לכם לגור בפריפריה?

למשקיע נדל"ן מנוסה שמחפש תשואה גבוהה ועליית ערך, ברור כי עליו לקחת סיכון ו"להמר" על איזור מתפתח, ואין ספק ששכונה ד' בבאר שבע היא לא נווה צדק. ככל שהעיר בה תרכוש נכס כבר הצליחה ושגשגה, כך קטן הסיכוי לטלטלות אך גם קטן הסיכוי לעליית ערך דרמטית. אז איך יודעים לאיזה ערים יש פוטנציאל? לא יודעים במאה אחוז, כמובן, על כן הסיכון שבהשקעה. אך הפרמטרים שיסייעו לכם להחליט הם נגישותה של תחבורה ציבורית בכלל ותנועת הרכבות בפרט בעיר, המצאות מוסדות לימוד גבוהים; אוניברסיטה ומכללות, נתוני הגירה חיובית אל העיר וכן הלאה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme