כשהתואר האקדמי לא מספיק: המיזם שמלמד את מה שבאמת חשוב לדעת

אביה פרי5 דקות קריאה
אחרי התואר - החשיבות של ג'ולט
שתף:

ג'ולט הוא "בית הספר של המאה ה21", זה שתמיד חלמתם ללמוד בו, כזה שמלמד את הדברים החשובים "באמת" ואת הכישורים הנדרשים מאיתנו בעולם החדש כמו ניהול קריירה, ניהול מוצר, בניית קהילה, איך לנהל משא ומתן ועוד. את השיעורים מקבלים מפי מומחים בין לאומיים, והלמידה מתבצעת בכיתות חדשניות ובסביבה המעודדת פיתוח קשרים וכישורים. על הסטארט אפ המרתק שפרץ את גבולות הלמידה המקובלים.

 

 

מה זה בכלל 'העולם החדש'

"העולם הישן" היה ברור לכולם, וכך מסלול ההגעה אליו. אתה לומד תחום אחד ואז עוסק בו במהלך החיים. כמה אנשים אתם מכירים היום שלא עשו הסבה מקצועית לפחות פעם אחת בחייהם? עולם התעסוקה הפך דינמי מאוד, מקצועות קיימים הפכו ללא רלוונטיים וחלקם הומצאו מחדש. אנשים מחליפים עבודות ותחומים כל מספר שנים ובעולם הזה חשוב מאי פעם לדעת ליצור קשרים עם אנשים ולהפוך לימודים להרגל לכל החיים. אז נקודת המוצא היא שכל אדם צריך בסיס יציב כלשהו ועליו לייצר תהליך של "למידה נערמת" שבה בכל פעם הוא רוכש מיומנות נוספת שמשרתת אותו הלאה. אם אתם זוכרים את עצמכם עם פרצוף מתוסכל בכיתה בבית הספר או באוניברסיטה, תוהים "מה זה יעזור לי בחיים?" אז לא עוד. בג'ולט מציעים שיעורים ממוקדים, ספציפיים, יעילים, והמטרה היא שתצא עם ערך מכל שיעור בודד.

 

למי ג'ולט באמת מתאים?
שוק העבודה שינה את פניו משמעותית בשנים האחרונות – מה שמחייב אותנו לרכישת מיומנויות בהתאם

 

מה זה ג'ולט?

ג'ולט נותנת מענה לבועת האקדמיה, שיש הטוענים כבר שנים כי איננה אפקטיבית, יקרה מאוד ובעיקר שהיא מותירה סטודנטים מבולבלים, בדרך כלל בלי קשרים ובלי כישורים. ג'ולט הוא בית הספר של העולם החדש, אקדמיה גרסת ההיי טק. בתל אביב יש שני קמפוסים עם כוונה להתרחב, והם פתוחים מהשעה 7:00 ועד 23:00 ומציעים שיעורים (ג'ולטים) בהרשמה מראש ובעלות חודשית. את השיעורים המוצעים ניתן לראות באפליקציה, חלקם בעברית וחלקם באנגלית. עוד באפליקציה תוכלו לסמן את המקום בו תשבו ולגלות מי האנשים הנוספים בשיעור שלכם.

 

 

מי הם המורים?

המורים הם מהטובים בתחומם, ובדרך כלל מוכרים מאוד. אין מגבלה גיאוגרפית משום שהשיעור מצולם וכן בשונה ממוסדות אקדמאיים שאנו מורגלים בהם – אין הנחה שהמרצה הוא יודע כל. כולם נמצאים בתהליך למידה וכן, גם המורה נתון לביקורת אחרי השיעור וצריך להתפתח בעצמו – לא כל אחד יכול להיות מורה, צריך לעבור דרך ארוכה מאוד כדי להגיע להיות "ג'ולטר" (מרצה). בסוף הג'ולט כל סוג'י (השם היפני המוזר לתלמיד) נותן משוב, מה שכמובן דורש מהמורה להיות עירני, לחדש את עצמו, להיות רלוונטי ולשים את התלמיד במרכז. מורים צריכים להמשיך להתפתח בסדנאות וקורסים רלוונטיים למציאות שלהם, לעשייה שלהם ולחיבור האישי שלהם.

 

למי זה מתאים?

למי שרוצה שעקומת הלמידה שלו תהיה בעליה. בעולם הישן נקודת ההנחה היא שהכל נשאר אותו דבר, אנשים אומרים לעצמם "למדתי את המקצוע שלי ואני אשאר במקום". זו תפיסה כמעט אבסורדית בעולם שבו הכל משתנה כל הזמן. אם למדת משהו אחד מזמן, הגרף שלך בירידה. היום רואים את זה במסיימי תואר ראשון שיוצאים מהלימודים ומבינים שהם יצאו עם כלום.

 

קהל היעד של ג'ולט
ג'ולט מיועד למי שרוצה להמשיך ללמוד עוד, כי תמיד יש מה

 

איך זה עובד?

אחרי שנרשמים לשירות, אפשר להירשם לשיעור דרך האפליקציה (באנדרואיד או באייפון). הסדנאות הן בקבוצות לימוד של עד 14 אנשים בחדר. כבר בהרשמה אתה בוחר את הכיסא שלך, אתה יודע גם מי עוד יהיה שם כי באפליקציה אתה יכול לראות את הפרופיל של כל אחד שנרשם לשיעור ובדיוק באיזה כיסא הוא יישב. הכל אוטומטי. אתה מגיע לחדר, עושה צ'ק־אין באפליקציה, שומע מוזיקת המתנה, רואה את עצמך על המסך ומי כבר נמצא. כשההרצאה מתחילה האורות מתעמעמים אוטומטית, המערכת קוראת לך לשבת ומציגה את המשתתפים אוטומטית. המטרה של הלמידה שהיא תהיה רלוונטית, אפקטיבית, מהנה ודרך טובה להעביר ערב. משתתפים מספרים כי השיחה ממשיכה הרבה פעמים בבית קפה סמוך, וכי איכות האנשים, המגיעים לצרוך תוכן ומחפשים התפתחות אישית, היא גבוהה.

 

כמה זה עולה לי?

כמו חדר כושר – אבל למוח. העלות החודשית היא 350 ₪ ובתמורה אפשר לגשת לכמה מפגשים שרוצים במהלך אותו החודש, רוצים לבטל? אין בעיה, תתקשרו ויבטלו לכם, אין התחייבות מראש. המטרה של ג'ולט, כך מעיד הצוות, היא להפוך את הלמידה להרגל ולא לאירוע חד פעמי של 3 שנים או 2 סדנאות בתחילת וסוף השנה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme