דמעות תנין: האנשים העשירים בעולם הפסידו השנה יותר מ-511 מיליארד דולר

סיון קידר5 דקות קריאה
האנשים העשירים בעולם הפסידו השנה המון כסף
שתף:

חברת בלומברג מדווחת שעשירי העולם הפסידו 511 מיליארד דולר השנה, לאחר שמכירות שיא במחצית הראשונה נמחקו על ידי רצף של מכירות שוק כואבות במחציתה השנייה.

 

 

מתחים בקרב עשירי העולם, חרדה בקרב המשקיעים

מתחים גלובליים בארה"ב ודאגה סביב המיתון גררו ירידה בשווקים לקראת סוף השנה, והשאירו את 500 האנשים על מדד המיליארדים של בלומברג עם שווי נקי של 4.7 טריליון דולר. זוהי רק הירידה השנתית השנייה במדד העושר היומי מאז הופעת הבכורה של האינדקס בשנת 2012, והיא עדיין מתאפיינת בעלייה חדה מתחילת השנה, הודות למשקיעים הגדולים, שסייעו להוביל את הונם של העשירים ל -5.6 טריליון דולר.

 

"נכון להיום, החרדה של המשקיעים עלתה באופן ניכר", אמרה קייטי ניקסון, מנהלת ההשקעות הראשית בחברת נורת'רן טראסט. "אנחנו לא מצפים למיתון, אבל אנחנו מודעים לסיכונים העומדים בפני הצמיחה העולמית".

 

כולם נפגעו השנה

אפילו על ג'ף בזוס, מייסד, נשיא ומנכ"ל חברת אמזון, שרשם את הרווח הגדול ביותר לשנת 2018, לא פסחה התנודתיות. הונו הגיע לשיא של 168 מיליארד דולר בספטמבר, עם רווח של 69 מיליארד דולר. מאוחר יותר המשיך ההון שלו לרדת ב-53 מיליארד דולר (יותר משווי השוק של דלתא אייר לינס בע"מ או פורד מוטורס) מה שהותיר אותו "רק" עם 115 מיליארד דולר בסוף השנה. עם זאת למייסד אמזון הייתה שנה מוצלחת יותר מאשר למארק צוקרברג, מייסד, נשיא ומנכ"ל פייסבוק. במהלך השנה האחרונה רשם צוקרברג את ההפסד הגדול ביותר מאז ינואר, ירידה של 23 טריליון שאבדו ממשבר אחד למשנהו לאורך השנה האחרונה. זה דווקא לא מאוד מפתיע, בטח לנוכח המשברים שפקדו את פייסבוק ב-2018, בעיקר בכל הקשור לפרסומים על דליפת מידע אישי של עשרות מיליוני גולשים.

 

ההשפעה על אמזון
גם באמזון הרגישו את התנודתיות – והמנכ"ל ג'ף בזוס חטף מכה קטנה בכנף

 

חלקם ראו את זה מגיע

בסך הכל, 173 מיליארדרים אמריקאים ברשימה הארוכה, איבדו השנה 5.9 אחוזים מהונם, ונותרו עם 1.9 טריליון דולר "בלבד". אמנסיו אורטגה ממייסדי זארה, ציין בפני ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני, שלעומת המיליארדרים האמריקאים, רוב המיליארדרים של אירופה דווקא ראו את המשבר מגיע.

 

משפחת שאפלר הגרמנית, בעלת המניות הגדולה של יצרנית חלקי הרכב קונטיננטל AG, היא המפסידה הגדולה ביותר. אפשר להסביר את ההפסדים האלה בקלות, שכן עלויות היצור הנוספות והתנאים העסקיים הקשים באירופה ובאסיה פגמו קשות בביצועי החברה. גיורג שאפלר ואמו מריה-אליזבת שאפלר-תומן איבדו מתחילת השנה 17 מיליארד דולר. הסכום הזה לבדו מספיק כדי להציב אותם במקום טוב בין 100 האנשים העשירם ביותר העולם.

 

קרלוס סלים, בעל המניות הגדול ביותר של מפעיל הטלפון הסלולרי הגדול ביותר באמריקה הלטינית, הוא עוד מיליארד שרשם השנה הפסדים גדולים במיוחד. סלים, מי שהיה פעם האדם העשיר ביותר בעולם, מדורג במקום השישי בלבד עם ערימה של 54 מיליארד דולר. חורחה פאולו לימן, מייסד 3G ראה את הונו צונח בשנה האחרונה, ואיבד 9.8 מיליארד דולר, אך גם הנפילה הזו לא הורידה אותו מראש הרשימה של האנשים העשירים ביותר בברזיל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme