ישראכרט פרסמה הלוואה – ונקנסה ב-675 אלף שקלים

מערכת1 דקות קריאה
שתף:

לפני כחודשיים העלתה חברת ישראכרט קמפיין לקידום ההלוואות שהיא מעניקה ללקוחותיה. לכאורה, לא מדובר במהלך בעייתי במיוחד. אלא שהקמפיין הזה הוסר בעקבות לחץ ציבורי, ועכשיו מגיע גם המחיר: בנק ישראל הטיל על החברה קנס של 675 אלף שקלים.

 

 

קמפיין "המינוס הופך לפלוס"

הקמפיין המדובר של ישראכרט כלל את הסלוגן "המינוס הופך לפלוס" והוא הוצג באתר האינטרנט של החברה, וגם על שלטי החוצות. אלא שעל פי בנק ישראל, הפרסומת לא כללה אזהרה כנדרש. על פי הדרישה, אמור קידום הלוואה לכלול הבהרה כי אי עמידה בפירעונה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

הדרישה הזו לא חסרת היגיון, דרך אגב. אדם שנוטל הלוואה אמור להבין בדיוק מה ההשלכות הכלכליות הנלוות להלוואה שהוא נוטל, ולקבל החלטה בהתאם. בעידן שבו יותר ויותר וישראלים מנצלים מסגרות אשראי ונוטלים הלוואות, לאזהרה מהסוג הזה יש משמעות עצומה.

 

 

הבעייתיות במסר

לצד הפרת החוק והקנס שחברת ישראכרט תידרש לשלם בעקבות הקמפיין, המסר לפיו הלוואה הופכת מינוס לפלוס דורש תשומת לב רבה. הלוואה היא לא כסף המוענק במתנה, וכדי לקבל אותה נדרש הלווה לשלם לא מעט בדמות ריבית חודשית שעשויה להצטבר למאות ואף אלפי שקלים, בתלות בסכום ההלוואה, בזמן הדרוש לפירעון וכמובן, גם בריבית שנקבעה. כך, גם אם ההלוואה סוגרת מינוס באופן נקודתי, בפועל היא יוצרת מצב שבו תזרים המזומנים מצטמצם, וההוצאה החודשית של הלווה עולה.

 

דרך טובה יותר לצאת מהמינוס היא לנהל תקציב מוגדר, לשלוט בהוצאות ולהגדיל את ההכנסות. הלוואות הן לא יותר מאשר פלסטר, כזה שלא מצליח לעצור את הדימום. במקרים רבים, כאמור, עשוי הפלסטר הזה אף להחמיר את המצב.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme