מצאתם דירה בשכר דירה נמוך משלכם? לא בטוח שתחסכו כסף

סיון קידר2 דקות קריאה
דירה בשכר דירה נמוך באמת חוסכת?
שתף:

אנחנו עוסקים רבות ביוקר המחיה ובדרכים להוזיל את סל ההוצאות שלנו. עבור מי ששוכר דירה, אין ספק שאחת ההוצאות המשמעותיות שאנו מוציאים מידי חודש היא עלות השכירות, וכשהביקוש עולה, גם המחירים לא מפסיקים לעלות, ההיצע בשוק אינו מספק ופעמים רבות אנו נאלצים להתפשר. קורה שאנו מוצאים פנינה שמעלה בנו תקווה בדמות דירה בשכר דירה נמוך שעונה על הצרכים שלנו (או לפחות על מרביתם). הנטייה הטבעית שלנו היא כמובן לקפוץ על ההזדמנות. אבל לפני שתבחרו לארוז את הבית ולחתום על חוזה שכירות חדש, בואו נהייה ריאלים, ונבחן כמה באמת עולה לנו לעבור דירה. ואם החלטתם שזה עדיין משתלם לכם, הוספנו צ'ק ליסט קטן לכל הפעולות שאתם חייבים לנקוט, ואף אחד לא יעשה אותם בשבילכם.

 

אריזה

אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, אבל רבים מעדיפים לשלם על שירותי אריזה דרך חברת ההובלות או חברת אריזה שמתמחה באריזת תכולה של דירה. העבודה נעשית בזמן קצר (מספר שעות במידה ותכולת הדירה היא קטנה) בצורה מקצועית, בטוחה ויעילה. עלות אריזה לדירת 3 חדרים תעלה לכם בין 1,000 ל-2,000 ש"ח, לדירת 4 חדרים בין 1,200 ל-2,500 ש"ח, ולדירת 5 חדרים 2,000 עד 3,5000 ש"ח.

 

מי יארוז את הבית?
שירותי אריזות נעשו אמנם פופולריים – אבל הם מייקרים משמעותית את התהליך

 

הובלות

ההוצאה הראשונה שיש לקחת בחשבון בעת מעבר דירה היא הובלת הדירה. על המחיר משפיעים פרמטרים שונים, ביניהם המרחק שבין הכתובות, מספר הקומות שיש להוריד/ להרים את תכולת הדירה, כמות התכולה של הדירה, סוג התכולה שיש להעביר (קרטונים/ מוצרי חשמל/ רהיטים), והאם יש מעלית. מחיר הובלה סטנדרטית לדירה בת 3-4 חדרים יכול לנוע בין 2,000 ל- 3,000 ש"ח. עבור דירות גדולות יותר עם תכולה רבה המחיר יכול לעלות יותר באלפי שקלים. מובילים רבים אף מתמחרים הובלה מורכבת ב- 1,000 ש"ח לשעה.

 

 

מנוף

פעמים רבות יש צורך בהזמנת מנוף לשינוע רהיטים גדולים, כאלו שלא ניתן להוביל דרך חדר המדרגות או המעלית, או שלא ניתן להעביר דרך דלת הכניסה. המנוף מתומחר לפי שעת עבודה, ומחירו נע בין 300 ל-700 ש"ח, אך אם אתם צריכים להגיע לקומה גבוהה (קומה 8 ומעלה) המחיר יכול להגיע גם ל-1,000 ש"ח לבשעה. בדירות גבוהות וגדולות יותר גם 1,500 ש"ח הוא סכום מקובל. עם זאת, יכול להיות שהמנוף יחסוך לכם חלק מעלויות ההובלה, במידה ותצליחו לנצל את שעת המנוף במלואה להעמסה של קרטונים ומוצרי חשמל נוספים.

 

ימי עבודה

ביום המעבר, וסביר שגם ביום שאחריו, תרצו לקחת יום חופש. נוכחותכם נחוצה בעת מעבר הדירה, וניקיון הדירה, הכנתה למגורים והסידורים הנלווים לכך ייאלצו אתכם לקחת לפחות יום חופש נוסף (במקרה הטוב). כמה שווה יום העבודה שלכם?

 

זמן שווה כסף
ומה עם ימי העבודה שתפסידו על סידור הבית החדש? גם הזמן שלכם שווה כסף

 

שיפוץ הדירה והכנתה למגורים

שפכטל וצבע הם עניין בסיסי, ולרוב אתם מחויבים לו עם סיום השכירות. בין אם תעשו זאת בעת המעבר או שתדחו את זה לסוף, ההוצאה הצפויה לכם עומדת על כ-2,500 ש"ח לפחות. עבור שיפוץ קל עד בינוני ההוצאה שלכם תעמוד על אלפי שקלים נוספים. קחו בחשבון שבכל מעבר מתגלות תקלות או שישנם שינויים שיש להתאים לסגנון החיים שלכם ולצרכים שלכם, וסביר להניח שתזדקקו לאנשי מקצוע (אינסטלטור/ חשמלאי/ איש גבס וכו'), שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה מקצועית ויעילה.

 

ניקיון והדברה

ניקיון סטנדרטי לדירה יכול לעלות לכם בין 300 ל-1,000 ש"ח (תלוי בגודל הדירה, בין השאר). עבור הדברה תיאלצו להוסיף כמה מאות שקלים נוספים.

 

 

תשלום לעורך דין

בעת חתימת החוזה חשוב שתגנו על זכויותיכם ושתדאגו לאינטרסים שלכם. הנה 2 דברים שחשוב שתדעו:

  • על יציאה מוקדמת מהדירה טרם סיום זמן השכירות שנקבע מראש אתם עלולים להיקנס
  • בעל הדירה יכול לקבוע בחוזה עלייה בשכר הדירה מידי שנה

במידה ואינכם מיומנים במשא ומתן או שאינכם יודעים כיצד לקרוא חוזה, מומלץ להיעזר בעו"ד שיגבה שכר טרחה של 1,000-2,000 ש"ח עבור בדיקת החוזה. יתכן שההוצאה הזו תהיה שווה עבורכם הרבה יותר.

 

ריהוט ואביזרים לבית

פעמים רבות הרהיטים שברשותכם אינם מתאימים לדירה החדשה, ולא ניתן להימנע מרכישת רהיטים חדשים לבית. בנוסף, חשוב לבחון אילו מוצרי חשמל ואביזרים נוספים נחוצים לכם בדירה עבור אחסון, נוי, בישול וכדו' ולקחת גם אותם בחשבון. ההוצאות הללו יכולות לנוע בין מאות לאלפי שקלים, תלוי כמה פריטים תצטרכו וכמובן – איפה תבחרו לקנות אותם.

 

דירה בשכר דירה נמוך וריהוט
גם אם מצאתם דירה בשכר דירה נמוך – צריך לרהט אותה, לא?

 

דירה בשכר דירה נמוך? יש עלויות נוספות

ייתכן שתצטרכו לשנות את הספקים או את השירותים שאתם צורכים בדירתכם. חברות הכבלים, טלפון קווי, תשתית אינטרנט ועוד יכולים להכניס אתכם להוצאה בלתי צפויה עקב חוסר תשתית לדוגמה או בעיות בחיבור כתוצאה משיפוץ לקוי שנעשה בדירה בעבר. נכון, הרשימה הזו אינה מעודדת, אבל זכרו שאינכם חייבים לקחת את כל השירותים שהזכרנו. בחנו היכן אתם יכולים לחסוך, מה אתם מוכנים לעשות בעצמכם והיכן אתם חייבים אנשי מקצוע שיודעים את העבודה.

 

ואם החלטתם שהגיע הזמן לשינוי, מזל טוב. הנה תזכורת לפעולות שחשוב שתנקטו סביב מעבר הדירה:

  • דיווח לרשויות: עדכנו את הכתובת החדשה דרך משרד הפנים.
  • שירות "דואר עוקב" בדואר ישראל ניתן לכם בחינם למשך 4 חודשים מרגע המעבר, ומוודא שכל הדיוור שלכם יגיע אל המען החדש. זה ייתן לכם מספיק זמן לעדכן את הכתובת בכל הגופים הרלוונטיים (קופ"ח, בנק, חברות ביטוח…)
  • עדכנו את ביטוח הדירה, אם ישנו.
  • בדקו את מוני החשמל, המים והגז בכתובת הישנה ובכתובת החדשה, צלמו אותם, סגרו חשבונות ישנים והעבירו בעלות עם הדיירים הנכנסים (בדירה הישנה) והעוזבים (בדירה החדשה). עבור חשבון המים והגז תידרשו להגיע לחברות המספקות לכם את השירותים, את השינוי בחברת החשמל ניתן לעשות טלפונית, חייגו 103.
  • וודאו שחברות התקשורת ניתקו אתכם משירותיהם בכתובת הישנה, ותאמו התקנות בבית החדש עבור שירותי אינטרנט, שידורי כבלים או לוויין וטלפון קווי.
  • גשו לעירייה לשינוי כתובת וסגירת תשלומי ארנונה בכתובת הישנה.
  • צרו קשר עם וועד הבית בדירה החדשה. עדכנו אותו בנוגע למעבר, וודאו שהמעלית תקינה, במידה וישנה.
  • בקשו מהדיירים שמחליפים אתכם בדירה הישנה או מאחד השכנים לשמור לכם דברי דואר שיגיעו עד להעברת הדיוור באופן מלא לכתובת החדשה.
  • תאמו מעבר חלק עבור הילדים בין בתי הספר והגנים. צרו קשר עם הגנים ובתי הספר החדשים, וודאו בעירייה שהמעבר אכן מתבצע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme