מלתחה חכמה תחסוך לכם הרבה כסף (וגם הרבה זמן)

אביה פרי5 דקות קריאה
מלתחה חכמה היא דרך נהדרת לחסוך כסף
שתף:

מלתחה חכמה היא מלתחת בגדים מתוכננת ומצומצמת, כזו שיש בה רק את הפריטים שאנחנו באמת אוהבים. פריטים שבאמת מחמיאים (ולא רק יפים), משתלבים עם פריטים אחרים בקלות ויחסכו לכם זמן יקר של בהייה מול הארון. אם גם אתם מחזיקים ארון מלא ב"אין לי מה ללבוש" – בואו ללמוד איך להרכיב מלתחה חכמה ומינימליסטית שתחסוך לכם זמן וכסף!

 

עקרונות המלתחה המינימליסטית (לא רק לגברים)

הנטיה לחשוב שמעט בגדים בארון היא מנת חלקם של גברים, כבר מזמן לא נכונה. המראה החיצוני חשוב לכולם כמו גם הצורך להראות טוב, מגוון ובהתאמה למקום ולפעילות. תופעות מוכרות וחוצות מגדרים הן בזבוז זמן רב בבחירת בגדים ליציאה מהבית, קניה של פריטים שאינם יושבים בדיוק, אין בהם צורך אך נקנו מסיבות כאלה ואחרות (ולא יהיו בשימוש). אז איך לדעת מה להשאיר בארון? הנה העקרונות שיסייעו לנו להרכיב מלתחה של בגדים אהובים שיהיו בשימוש?

  1. משאירים את מה שהכי אוהבים.
  2. מוצאים (מראש) שילובים יצירתיים מפריטים איכותיים.
  3. מעט פריטים – פחות עומס וזמן מבוזבז – פחות בזבוז זמן בחיפוש מה ללבוש ובסידור הארון שנשמר מסודר.

 

מלתחה חכמה גם לגברים
מלתחה חכמה חשובה לכולם – נשים וגברים כאחד

 

מה נכנס ומה יוצא – המדריך הפרקטי

  1. דעו מה צורת הגוף שלכם כדי שתדעו מה מתאים ומחמיא לכם.
  2. העדיפו בגדים שמשתלבים – המטרה היא בניית מלתחה מדויקת, שמשתלבת עם דברים אחרים.
  3. אל תפחדו "להוציא" פריטים שלא תרגישו בחסרונם- אל תחזיקו בגדים שיושבים "סתם" כי אנחנו לא רוצים לזרוק, כי אולי יום אחד נרצה אותם (אם לא רצינו אותם בשנה האחרונה זה כנראה לא יקרה), כי הוצאנו עליהם הרבה כסף ואנחנו מתבאסים לזרוק.
  4. עם כמה שפחות – רואים יותר: אם גם אתם כבר לא יודעים מה יש לכם בארון, אם בכל סידור ארון גם אתם "מגלים" פריטים ששכחתם מהם לחלוטין, אם גם לכם יש פריטים עם טיקט בארון, כנראה יש לכם יותר מדי דברים בארון. העומס בארון מוביל לכך שאנו מתנהלים בעיקר עם הפריטים שיוצאים ונכנסים מהכביסה, שאותם לבשנו לאחרונה ואנחנו זוכרים שיש לנו. תלבושות שלבשנו וזכורות לנו כמוצלחות. כך חיפוש מתיש בארון ובהייה ארוכה בו עשויה להיות מתסכלת ולהוות גם היא סימן לארון שמלא ב"אין לי מה ללבוש".
  5. לתכנן מה קונים – מתי בפעם האחרונה הלכתם לקנות "מה שצריך" ולא מה שמוצאים? קניות בגדים עבור בגדים היא פעולה שעבור רבים נתפסת ככיפית, משחררת, אפילו מעין תרפיה. והיא לא צריכה להפסיק להיות כזאת למי שמוצא בזה הנאה גדולה. אבל זה לא אומר שחייבים לשוטט ברחבי הקניון במטרה למצוא "דברים שאוהבים". אלא לחפש באופן מתוכנן פריטים ספציפיים שחסרים לכם בארון כמו למשל – מכנס שחור ליום-יום, חולצה מכופתרת ליציאות וכו'. שימו לב שבשיטוט "סתמי" כנראה תימשכו לפריטים ה"רגילים" והדומים מאוד למה שיש לכם כבר במלתחה.

 

 

איך נערכים בין עונות?

  1. הוצאת הפריטים הבלויים, דהויים, אלה שאינם מתאימים במידה.
  2. בניית "תלבושות" – הכנסת מכנסיים עם חולצות שיתאימו להם, חצאיות עם סריגים מתאימים וכו'. כך תבזבזו פחות זמן יקר במחשבה על "התאמות" ותימנעו מאחסון מיותר של בגדים שאין להם התאמה.
  3. בחירת תלבושות "יום יום". זהו מה מתאים ללבוש "קז'ואל" שלכם – האם אתם אוהבים לבוש ספורט-אלגנט, האם השגרה שלכם מחייבת לבוש מסוים? האם אתם מעדיפים "נוח וקליל"? הקפידו שרוב פריטי הלבוש שלכם יותאמו למה שאתם אוהבים ומרבים ללבוש.
  4. לקנות מה שישתלב בארון באופן מתאים ולהימנע מקניות "סתמיות".

 

מה עושים עם מה שלא רוצים?

  1. מכירה בחנויות יד שניה/ רשתות יד שניה באינטרנט.
  2. קבוצת "מחליפות בגדים"
  3. תרומת הבגדים ברשתות פתחון לב, ויצו או למכרים.

 

מלתחה חכמה והסיילים
לא כל "סייל" הוא בהכרח אטרקטיבי וכדאי שתבדקו אותו לפני שאתם שולפים את הכרטיס

 

מעט זה לא זול

תרבות הצריכה בהרגלים נכונים תחסוך לכם סכומים גדולים גם אם מדובר בחיסכון קבוע וקטן, הסיבה לכך היא שקניה נכונה ותכנון חכם של הארון הינם הרגלים לפעולות קבועות, כלומר – לאורך שנים החסכון הקטן ייהפך משמעותי.

 

קל להתבלבל בין לקנות מעט לבין לקנות בזול, או להמשך למחשבה שחנויות הלואו קוסט הנפוצות כל כך בשנים האחרונות, הן הפתרון להרכבת מלתחה מתחדשת ומגוונת בלי השקעה רבה. אך לא כך בהכרח; מעבר לחסרונות האקולוגיים של קניות מרובות של בגדים שמתבלים במהירות ויוצאים משימוש תוך עונה – שתיים, הבגדים האיכותיים והיקרים גם נשמרים לזמן רב יותר ועשויים מחומרים עמידים. בהתאם הם גם יושבים על הגוף בצורה מחמיאה יותר, ומאפשרים ארון מסודר ואיכותי על פני ארון שמלא בפריטים באיכות ירודה שלא זוכרים את קיומם. העדיפו קניה של פריטים איכותיים בכמות מצומצמת על פני קניה של פריטים רבים "בזול". זכרו, הזמן שלכם שווה כסף.

 

 

להימנע מטעויות נפוצות שכולם נופלים אליהן

  1. לא לקנות כי זה זול (אז מה אם זה קצת קטן, קצת גדול, לא בדיוק צריך את זה..)
  2. לא לקנות ב-Sale שאינו sale – עברתם בקניון ונתקלתם בשלט "כל החנות ב80% הנחה!" ומיד עולה בנו דחף להיכנס כדי לא להפסיד את ההזדמנות. חלק מהפעמים באמת מדובר בחנות שעתידה להסגר, או סוף עונה שמובילה את החנות למבצע גדול. אך ברוב הפעמים מדובר בתרגילים שיווקיים של החברות, שהרי אין 4 עונות שונות של ממש בישראל ובכלל, אם כתוב X על מחיר מסוים ומחיר חדש על הפתקית, זה לא בהכרח אומר שהמחיר המחוק אכן היה המחיר של המוצר בשלב כלשהו, אלא גורם לצרכן להרגיש "שחסך" 200 שקלים בקניית המוצר הזה "בהזדמנות". תחשדו כשמדובר באחוזים גדולים מדי והמנעו מליפול בתרגילים שיווקיים.
  3. לא לשוטט בקניון מבלי לתכנן את הקניה
  4. לא לקנות את אותו פריט שאהבנו בכל הצבעים – בסופו של דבר נלבש את הפריט בצבע שאנחנו הכי אוהבים וכל השאר ישכבו בארון.
  5. קניה של "כל פעם קצת" – גורמת לנו לחשוב שאנחנו מפזרים את ההוצאה וחוסכים בכסף, אך החסכון בזמן ובהוצאות מיותרות עשוי להיות גדול יותר (ובוודאי מוצלח יותר) באמצעות השקעה ביום קניות מרוכז עם סטייליסטית שתתאים מלתחה מלאה. איש המקצוע יתאים לכם בגדים נכונים, מתאימים ורב שימושיים בהתאם לתקציב שלכם וילמד אתכם כלים שיעזרו בבניית הרגלים נכונים גם להמשך.
שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme