רעבים? אל תיכנסו אלינו – הקמפיין המבריק של אושר עד

אביה פרי5 דקות קריאה
הסלוגנים של אושר עד הצחיקו אותנו
שתף:

קשה שלא להעלות חיוך למול הקמפיין החדש של רשת המזון "אושר עד". רשת הקמעונאות החרדית התרחבה והיא בעלת 18 סניפים ברחבי הארץ ואחת נוספת בארה"ב. הרשת ידועה במחיריה הנוחים. על פי דירוג דן אנד ברדסטריט שפורסם בשנת 2016, אושר עד היא רשת המזון הרביעית בגודלה בישראל, עם מחזור מכירות של 2.29 מיליארד שקל בשנה. "בדוק את החשבון כשאתה עדיין בקופה, מודים ומתוודים – גם אנחנו עלולים לטעות" הוא אחד הסלוגנים שתוכלו למצוא מחוץ לסניפי הרשת ובפרסומים השונים. אליו יצטרף "אל תיכנס לאושר עד כל יום! עשה קניות מרוכזות וחסוך, זה בדוק" ואפילו "יש לך זמן פנוי היום? בוא מחר! ככל שיהיה לך יותר זמן פנוי בחנות, כך סביר שגם תקנה יותר".

 

אושר עד והקמפיין המדובר
הקמפיין של אושר עד

 

מה עומד מאחורי הקמפיין המוצלח?

הרשת החרדית בהחלט יכולה לטפוח על השכם של אנשי הפרסום שלה, שעושים עבודה טובה במסר המרכזי אותו הם מנסים לשדר לציבור הצרכנים; אנחנו איתכם. לכלל הפרסומים של הרשת מסרים דומים, המנסים לייצר אמון בין הצרכן לרשת. כך למשל מפרסמת אושר עד בסרטון שיווקי "די, מחיר מבצע, המבצע של המבצע, למה פשוט אי אפשר לכתוב את המחיר האמיתי? אושר עד. בלי טריקים, בלי שטיקים."

 

הרשת ממתגת את עצמה כרשת פשוטה, נגישה ולא מורכבת – בעד שקיפות כמה שיותר גדולה. זה מתבטא באופן שבו הם מציגים את המחירים למשל – אין מחיר שונה מקוד לקוד ואין טריקים כמו קופונים, אין מועדון, אין הנחה פה ומחיר שם. "הכל אצלנו פשוט, פשוט, פשוט," אומרים ברשת.

 

 

האפליקציה של אושר עד

הסניפים של אושר עד בארץ מצויים בנצרת עילית, מגדל העמק, קריית ביאליק, ראשון לציון, צומת כנות, אשדוד, חדרה, פתח תקווה, אשקלון, לוד, בית שמש, גדרה, בני ברק, ירושלים (3), תל אביב ובאר שבע. הסניפים מאופיינים בשטח גדול — 6,000 מ"ר בממוצע – במעברים רחבים ועגלות גדולות, במארזי חיסכון ובמחירים נמוכים. בכולם ניתן להשתמש באפליקציית "סורקים באושר" באמצעותה ניתן לסרוק בכל עת את המוצרים במהלך הסיור בסופר. האפליקציה החכמה מתחברת למצלמת הסמארטפון ומאפשרת קנייה דרך אפליקציה ללא מעבר אצל קופאית. הקנייה מתבצעת באפליקציה הייעודית המאפשרת סריקת תוכן העגלה במשך כמה שניות, לאחריה מתקבל סיכום הקנייה. האפליקציה גם מעדכנת את הלקוח במבצעים ומציעה מוצרים משלימים.

 

 

ציבור הצרכנים בארץ ובעולם

ציבור הצרכנים של אושר עד הם כבר מזמן לא רק חרדים, וקהל היעד של הרשת מוגדר "חסכנים" לא מיעוטי יכולת. יש צרכנים שהכי חשוב להם המגוון, לאחרים חשובים המשלוחים והפינוקים, שיארזו להם מוצרים, שילוו אותם עם המוצרים הארוזים לרכב. זה לא המקרה של "אושר עד" שמסתמכים על הצרכן מחפש המחיר, והדבר היפה ביותר הוא שהצורך הזה חוצה את כל השכבות הסוציו־אקונומיות.

 

 

"no tricks,  no shtiks"

ולא רק בארץ, הקהל הפונטציאלי של הרשת הוא קהילות יהודיות ברחבי העולם לכן פתחו את החנות "בינגו" בברוקלין ומכוונים לסניפים נוספים בארה"ב. איך המחירים בארה"ב, אתם תוהים? מחירי המזון שם הם ללא מע"מ – וכבר יש פער של 17%. גם עלויות התפעול בניו־יורק נמוכות יותר משמעותית, והכל יותר זול מבארץ – שכר עבודה, דלק, חשמל. אכן לתפעל סופרמרקט בארה"ב זול יותר מאשר בישראל, כל סעיף שתבחנו יהיה זול יותר. החריג זה פירות וירקות, שיותר יקרים בארה"ב. בארץ, בגדול, הירקות זולים יותר. בארה"ב גם המרחקים הפיזיים בין אזורי הגידול לאזורי הצריכה מייקרים את השינוע.

 

לפי ההערכות, הכנסות 'אושר עד' בשנת 2018 צפויות להסתכם בכ-4 מיליארד שקלים, כאשר הרווח הנקי צפוי לעמוד על כ-90 מיליון ₪.

 

 

דואגים לצרכן כל הדרך אל האקזיט

מייסדי 'אושר עד', רשת הקמעונאות החרדית שהפכה לרביעית בגודלה בישראל, נמצאים במשא ומתקדם שעשוי להוביל אותם לאקזיט ענק. על פי דיווח בעיתון 'כלכליסט', קרן אייפקס ישראל נמצאת בימים אלו בעיצומו של משא ומתן לרכישת 50% ממניות הרשת מידי המייסדים – אברהם מרגלית, אריה בוים ויהודה לנדאו, לפי שווי של בין 900,000 ל-1,000,000 ש"ח; לא כולל מזומנים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שבקופת החברה. המשמעות: המייסדים יגרפו לכיסם כ-450-500 מיליון שקלים, ועדיין ימשיכו להחזיק בכ-50% ממניות הרשת. בנוסף, הם ימשיכו לנהל את הרשת גם לאחר העסקה המסתמנת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme