למה באמת כולם במינוס ואיך זה לא יקרה גם לכם?

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
למה באמת כולם במינוס?
שתף:

הנתון הזה כבר ידוע היטב וגם אם הוא חדש לכם, הוא בטח לא מאוד מפתיע: כ-80% מהישראלים במינוס. חלק לא מבוטל מהם במינוס למרות שכר גבוה מהממוצע ולמרות שעל פניו, הם מתנהלים לגמרי נכון. הם לא נוסעים לחו"ל מדי שנה, למרות שממש בא להם, וגם את הרהיטים בבית הם לא החליפו כבר כמה שנים טובות. אז למה זה בכל זאת קורה ואיך תשמרו על עצמכם בצד החיובי של האפס?

 

אז למה כולם במינוס?
גם אם כולם במינוס – זה לא אומר שאתם חייבים להיכנס לסטטיסטיקה

 

הסיבה הראשונה: חוסר מעקב

גם אם ויתרתם השנה על חופשה באילת (או בקפריסין) וגם אם החלטתם לקנות פחות בגדים או נעליים, זה ממש לא אומר שאתם עושים את מה שצריך. כלומר, קיצצתם בסעיף הבזבוזים והוצאתם קצת פחות, אבל אם אתם לא יודעים כמה בזבזתם קודם – איך תדעו כמה אתם אמורים לקצץ? במילים אחרות, הגיע הזמן שתתחילו לעקוב אחר ההוצאות שלכם טוב יותר.

 

זה הזמן להוריד אפליקציית ניהול הוצאות (כמו Handwallet או My Finanda) ואם אתם מעדיפים את הדרך המסורתית, תמיד אפשר לקחת פנקס לכל מקום או לשמור קבלות. רק אתם יודעים מה נוח לכם, וכדאי שתגלו כבר עכשיו כדי שתוכלו לעקוב אחר ההוצאות בצורה פשוטה יותר. זו הדרך היחידה לגלות כמה אתם באמת מבזבזים ולהימנע מהוצאות מיותרות. גם הקפה הקבוע שלכם בדרך למשרד ייראה פתאום יקר ומיותר.

 

 

הסיבה השנייה: חוסר תכנון

כשאתם לא חוסכים לצורך מסוים, או לא חוסכים בכלל, הכסף שנכנס לחשבון הבנק נעלם מהר מאוד, ולרוב על דברים שאתם לא באמת חייבים. בינתיים אין לכם חיסכון לחופשה או לחתונה של הילדים, ואפילו לא חיסכון למצב חירום. זה לא אומר שאתם לא צריכים את הכסף לטיפול הבלתי-צפוי ברכב או לחופשה שאתם בכל זאת רוצים לתכנן. זה רק אומר שכדי לממן את ההוצאות האלה אתם נכנסים למינוס או נוטלים עוד הלוואה.

 

זה הזמן להתחיל להגדיר כמה תוכניות חיסכון, מתוכנית פשוטה בבנק (חיסכון חירום) ועד לחסכונות באפיקים שונים, לרבות קופות גמל וקרנות השתלמות. כך תוכלו לחסוך ללימודים, לאירוע הגדול שמתקרב או לרכישת רכב, ואם תגדירו חיסכון אוטומטי (למשל – מיד עם כניסת המשכורת לבנק) תדעו בדיוק מה הסכום שעומד לרשותכם במהלך החודש הקרוב, אחרי שחסכתם את מה שצריך.

 

כולם במינוס אבל בחופש
צאו לחופשה ותיהנו מהחיים אבל תתכננו קצת יותר טוב מבעוד מועד

 

הסיבה השלישית: כי כולם עושים

אולי זה הפייסבוק והנטייה של אנשים לשתף אתכם בתמונות מהחופשה בפריז או מהארוחה המפוארת-במיוחד, אבל אתם כנראה מוציאים לא מעט כסף כדי ליישר קו עם החברים שלכם. לרוב אנחנו אפילו לא מודעים לזה, אבל כשכולם נהנים גם אנחנו רוצים, ואם זה לא קורה אנחנו בטוחים שמשהו לא ממש בסדר אצלנו.

 

אז במקום להסתכל על אחרים, התמקדו לרגע בעצמכם. מותר לכם לבלות, ליהנות במסעדות טובות ולטוס לניו יורק. אתם רק צריכים לתכנן את ההוצאות שלכם בצורה טובה יותר. ניהול תקציב הוא צעד לא רע בכיוון הזה, וכאמור, חיסכון ייעודי לכל מטרה הוא צעד מצוין. מה שחשוב הוא שתתמקדו במה שחשוב לכם באמת, ולא במה שאחרים עושים. אין לכם מושג מה קורה בחשבון הבנק שלהם, ואם 80% מהישראלים במינוס, יש סיכוי לא רע שגם חלק מהחברים שלכם נכנסו לסטטיסטיקה הזאת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme