מרגלים במשרה מלאה – אפליקציות ותוכנות מעקב של הורים על הילדים

שני ודאוקר5 דקות קריאה
חשוב להכיר: אפליקציות ותוכנות מעקב
שתף:

אם לפני 10-15 שנים היו אומרים לנו שתוך 10-15 שנים לילדים בכיתות א' עד ג' יהיו מכשירי טלפון משלהם – יכול להיות שלא היינו מאמינים. אבל כרגיל – המציאות עולה על כל דמיון והעולם הדיגיטלי הופך את הקטנים והצעירים לגדולים ובוגרים הרבה טרם זמנם. החיים כיום הם כאלה שהטלפונים הניידים החכמים מתאימים גם לילדים צעירים ולכן הורים רבים רוכשים טלפונים עבור הילדים שלהם מתוך שלל סיבות ושיקולים – חזרה הביתה לבד מבית הספר, הליכה עצמאית לחוג או חברים ועוד. המגמה לתת לצעירים את הטלפונים וכך להפוך אותם באופן חלקי לאנשים עצמאיים לכל דבר ועניין הביאה איתה גם פיתוח אפליקציות ותוכנות שונות שבשימוש נכון שלהם יכולים לנטר את הטלפון של הילד מרחוק וכך לדעת פרטים שונים על מצבו הטכני. אז אילו אפליקציות ותוכנות מעקב קיימות ואילו אפשרויות הן מציעות להורה המודאג?

 

Life360

מדובר באפליקציה המבוססת על "קבוצות" של משתתפים. ההורה מתקין את האפליקציה בטלפון הנייד שלו ומקבל קוד שבאמצעותו הוא יכול להוסיף לקבוצה שלו מכשירים אחרים. האפליקציה מנטרת באופן קבוע וללא הפסקה את הנוכחות הפיזית של כל מכשיר, ניתן להגדיר לכל מכשיר שם ותמונה (וכך להבדיל בין בני משפחה שונים, למשל), היא תסמן להורה מה אחוז הסוללה בטלפון של בנו ואפשר לעקוב באמצעותה אחר התקדמותו של הילד בהליכתו ממקום למקום.

הורדה לאנדרואיד | הורדה לאייפון

 

 

BOSCO

אפליקציה חינמית מפיתוח ישראלי כחול לבן שנחשבת לנוחה, ידידותית ולכן מאד נפוצה ומבוקשת. בנוסף למצב הסוללה ולמיקום הגאוגרפי של המכשיר – קיים סנכרון בין המכשיר לבין הרשתות החברתיות שבהם חבר הילד ומכאן שהאפליקציה יכולה להתריע בפני ההורה על שינוי בדפוס השימוש ברשתות, בחברים המשותפים או מפני שימוש במילים פוגעניות ובעייתיות. כאשר הילד משוחח בטלפון – מתקבל ניתוח התנהגותי שלא שמנסה לאבחן את מצב רוחו והלך רוחו של הילד בזמן השיחה.

הורדה לאנדרואיד | הורדה לאייפון

 

 

Sentry

גם זו אפליקציה מפיתוח ישראלי וגם היא מאפשרת מעקב באמצעות וכנת GPS אחר מיקום הילד והטלפון, לנטר את השיחות היוצאות והנכנסות שלו, להתריע בפני שימוש במילים פוגעניות בשיחות כתובות (בוואטסאפ או ברשתות החברתיות) ולבחון את מצב הסוללה שלו. בניגוד לאפליקציות אחרות – כאן יכול ההורה בעצמו לשנות את עוצמת הצלצול במכשיר של הילד, במידה והמכשיר על מצב של צלצול שקט.

הורדה לאנדרואיד

 

Kidoz

כאן פחות מדובר באפליקציית מעקב אלא בהפיכתו של הטלפון כולו לעולם שמתאים לילדים. הממשק, העיצוב החזותי והתוכן – כל אלה "מדברים" בשפה של ילדים צעירים ולכן מתאימים להם ולא נחשבים עבורם כבלתי נגישים. האפליקציה מגיעה עם דפדפן אינטרנט משלה שמתאים את עצמו לעולמות התוכן של הילדים, מכיר את מילות החיפוש הרלוונטיות התואמות גיל וכמובן מדווח למכשיר הטלפון של ההורה על כל חריגה שעלולה להיות לא מותאמת לילדים. חשוב לשים לב שלתוכנה יש גרסה חינמית וגם גרסה אחרת בתשלום המציעה פונקציות נוספות.

 

 

Keepers

אפליקציה נוחה ומבוקשת, אך כזאת שבהגדרות שלה מתאימה יותר לקהל ההורים בארצות הברית. מדובר בעצם באפליקציה שמנסה את כוחה במלחמה בבריונות ולכן יש בה דגש חזק על שימוש במילים פוגעניות או באבחון אווירה של אלימות. אלה מבוצעים על ידי סריקה של מילים שונות שעלולות להתפרש כפוגעניות, מעליבות או כאלה שלא נכללות בשפה המדוברת על ידי הילד. התוכנה מבוססת על אפשרות מעקב GPS בדיוק רב על מנת לדעת בכל רגע נתון היכן נמצא הילד וכך לוודא שהוא אכן מגיע להיכן שמצפים להגעתו.

הורדה לאנדרואיד | הורדה לאייפון

 

 

Find my iPhone

נכון, מדובר באפליקציה שניתן להתקין אך ורק במכשירי ios ויש לה יתרון נוסף – אות שלה ממשיך לשדר גם אם הטלפון הושלך בניסיון להוציא אותו משימוש. המעקב מבוסס על שירות ה- icloud של אפל ומתוקף היותה של התוכנה תוכנת הבית למעקב וניטור – היא מתאימה להתקנה לא רק על טלפונים ניידים מתוצרת החברה אלא על כל מכשיר דיגיטלי בעל מערכת הפעלה של Ios, לרבות טאבלטים ומחשבי מק. כך יכול המשתמש ליצור סנכרון מושלם בין כל המכשירים הדיגיטליים שברשות בני המשפחה שלו ולוודא שימוש נאות ותקין בהם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme