אטרקציות חינמיות (וממש שוות) לסופי שבוע חורפיים

אביה פרי5 דקות קריאה
המלצות לכמה אטרקציות חינמיות שוות
שתף:

אגמון החולה

אם חשקה נפשכם בבילוי חורפי בלב טבע קסום, אגמון החולה יכול להוות פתרון מושלם. את האגם היפהפה, שבעמק החולה, פוקדים מדי חורף רבבות מבקרים, המגיעים לחזות בנדידת הציפורים המרהיבה והייחודית. באתר שוכן לו אגם מלאכותי, שסביבו דרך סלולה ומטופחת, החושפת את המבקרים במקום לקבוצות הציפורים הרבות ושפע היונקים המסתובבים בחופשיות במרחב הקסום. ברחבי השמורה תוכלו ליהנות משלל פינות חמד נעימות, גן בוטני, הדרכות מולטימדיה, סרטים, תחנות מיוחדות לצפייה בציפורים ועוד שפע אטרקציות חינמיות (או זולות יחסית) ופעילויות מסקרנות, המותאמות לכל גיל. בשמורה אפשר לטייל ברגל ללא תשלום, להוסיף תשלום על אופניים קולנועית וכו.

 

מסוף ינואר ועד מרץ – דרום אדום חגיגה מרהיבה של טבע וצבעים

שיאו של החורף בנגב הצפוני מבשר על בואה של אחת מהאטרקציות הטבעיות, היפות ומהרשימות בארץ. החל משלהי חודש ינואר, נצבע האזור כולו בשלל צבעי פריחה מרהיבים ומגוונים, כשמעל כולן, בולטת פריחת הכלניות האדומות. אלפי המבקרים שיגיעו לאזור בתקופת הפריחות, יזכו ליהנות משפע פעילויות ואירועים נהדרים לכל המשפחה, הכוללים בין השאר: מטס כדורים פורחים, סיורי פריחה, הופעות והצגות, סדנאות יצירה, רכיבת טרקטורונים ומבחר שווקים וירידים ססגוניים. באתר האינטרנט של "דרום אדום" תמצאו את כל הפרטים על האירועים השונים והמלצות על נקודות הפריחה היפות ביותר.

 

טיולים חינמיים מודרכים באדיבות קק"ל – כל יום שישי

רשימת הטיולים המודרכים של קק"ל בחודש ינואר בניהם "אל האלון העתיק ביער בית קשת" ואל "דרך מתקני המים ביער בארי".

 

יער בארי

 

אטרקציות חינמיות וקטיף עצמי

במהלך החורף, מתקיימים ברחבי הארץ שלל פעילויות קטיף מהנות לכל המשפחה. יתרונן הגדול של פעילויות הקטיף, הוא בכך שהן פזורות וזמינות ברחבי הארץ. בין אפשרויות הקטיף השונות, תוכלו לקחת חלק בקטיף הדרים וירקות, תותים, שקדים,עגבניות, פירות יער ועוד מינים רבים ומגוונים. כמו כן, ניתן לבחור בין קטיף עצמאי (קוטפים כמה שרוצים ומשלמים לפי המשקל) ופעילויות קטיף, הכוללות בין היתר, סדנאות יצירה והכנת מטעמים מן הצומח

מקומות שלא הכרתם לקטיף עצמי

 

 

מוזיאוני ראלי בקיסריה

שני המוזיאונים של הארי רקנאטי בקיסריה הם הפתעה גדולה לכל חובבי האמנות והארכיטקטורה, אך ההנאה בהם מובטחת גם למי שאינו חובב אמנות מושבע. המבנים המרשימים והגנים היפים שסובבים את המוזיאונים הופכים אותם ליעד אידיאלי לבילוי תרבותי נעים, בחינם.

 

במתחם שני מוזיאונים. מוזיאון ראלי 1, הוותיק יותר, נפתח לקהל הרחב ב-1993. המוזיאון, שממוקם בלב גן פסלים יפהפה, נראה כבית אחוזה קולוניאלי. במוזיאון יש חמישה אולמות עם חצרות פנימיות בצורת מתומנים, ובמרכז כל חצר יש מזרקה. במוזיאון יש תצוגה של אמנות לטינו-אמריקאית מודרנית, בעיקר סוריאליזם לטינו-אמריקאי. בקומה השנייה של המוזיאון יש ד אוסף של 40 פסלים מקוריים של סלבדור דאלי. באחד האולמות מוצגות התערוכה הארכיאולוגית "חלומו של הורדוס" שמתארת את קיסריה לתקופותיה ומשתלבת היטב עם הסיור באתר העתיקות של קיסריה שכדאי לערוך לפני או אחרי הביקור במוזיאון.

איפה? שדרות רוטשילד (ליד מגדל המים), קיסריה, טלפון: 04-6261013

 

סיור בבית המשפט העליון בירושלים

המבנה המרשים של אחד מהמוסדות החשובים בישראל, מציע סיור מודרך ללא תשלום שבו תלמדו איך עושים צדק, תבקרו בספרייה המרשימה ואולי אפילו תצפו במשפט אם יתקיים אחד כזה. שימו לב שזו אטרקציה נהדרת למי שמחפש אטרקציות חינמיות, אבל רק במהלך השבוע.

סיורים מודרכים ליחידים מתקיימים בימים א'-ה:

‏11:00 עברית

‏12:00 אנגלית

בירורים אודות זמני ביקור בתקופת החגים ובחודשים יולי-אוגוסט -02‎-6759612. סיורים מודרכים לקבוצות מעל ‏10 איש מחייבים תאום טלפוני: ‏02‎-6759612/3

 

אטרקציות חינמיות וסיורים
בית המשפט העליון

 

יד ושם, ירושלים

המוזיאון, שהוא אתר ההנצחה המרכזי של השואה בישראל, הוא אתר חובה לכל יהודי, ולכן טוב עשו כשהחליטו לאפשר את הכניסה לכולם ללא תשלום. ב-2005, לאחר תהליך בנייה שנמשך 10 שנים, נפתח המוזיאון החדש, שהחליף את המוזיאון הישן שפעל באות מקום, על הר הזיכרון בירושלים. את המבנה החדש, דמוי המנסרה, תכנן האדריכל משה ספדיה. המוזיאון משתרע על שטח של כ-4,200 מטר מרובע, ורובו בנוי מתחת לפני הקרקע. יש בו עשרה אולמות תצוגה, שכל אחד מהם מציג פרק מתקופת השואה באמצעות חפצים מקוריים, מסמכים, עדויות, תמונות, סרטים, יומנים, מכתבים ויצירות אמנות. דרך כל אלה ניתן להתחבר לסיפור האישי של הקורבנות.

 

אוהל יזכור שבמתחם המוזיאון הוא מבנה בטון שבמרכזו דולקת תמיד אש הזיכרון ועל קרקעיתו מוטבעים שמותיהם של 22 מחנות ההשמדה, גאיות הריגה ומחנות מעבר. מתחת לרצפתו טמון אפר נספים שהובא ממחנות המוות. אתר מרגש נוסף הוא יד לילד, אתר הנצחה וזיכרון לילדים שנספו בשואה. פנים המבנה הוא חלל חשוך שההולך בתוכו רואה נרות דולקים המשתקפים במאות במראות שבורות שעל הקיר לזכרם של הילדים שנרצחו. שמות הילדים, גילם וארצות מולדתם מוקראים ברקע מפי קריינים.

איפה? הר הזיכרון, ירושלים. טלפון: 02-6443400

 

מוזיאון המכוניות על שם קרן סהר, קיבוץ אייל

אורי סהר, אספן מכוניות נלהב, פתח בשנת 2000 את האוסף שלו כמוזיאון לקהל הרחב, לזכרה של בתו האהובה קרן שנפטרה ב-1989, בגיל 18. מרבית המכוניות במוזיאון הן מכוניות אנגליות משנות ה-30 ועד שנות ה-50. הדגם הבולט ביותר במוזיאון הוא מוריס 8 , אשר ניתן לעקוב אחר שינויי התפתחותו במהלל השנים. יש גם דגמים נוספים כמו דה שבו, הילמן ויגואר. במקום יש גם בית מלאכה בו משפץ אורי מכוניות ישנות, וניתן לראות את המכוניות בשלבי עבודה שונים. 

איפה? קיבוץ אייל, טלפון: 09-7493628

 

 

מוזיאון הרכב ההיסטורי של אגד

הביקור במוזיאון הרכב ההיסטורי של אגד יסב הנאה רבה לילדים חובבי כלי תחבורה ולמבוגרים נוסטלגיים כאחד, ואם אתם מחפשים אטרקציות חינמיות הוא בדיוק בשבילכם. במוזיאון מוצגים למעלה משמונים אוטובוסים ורכבי שירות שיו בשירות אגד משנות השלושים של המאה הקודמת ועד ימינו.  בין היתר אפשר לראות שם את הפורד טפלה (סיר ביידיש), שנסע בשנות ה-30 בין המושבות ושימש גם להובלת ביצים, כדי חלב, תרנגולות וירקות; את אוטובוס 2094 שהותקף בצומת נחלים למחרת ההצבעה של כ"ט נבובמבר ואת האוטובוס הראשון שנסע לסנטה קטרינה לאחר מלחמת ששת הימים. האוטובוסים שופצו ושוחזרו עד הפרט האחרון, כולל תיק הנהג, פורט הכסף, מנקב הכרטיסיות והחוטים שבהם היה צריך למשוך על מנת לצלצל בפעמון. כל אלה יעלו חיוך גדול על פני ההורים בזמן שהילדים נהנים לשבת על כסא הנהג ולסובב את ההגה. 

איפה? רחוב משה דיין, חולון. טלפון: 03-914236

 

אטרקציות חינמיות בחברת חשמל
איך מגיע חשמל לעולם?

 

"איתך בכל רגע" חברת החשמל

מרכז המבקרים של חברת החשמל מציע סיוע חינמי במרכזי המבקרים. אנו רגילים שחשמל נמצא בכף ידינו, במגע יד מדליקים את האור, המחשב, הטלפון הנייד או כל מכשיר חשמלי אחר בבית או מחוצה לו. חשבתם פעם איך מופק החשמל שמשמש אותנו? איך הוא מגיע עד אלינו הביתה? ואם רק נעצור ונחשוב נגלה שיש עוד שאלות רבות.

מרכזי המבקרים פתוחים לציבור הרחב ללא תשלום, אך הם מחייבים תיאום מראש.

 

לפרטים נוספים: 076-86-44333

 

חמת גדר – אטרקציה לוהטת

אי אפשר לדבר על אטרקציות חורף מבלי להזכיר את המעיינות החמים בחמת גדר, למרות שלא מדובר באטרקציה חינמית. חלקת גן העדן, שנמצאת בדרום רמת הגולן בסמוך לגבול עם ירדן מציעה שפע של אטרקציות ואירועים מיוחדים, שמעל כולם כמובן ניצבים בגאווה המעיינות התרמו – מינראליים המענגים של האתר. אבל חמת גדר היא מזמן לא רק מים חמים והיא מציעה לאורחיה מקומות לינה בדמות מלון בוטיק ואוהלי אירוח, מיני – ספארי, בריכות קרות, מסעדות ועוד.

 

חמת גדר
חמת גדר

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme