תיזהרו מהדברים האלה בפעם הבאה שאתם הולכים לקניות בסופר

שני ודאוקר5 דקות קריאה
טיפים חשובים לפני שאתם הולכים לקניות בסופר
שתף:

קנייה בסופר היא פעולה בסיסית והכרחית שכל אדם מבצע, אם עבור עצמו באופן פרטי או עבור המשפחה שלו. רשתות השיווק מזמינות את הציבור לחנויות ענק מרווחות המציעות מגוון עצום של כל מוצרי הצריכה על מנת להצטייד במה שדרוש להם בבית לצורך קיום בסיסי. אם בעבר היו מוצעים המוצרים ללא מחשבה, שכן כאמור מדובר במוצרי בסיס שכל אדם חייב לצרוך, הרי שבשנים האחרונות המצב כבר לא כזה. כל מה שתפנו אליו את מבטכם כשאתם בסופר – נמצא שם מסיבה מסוימת, סדר הפריטים נקבע על פי קריטריונים חשובים ומהותיים שהוחלט עליהם לאחר בחינה מעמיקה ובאופן כללי – למנהלים של רשתות השיווק יש כמובן מטרה נוספת והיא השגת רווח כספי כמה שיותר גדול. הם מוכרים לכם מוצרי צריכה בסיסיים הדרושים לצורך קיום, אבל עושים את זה כדי להרוויח את כספכם וגם דואגים שתהיה לכם חוויה חיובית – כדי שתגיעו בשבוע הבא שוב.

 

 

יצירת אווירה וחוויה

קראתם נכון. כדי שתחזרו לסניף מסוים שוב ושוב אתם צריכים לצאת ממנו עם רושם טוב, עם חוויה חיובית. אף אחד לא מחפש שיהיה לכם כיף כשאתם עורכים קניות אבל הנתונים הלוגיסטיים צריכים להיות כאלה שיגרמו לכם לחוש שהקנייה הייתה נוחה. לצורך יצירת חוויה זו אפשר לזקוף כמה נושאים חשובים: מעברים רחבים, חנויות וסניפים גדולים במיוחד, פירוט של כל המידע הדרוש על המדף או המוצר וכמובן הרבה מאד שלטים על מבצעים, הנחות או הוזלות. אלה יגרמו לקונים להרגיש שתמיד יש מבצעים, תמיד מורידים מחירים ובאופן כללי – "מזל שבאנו. אנחנו חוסכים הרבה כסף".

 

הולכים לקניות בסופר?
חוויית השירות היא חלק מהעניין

 

העגלות עצמן

קשה מאד להגיע למצב שבו אין עגלות פנויות בסניף גדול במיוחד של רשת שיווק. ההנהלה לא תרצה להגיע למצב, חלילה, שלקונה לא יהיה נוח להיכנס ולכן מעמידה צי עצום של עגלות. במקרים נדירים בלבד תהיה העגלה לא נוחה לשימוש. בדרך כלל הגלגלים יתפקדו בצורה תקינה, העגלה מצוידת בכיסא ילדים ואפילו בסלקל המתאים לתינוק – העיקר ששום תירוץ לא ישאיר את הקונים בבית. האם יצא לכם פעם לחשוב על גודל העגלה? העגלות מאפשרות הנחה של המון מוצרים בתוכן. הנפח שלהן כל כך גדול ולא כדי שלכם יהיה נוח לסחוב את המוצרים במעברים ובדרך לקופה – אלא כדי שלא משנה באיזה שלב אתם בליקוט המוצרים – העגלה רוב, או כל הזמן תיראה לכם ריקה. מחשבות כמו "זהו? זה כל מה שאנחנו צריכים? בטוח שכחנו משהו, נעשה עוד סיבוב!" – יחלפו במוחכם וכך תמשיכו להעמיס וללקט מוצרים שלא בטוח שאתם באמת צריכים.

 

 

סידור המוצרים על המדף – אין תום לב

כשנוח להסתובב עם העגלה במעברים אפשר להתעכב ליד המוצרים הרצויים. לקרוא את רשימת המרכיבים, לחפש חברה יצרנית זו או אחרת או לבחון לעומק את המחירים. האם אי פעם הקדשתם מחשבה על הסדר של המוצרים על המדף? מה מקדימה ומה מאחור? אילו מוצרים מונחים על הרצפה ואילו על המדפים העליונים? דעו לכם שאין כאן שום מקריות. המוצרים של חברות שיש להן הסכמים עסקיים עם הנהלת הרשת הקמעונאית – יוצגו בגובה העין של הקונה, כך שיהיה לו נוח למצוא אותם במהרה. מוצרים מתוצרת חברות אחרות או כאלה שלהנהלת הרשת יש פחות אינטרס למכור או לפרסם – יונחו בחלקו האחורי של המדף או במדפים שנחשבים פחות נגישים. הנחת היסוד היא שהקונה לא מעוניין להתאמץ ולכן חשוב להניח בהישג ידו את מה שהוא גם יחפש מיוזמתו וגם הנהלת הרשת רוצה למכור.

 

הולכים לקניות בסופר ועוצרים בקופה
ומה עם מבצעי קופה? עליהם כבר שמעתם?

 

הולכים לקניות בסופר? צפו למבצעים

למוצרים יש מחירים קבועים בדרך כלל ומי שקונה מוצרים מסוימים על בסיס קבוע יידע מה סדר הגודל של המחירים עבור אותם מוצרים. הרבה מאד אנשים נופלים בפח במבצעי "1+1" או "השני ב- 50%" וממהרים לקנות יותר ממה שהם באמת צריכים. חשוב מאד לזכור שהמבצעים האלה מתאימים רק למי שבאמת צריך והתכוון לקנות את הכמות המוצעת במבצע. ברוב המקרים המחיר של מוצר בודד לא יהיה הרבה יותר גבוה ממחירו בקנייה של כמה פריטים זהים ואם המוצר יחזיק מעמד זמן רב – אפשר לחסוך לא מעט כסף דווקא בזכות ויתור על המבצע.

 

ההפתעות בדרך לקופה

היום זה כבר לא סוד – מוצרים רבים ממתינים כטומנים לכם מלכודת סמוך לקופות ואתם שוהים לידם מספר דקות בזמן ההמתנה לתורכם בקופה. גלידות, מסטיקים, סוכריות, סוללות – כל אלה, שנייה לפני שאתם עושים חשבון – עלולים להקפיץ אותו בעשרות שקלים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme