תתפלאו אבל מסתבר שכסף דווקא כן קונה אושר

סיון קידר2 דקות קריאה
תשמחו לשמוע: כסף קונה אושר
שתף:

אם יש לכם כמה שקלים מיותרים, שאינם מיועדים לתשלומי שכירות או החזרי הלוואות, כדאי שתשקלו לרכוש לעצמכם קצת אושר. פילוסופים עתיקים כבר עסקו בשאלות שעדיין מעסיקות את המומחים לכלכלה התנהגותית באשר לקשר שאנשים יוצרים בין כסף ואושר. ביניהם ניתן למצוא את גרטשן רובין, שמגדירה את עיסוקה כ"מחשבות על אושר", והספיקה לכתוב כמה ספרים בנושא, ביניהם "פרויקט האושר" ו"הסדר החיצוני, השלווה הפנימית". בספרים הללו היא הוגה רבות בשאלה האם וכיצד ניתן להשתמש בכסף שלנו באופן שקול לצורך רכישת אושר בדרכים שונות. ותשובתה לשאלה זו היא עניינית וקצרה: "אתם בהחלט יכולים לבזבז את הכסף שלכם במטרה להגדיל את אושרכם". הנה רשימת הקניות לאושר שהיא מציגה בספריה, רשימה שמוכיח שכן, כסף קונה אושר.

 

 

קונים מערכות יחסים

המפתח לאושר הוא היכולת שלנו להתמודד עם בני אדם אחרים. המוטיב הזה חוזר בספריה של רובין, שמציינת, "אם אתה מבלה עם הכסף שלך, כדי להרחיב את מערכות היחסים שלך או להעמיק אותן, זוהי רכישה מצוינת". היא מציינת שכל מקורות האושר פוטנציאליות, בעיקר עבור הצעירים, שמחפשים שותפים לחיים, החל מרשתות חברתיות, דרך אירועים של חברים ועד לבר היכרויות.

 

כסף קונה אושר בזכות חיזוק הקשרים האישיים
תשקיעו במערכות יחסים – הן יעניקו לכם אושר

 

קונים חוויות

העצה הרווחת היא "לקנות חוויות, לא דברים", אבל כדאי לצלול קצת יותר פנימה ולהבין במה בדיוק מדובר. לדברי רובין, פעמים רבות אנו רוכשים מוצר או שירות על קו התפר שבינו לבין החוויה שהוא מעניק, מה שגורם לנו לפספס את המטרה. ברכישת חוויה הכוונה היא לאביזר, מוצר או מכשיר שיעניק לנו חוויות עם אנשים אחרים, או שישפר עבורנו חוויות קיימות, לדוגמה אופניים שישפרו את הטיולים שלנו בשבת או מצלמה שתתעד את הרגעים המשמעותיים בחיינו.

 

 

קונים פתרונות

הכינוי השגור הוא "לזרוק כסף על הבעיה" או "לקנות בחזרה זמן", אבל אם יש דבר אחד שגורם לאנשים אושר בוודאות, הוא תחושת השליטה על הזמן שלהם, והידיעה שהם לא עסוקים בעיסוקים שמשעממים אותם. בין אם אתם משלמים למישהו עבור ניקיון הבית או עבור רכישה ומשלוח קניות מהסופר דרך האינטרנט, הרי שרכשתם לעצמכם גם נוחות וגם זמן לעיסוקים שמעניינים אתכם באמת.

 

כסף קונה אושר וזמן
מנקה מקצועי אולי יעלה לכם כסף אבל הוא גם יפנה לכם זמן לעשות את מה שאתם באמת אוהבים

 

קונים לפי האינטרסים האישיים

מה שמייצג חוויה מאושרת עבור אדם אחד לא מייצג בהכרח את אותו הדבר עבור אדם אחר. מי שנוהג בדרך כלל לסעוד מחוץ לביתו, סביר שלא יצטרך כלי כסף יוקרתיים, ורכישה מסוג זה לא באמת תספק לו הנאה. לעומת זאת, עבור מי שחובב בישול ונהנה לארח בביתו, רכישת סט סכיני שף וצלחות הגשה דקורטיביות יכולה להניב הנאה וסיפוקהרבה יותר.

 

קונים משמעת

רוצים לשפר את הרגלי הכושר או את הרגלי האכילה שלכם, אך מתקשים לגייס מוטיבציה ומשמעת עצמית? השתמשו בכספכם, ושלמו לחדר כושר, מאמן אישי או תזונאי, שיסייעו לכם ללכת צעד אחד קדימה ולהתחייב לתהליך. אתם יכולים גם להשקיע את כספכם בסופר ברכישת מזונות בריאים ונוחים יותר או להרחיק מעט לכת ולהזמין שף לביתכם לסדנת בישול בריא לזוג או לקבוצה.

 

כסף קונה אושר וגם כושר
אם קשה לכם להיכנס לכושר לבד אבל אתם מבינים שזה חשוב – היעזרו במאמן אישי

 

קונים שירותים מקצועיים

אם הוויכוחים שלכם עם בני ובנות הזוג סובבים סביב ניקיון הבית או תיקון מכשירים מקולקלים תוכלו להוציא את כספכם על עוזרת בית או שירות תיקונים מקצועי, שיעניקו לכם גם ניקיון וסדר וגם שלום בית. רובין סבורה, שזו הוצאה זולה יותר מייעוץ נישואין.

 

קונים חופש מדאגה

"אחת המותרות שהכסף יכול לקנות היא החופש לא לחשוב על כסף", טוענת רובין ומוסיפה, "ביטחון כלכלי הוא הדבר שתורם באמת לאושרם של אנשים." תשלום חובות הוא רעיון טוב מבחינתה, אך היא ממליצה בחום לבנות קרן חירום, שמספקת מזומן לא רק למקרי חירום אמתיים כמו תיקון הרכב, אלא גם לכל מקרי החירום שאף פעם לא קורים, ופשוט מדירים שינה מעינינו בלילות. עוד מציינת רובין, "האושר משתיק את כל הקולות, והחופש מדאגה הוא דחיפה גדולה לאושר".

 

כסף קונה אושר ורוגע
תתפלאו אבל כסף קונה אושר ונחת, הרבה נחת

 

קונים תרומה

"תרומה לאחרים היא דרך מצוינת לתמוך בכל האמונות והערכים שלכם, ולהרחיבם בעולם", אומרת רובין.

 

סביר להניח, שאם תוסיפו לפחות חלק מהרשימה הזו אל סל הקניות שלכם, תמצאו שמד האושר שלכם עולה באופן תדיר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme