התחביבים וענפי הספורט של העשירים וכמה הם עולים

שני ודאוקר1 דקות קריאה
התחביבים של העשירים והמחיר שהם משלמים
שתף:

השתייכות למעמדות כאלה ואחרים מביאה איתה אורח חיים שונה, סמלי סטטוס, כמויות שונות של הון אישי וכמובן שעות פנאי באורכים מגוונים. כשמדברים על התחביבים של העשירים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהתחביבים האלה יהיו בדרך כלל תחביבים שדרוש בהם לא מעט כסף ולכן מלכתחילה הם נחשבים לכאלה שפונים לאוכלוסייה מסוימת בלבד. מסתבר שגם מי שהונו בכיסו יודע אילו תחומי עניין אמורים לעניין אותו, זאת על מנת לשמור על סמל הסטטוס שהוא בעצמו מהווה. אז במה באמת עוסקים אנשים עשירים בזמנם הפנוי וכמה, בערך, זה עולה להם?

 

 

טיסה בכדור פורח

לא, אין הכוונה כאן להמראה ונחיתה באותו המקום אלא מעבר מוטס ממקום אחד למקום אחר. מכיוון שבישראל אין מדובר בענף ספורט או בתחביב נפוץ – הרי שהידע אודות פעילות זו מועט ביותר. למשל – ידעתם שעל מנת להטיס כדור פורח יש הכרח להחזיר רישיון טיס מסוג מאד מסוים? לאדם עשיר בעל זמן רב פנוי שאחד התחביבים שלו הוא תעופה וחופש – לבטח יש זמן וממון להשתתף בקורסים הדרושים ולהנפיק לעצמו את הרישיון (לחילופין – להעסיק טייס רק לצורך משימה זו). העלות – מחירו של כדור פורח עומד על כ- 50 אלף דולר והתשלום לצוות עובדי הקרקע שיטפל בכל מה שקשור לכדור הפורח עצמו ולתחזוקה שלו נע סביב 20 אלף דולר.

 

בין ענפי הספורט של העשירים
מחירו של כדור פורח: כ-50 אלף דולר

 

ציד

יצא לכם לראות בסרטים את הסלון של משפחה עשירה, שמעטר אותו ראש של חיית פרא? דעו לכם שאין מדובר בהכרח בטעם אישי או סגנון עיצובי אלא בהתפארות בתפיסה והכנעה של חיית פרא מסוכנת. מכריו וחבריו של הצייד יחושו כבוד רב כלפי חברם על ההישג ומסיבה זו ייתלה הראש במקום בולט וגלוי ברחבי הבית. כיום משחקי ציד מוכרים ומותרים באזורים מסוימים בלבד ברחבי העולם, זאת על מנת לשמור על זנים נדירים או מיוחדים של בעלי חיים. מכאן – שרק על מנת להגיע לאתרים אלה צריך כיסים בעומק רב מאד. התחביב כולל הגעה ליעדים אקזוטיים אלה (שטיסות מסחריות אינן מגיעות אליהם), רכישת פריטי נשק מיוחדים בסכומים עצומים וכמובן התעסקות לא מעטה בפגרים הניצודים. כמה זה עולה? הרבה במיוחד – טיסה במטוס פרטי או שיט בקאנו יעלו לכל הפחות 5000 דולר, ללא קשר למשך זמן הפעילות או היעד שלה, פריטי אספנות כמו תלבושת ונשק יעלו כ- 20 אלף דולר ולכל אלה צריך להוסיף את העלות עבור הלינה והכלכלה ואמצעי הניווט.

 

 

שיט באניות פאר

נכון, מדובר בנושא תיירותי שאט אט תופס תאוצה בשנים האחרונות והופך לנגיש גם עבור מי שאינו נחשב לעשיר או אמיד במיוחד. ההבדל טמון בדרגת הפאר והיוקרה של האנייה, ביעדים שאפשר להגיע אליהם – שנחשבים לבלתי אפשריים או לא נגישים עבור החברות המסחריות וכמובן בעובדי הצוות שמלווים את המשפחה האמידה בשיט שלה – לאן שזה לא יהיה. איים קטנטנים ברחבי האוקיינוסים מושכים ומסקרנים את עשירי העולם והם אלה שיכולים להגיע אליהם, להתרשם מיופיים ולנעוץ בגלובוס הווירטואלי שלהם נקודה שאף אדם, סביר להניח, לא יגיע אליה מלבדם. כשמנסים להעריך את העלום – אפילו השמיים (או גודל האוקיינוס) הם לא הגבול – תחזוקה מכל היבטיה של אניית פאר אישית ומיוחדת, כלכלה, העסקת אנשי צוות מקצועיים ושהות ביעדים הייחודיים – המחיר של כל אלה יכול להגיע בקלות גם למאה אלף דולר ויותר.

 

ענפי הספורט של העשירים ושייט באניית פאר
שיט באניית פאר הוא הטרנד הלוהט

 

משחק פולו ורכיבה על סוסים

גידול סוס פרטי הוא תחביב יקר ככה לכשעצמו. כשמוסיפים לכך אימוני פולו מקצועיים, תלבושת ורכישה של ציוד – הסכום מזנק לאינסוף. על מנת להתמיד במשחק הפולו ולהגיע להישגים צריך לגדל ולטפח סוסים גזעיים מסוגים מסוימים ולהשתייך למועדון שקשור לענף זה. העלות של הציוד, ההשתייכות למועדון והתלבושת עשויה להגיע לכדי 30-40 אלף דולר לשנה – ללא העלות של תחזוקת הסוס – הקמת אורווה ייעודית המתאימה לנתוניו של הסוס, שמירה על בריאותו, העסקת עובדים שהסוס הוא עיסוקם העיקרי וכמובן מזון וציוד. יחד עם זאת – מי שיש לו הון לא מבוטל יודע שבעלות על סוס פרטי היא סמל סטטוס שאי אפשר לוותר עליו בקלות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme