כך הרשתות החברתיות יצרו קהילות שיתופיות בחיים האמיתיים

שני ודאוקר2 דקות קריאה
קהילות שנוצרו דרך המסך ועברו למצאוצ
שתף:

הרבה מאד ביקורת נשמעת בשנים האחרונות על התנהלות המסכים של כולנו, על ריבוי הפעילות ברשתות החברתיות ועל כך שהמחשבים, האינטרנט והדיגיטל תפסו את תשומת ליבנו המלאה. אין ספק שיש אמת מסוימת בדבר. יחד עם זאת, דווקא הרשתות החברתיות – אלה שמטבע הדברים נמצאות בתוך המחשבים ומכשירים הניידים – הקימו קהילות וירטואליות ומוחשיות שכל אדם יכול להזדהות עם המטרות שלהן ולהשתייך אליהן. הקהילות מבוססות על מכנה משותף, בדרך כלל גאוגרפי ובזכות הקהילות האלה נוצרת הכרות של אנשים עם אנשים חדשים. שכנים, הורים לילדים, נזקקים, יולדות – כל אלה הם רק חלק מהמכנים המשותפים שקיימות כיום בקהילות ולמרות שההתנהלות בהן מתקיימת במחשב, הן גורמות להרבה מאד מעשים אמיתיים שמתרחשים בין אנשים.

 

 

קהילת "סירי לידה" – בישול עבור נשים אחרי לידה ובני משפחותיהן

פרויקט סירי לידה הוא פרויקט בפריסה ארצית, אמנם, אך כפי שמתבקש יש לו שלוחות עירוניות ושכונתיות. אישה שזה עתה ילדה עומדת בפני שלל התמודדויות, הסתגלות למציאות חדשה ומאתגרת ובעיקר – קושי בניהול זמן עם תינוק קטנטן בבית. בישול ארוחות לבני המשפחה, למרות היותה של האישה בחופשת לידה הוא משימה מורכבת שלעיתים היא פשוט לא אפשרית. התוצאה – תורנות בין נשים או משפחות אחרות מאותה העיר והגעה אל ביתה של היולדת עם קופסאות אוכל מוכן בבישול ביתי. אין ספק שכשנחסכת מהיולדת ההתעסקות גם עם המטבח – היא מתפנה לטפל בתינוק שלה, לספק זמן איכות לאחד מילדיה הבוגרים או פשוט לאפשר לעצמה ולגוף שלה מנוחה.

 

הנה כמה דוגמאות לאזורים שבהם פועלות קהילות מהסוג הזה:

קהילת סירי לידה בירושלים

קהילת סירי לידה באבן יהודה

קהילת סירי לידה בכפר סבא

קהילת סירי לידה ביהוד-מונוסון

 

קהילות סירי לידה
קהילות סירי לידה מאפשרות להורים הטריים לנוח לאחר הלידה – ומורידה מהם מטלה מרכזית

 

קהילות שכונתיות

תוכלו למצוא קהילות כאלה בכל הארץ, בכל יישוב ובכל שכונה או אזור. יש מכנה משותף אדיר בין אנשים שמתגוררים בסמיכות, בעיקר אם מדובר במשפחות עם ילדים צעירים. החלפת חפצים, העברת בגדים או כלים שכבר אין בהם צורך, מציאת בייביסיטר, חיפוש איש מקצוע בתחום מסוים או אפילו בקשה אישית. כל אלה לא רק לגיטימיים או רלוונטיים אלא משיגים גם ערך מוסף – קירוב לבבות שפעולות רבות אחרות לא בהכרח יצליחו לעשות. התוצאה – שכונה שבה כולם מכירים את כולם, מרגישים בנוח זה עם זה, התארגנות של פעילויות או משותפות או מציאת חברויות חדשות. המצב הפרדוקסלי הוא שלעיתים דרך הרשת החברתית של הקהילה – פתאום מכירים לראשונה את השכן שגר קומה מעל.

 

 

קהילות הורים בבתי ספר

בשנים האחרונות מתמוססות הרבה מהחומות הפיזיות והמנטליות שבין עולם הילדים בתוך בית הספר לזה שמחוצה לו. גם אם לא מתגוררים בשכנות או בסמיכות, המכנה המשותף של ילדים הלומדים באותו בית ספר הוא מכנה משותף חזק מאד. בין הורי בית הספר אפשר למצוא אנשי מקצוע שגם יקדמו את הקהילה הגאוגרפית וגם יזניקו את רווחת התלמידים, צוות המורים ישמח להסתייע בהורים לשם קידום יוזמות חברתיות בשיתוף פעולה ובעידן של קהילות ושבירת מוסכמות – שיח חיובי, מקרב ונעים בין צוות המורים לבין ההורים יכול לעשות רק טוב. התגייסות טובה ומהירה תיווצר במקרה שבו יתגלה מקרה של משפחה ממשפחות בית הספר שנדרשת לה עזרה כלשהי.

 

קהילות הורים
דרך הילדים ומסגרות החינוך נוצרות גם קהילות הורים

 

קהילות מקצועיות

רופאים, אחיות, מרפאים בעיסוק ואפילו עורכי דין ורואי חשבון עשויים למצוא את עצמם לוקחים חלק בקהילות מקצועיות שבהן הם עשויים גם לתרום וגם להיתרם. נושאים מקצועיים, השפעת המקצוע על חיי המשפחה והזמן הפנוי, עדכונים מקצועיים שרק הם יודעים ובמקרים מסוימים אפילו מעבר מהאונליין לאופליין והכרות מתמשכת מחוץ למחשב ולאינטרנט. כל אלה ישפרו גם את אופן העבודה המקצועי של נותני שירותים אלה, גם יביאו אותם לכדי סיעורי מוחות יעילים ופוריים וגם יאפשרו להם את התחושה האישית שהם לא לבד, שיש להם עם מי לדבר או להתייעץ ובעיקר – יש מי שמבין אותם ויכול להזדהות עם מה שעובר עליהם או מטריד ואותם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme