איך מגדילים רווחים? מחליטים שנשים צריכות לגלח את בית השחי

אביה פרי3 דקות קריאה
החברות שלימדו אותנו שאנחנו צריכות להתגלח
שתף:

יש מנהגים שאנחנו לא תוהים מאיפה הגיעו, ואופנות שאנחנו מקבלים כמובנות מאיליהן. אלא שבחלק לא מבוטל מהמקרים אנחנו רק ממשיכים להנציח התנהגויות שהמקור האמיתי שלהן הוא דווקא כלכלי. החברות הגדולות, אלה שרוצות להמשיך להרוויח עוד ועוד על חשבוננו, הן אלה שלא פעם חינכו אותנו מחדש וגרמו לנו להאמין שבית שחי מגולח הוא הכי אסתטי שיש, שיהלומים הם נדירים ויקרים, וגם ששעון יוקרתי הוא סמל סטטוס.

 

 

נשים – למה אתן מגלחות את בית השחי?

אחד מהטיפולים הפופולריים ביותר בעולם היופי והטיפוח הוא ללא ספק, טיפול הסרת שיער הגוף. מה שהתחיל כנחלתו של המין היפה עבר בשנים האחרונות גם למגרשם של הגברים המביעים יותר ויותר עניין בטיפולי הסרת שיער וטיפוח גוף חלק ונעים. באיזה שלב היסטורי טיפולי הסרת השיער הפכו לדבר שבשגרה ואיך התפתח התחום משיטות מסורתיות כמו גילוח ומריטה ועד לשיטות החדשניות שקיימות בשוק כיום? ע"י שטיפת המוח של חברת "ג'ילט" שבאמצעות פרסומים יצרה את הנורמה הזאת. בניסיון להרחיב את קהל היעד ולהגדיל את היקף הפעילות של החברה, היא פשוט יצרה הרגל חדש, והנשים – שקודם לא גילחו את בית השחי (או את הרגליים) למדו שאין להן ברירה אלא להתחיל. כך, במהלך פשוט יצרה החברה תפיסה חדשה: בית שחי מגולח הוא הגייני ואסתטי יותר, והדרך להשיג את המטרה הזו עוברת בחנות הקרובה למקום מגוריכם, שם תוכלו לקנות סכין גילוח מבית היוצר של… ג'ילט.

 

תורת המנהגים – הסרת שיער from zohar on Vimeo.

 

Swatch? More than one watch

חשבתם פעם מדוע אנחנו עונדים שעונים כתכשיט אפילו שמסביבינו עשרות מוצרים דיגיטליים המציגים את השעה?

 

הלידה של שעוני הסווטש (Swatch) היא סיפור של חשיבה יצירתית, שהולידה מהפכה. הופעתו של שעון הסווטש הראשון בשנת 1983, שעון שוויצרי צבעוני וקל, הפתיעה את העולם. זה היה שעון מהנה, אמין, לא יקר ועשוי פלסטיק, שהוצע ללקוחות כ"שעון שני" – פריט אופנתי שמתווסף לבגדים כאקססורי פשוט ולא משהו שמחזיקים אחד ממנו, כי הוא יקר להחריד, כמו השעונים השוויצרים של אותה תקופה. אבל לפני הכל מדובר על מבצע של איש אחד להצלת תעשיית השעונים המפוארת של שווייץ. בסוף שנות ה-70 איבדו עשרות אלפי שוויצרים את עבודתם בתעשיית השעונים של המדינה הקטנה הזו. שעון שוויצרי נחשב אז לפאר היצירה ונוצר במלאכת מחשבת של עבודת יד מפרכת ויקרה. השעונים הללו נחשבו לתכשיטי יוקרה, שמועברים מדור לדור ונשמרים לתמיד.

 

המשבר החמור נוצר כשהעולם נשטף בשעוני קוורץ זולים ומדויקים יחסית מאסיה. השעונים היפאניים היו מצוידים במנגנון קוורץ ולא נפלו בדיוק שלהם מהשעונים המכניים והאיכותיים מתוצרת שווייץ. הם הפכו ללהיטי ענק. אפילו השווייצרים קנו אותם בהמוניהם. אם קודם החזיקו השוויצרים ב-50% ממכירות שוק השעונים העולמי, הם צנחו תוך זמן קצר לפחות מ-15% מהמכירות. מי שחשב על פתרון לקריסת המכירות של השעונים שווייץ היה אז יצרן שעונים בשם ניקולס ג' האייק (Nicolas G. Hayek). האייק פיתח קונספט שאותו כינה "השעון השני" – במקום להציע ללקוחות שעוני יוקרה, מעין תכשיטים יקרים שמיוצרים בעבודת יד, הוא הציע להם שעונים זולים יחסית, עם מספר חלקים קטן בהרבה ועדיין איכותיים, שיהיו מוצרי אופנה שניתן יהיה להחזיק כמה מהם ולהחליפם בהתאם למצב רוח וההקשר החברתי. סווטש שיווקה את הסווטש בתור שעון שיאפשר למשתמש להצהיר על אישיותו והרגשתו בכל רגע.

 

שעוני הסווטש מתוצרת שווייץ יצרו של סוג של מהפכה בעולם השעונים. הרעיון שאפשר לקנות שעוני אקססורי זולים יחסית, שעונים שהם אביזרי אופנה, במקום שעון יקר ובעל אופי של תכשיט, היה חדשני. בכך שהם הוציאו לשוק שעונים בעלי מנגנון יצוק, מפלסטיק, שאי אפשר לתקן כשהוא מתקלקל, חיזקו בסווטש גם את מהפכת החד-פעמי וגרמו לכך שאנשים כבר לא זקוקים לשען, אלא לחנות שבה יקנו שעון חדש, במקום זה שהתקלקל.

 

המכונית שלכם משמיעה קולות הנעה עוצמתיים? היא בטח חזקה

אם תלחצו על דוושת הגז בדגם החדש של מכונית פורד מוסטנג או טנדר של פורד, תוכלו לשמוע נהמה עמוקה של המנוע – מסוג הצלילים שנהוג לייחס למנועים חזקים. אלא שלפי ה"וושינגטון פוסט" צליל המנוע של כמה מדגמי המכוניות והטנדרים הנמכרים ביותר בארה"ב הוא למעשה צליל שמוגבר באופן מלאכותי באמצעות צינורות או אפילו הקלטה של צליל של מנוע אחר לחלוטין. צלילי מנוע מזויפים הפכו לאחד הסודות הקטנים והמלוכלכים של תעשיית הרכב, ויצרניות מכוניות אימצו את רעשי המכוניות המזויפים מחשש שמכוניות שקטות יימכרו כחלשות יותר עבור הצרכן.

 

הכל התחיל כשמהנדסי הרכב של חברות פורש והארלי דייוידסון פיתחו לבקשת אנשי השיווק של המותגים הללו, מנועים שמשמיעים רעש חזק ביותר, המעניקים תחושה שהרכב והאופנוע מאסיביים יותר, מהירים יותר ואיכותיים יותר מהמוצרים המתחרים. באותו האופן, גילו שצרכנים לא יקנו שואב אבק שקט כי הם חושבים ששואב אבק שאינו מרעיש – אינו יעיל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme