לא רק לבני וגבאי – הפרידות היקרות והמתוקשרות ביותר

שני ודאוקר5 דקות קריאה
לא רק לבני וגבאי - הפרידות היקרות ביותר
שתף:

כולנו היינו עדים לפצצה הפוליטית שהוטלה לפני מספר ימים ערב תחילתה של מערכת הבחירות 2019. ציפי לבני ואבי גבאי נפרדו (ולא כידידים) והשאירו חלל גדול ומעורר שאלות בנוגע להתמודדות מול בנימין נתניהו בבחירות הקרובות. תומכי המפלגה ומתנגדי נתניהו מחפשים כעת אלטרנטיבה אחרת אבל לנו הפיצול הזה גרם לבחון את הפרידות היקרות והמתוקשרות שקרו לאורך ההיסטוריה, לא רק בפוליטיקה אלא בשאר התחומים שסובבים אותנו. גם אם הפרידות האלה לא הגיעו לכותרות הראשיות באמצעי התקשורת – לכל אחת מהן יש משמעות חברתית מסוימת ועבור מי שעוקב אחרי החדשות היה מדובר בסקופ לא קטן.

 

 

כשאנשים עשירים מתגרשים – הרבה כסף מתגלגל

אי אפשר לדון בפרידות מתוקשרות ויקרות בלי לערב את האיש החזק ביותר בעולם כיום – נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ. בהיותו איל נדל”ן ואיש עסקים מצליח היה נשוי טראמפ לאם ילדיו הבוגרים – איוונה טראמפ. לאור שמועות על בגידה שלו בה היא הגישה בקשת לגט ויחסית להונו העצום של טראמפ – אפשר להגיד שבסופו של התהליך הוא יצא די בזול – בית הדין פסק לו תשלום פיצויים של 14 מיליון דולר, זאת בנוסף להעברת הבעלות על דירת פאר לגרושתו וכמובן תשלום מזונות שמן ומתגמל.

 

הפרידות היקרות של טראמפ
בית הדין פסק לטראמפ תשלום פיצויים של 14 מיליון דולר לאחר גירושיו מאיוונה

 

כשמדונה התגרשה

אלילת הפופ הבינלאומית הייתה נשואה לבמאי הבריטי גיא ריצ’י. אין צורך לפרט בכמה נאמד ההון הזוגי המשותף של שני בני הזוג. נושא הגירושין שלהם לא היה סקופ תקשורתי, שכן שניהם שמרו על מעטה סודיות כבד מאד. יחד עם זאת – הם לא יכלו להתחמק מהערכות, השערות וניחושים באשר לסכומי הכסף שהחליפו ידיים (וחושבו על בסיס משפחה שיש בה שני ילדים ביולוגיים של בני הזוג וילד נוסף שאומץ). ניחושים או הדלפות ממקורות שהגדירו את עצמם כיודעי דבר נקבו במספרים בגובה של כ- 90 מיליון דולר ששילמה מדונה לריצ’י, כמו גם העברה לידיו של הבעלות על הפאב שלהם בלונדון. חשוב לציין שההסדר של השניים הושג מחוץ לבית המשפט וההערכות היו שאם היו פונים לבית המשפט – היו המספרים גבוהים בהרבה.

 

 

כשעולם הכדורסל העולמי רעד

מייקל ג’ורדן. אין מי שלא מכיר אותו ואת פועלו בעולם הכדורסל ומחוצה לו. מדובר במודל לחיקוי ודמות מופת בינלאומית. ככזה – גם תיק הגירושין שלו נחשב לאחד היקרים בהיסטוריה, אם לא היקר שבהם. ג’ורדם היה נשוי במשך 17 שנים לחואניטה וואנוי ולזוג היו שלושה ילדים. מקץ 17 שנות נישואין החליטו השניים להיפרד. הם הודיעו על כך באופן רשמי וציינו שהם עושים זאת בידידות והסכמות. ההסכמות היו יקרות מאד – לא פחות מ-200 מיליון דולר העביר ג’ורדן לוואנוי. יחד עם זאת, לא היה צורך לדאוג לכדורסלן, שכן אפילו סכום זה היה נחשב ביחס אליו ככסף קטן.

 

הפרידה היקרה של מייקל ג'ורדן
גרושתו של מייקל ג’ורדון קיבלה לא פחות מ-200 מיליון דולר

 

הפרידות היקרות בעולם העסקים

כמעט ואין מי שלא מכיר את מערכת מובילאיי הישראלית – פריצת דרך בינלאומית שהפכה למרכיב חשוב וחובה בכלי רכב חדשים. שיתופים פעולה, התקשרויות עסקיות וחיזורים התקיימו כדי לקחת חלק באור הזרקורים של הסטארט אפ הישראלי ולהיות מקושרים עם השם המוביל של ההמצאה החדשה. אחד משיתופי הפעולה המתוקשרים ביותר היה בין מובילאיי לבין חברת היצרן טסלה, המפתחת את כלי הרכב האוטונומיים. בתחילת הדרך המשותפת היה נראה שמדובר בשידוך מוצלח ומיוחד במינו – מערכת מעבדים פורצת דרך שתהיה משולבת בכלי רכב אוטונומיים המוגדרים בתור פריצת דרך בעצמם. יחד עם זאת, לפני כשנתיים הודיעה טסלה שלא תעשה שימוש במעבדים מתוצרת מובילאיי וכך השאירה את המשקיעים פעורי פה, את השוק מבולבל ואת המשך דרך הפיתוח בסימן שאלה גדול.

 

עד הפעם הבאה

זוגות מכל תחומי החיים מתחילים ומסיימים את התקופה המשותפת כל הזמן. חלקם מגיעים לכותרות יותר מאחרים ותמיד, מעבר לאלמנט החדשותי בעניין – תהיה לכך השפעה על מעריצים, מצביעים או אזרחים. היום אלה ציפי לבני ואבי גבאי ואין לדעת מי אלה יהיו בהמשך. החוכמה הגדולה היא לדעת לקום, להתאושש ולדעת מה האלטרנטיבות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme