10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת3 דקות קריאה
10 הנושאים החמים
שתף:

מחירי החלב עומדים לעלות בתזמון ממש גרוע מבחינת שר האוצר, המידע של מאות מיליוני גולשים נגנב, ומה עושה נשיא ארה"ב כשהקונגרס מתנגד? מוצא דרך ממש יצירתית לעקוף אותו כדי להעביר תקציבים של מיליארדי דולרים.

 

1 – אחרי מחירי הטבק:  גם מוצרי החלב בדרך למעלה

למרות הניסיונות של שר האוצר משה כחלון לעצור את עליית מחירי החלב, הם צפויים לעלות. שר האוצר התנגד למהלך הזה, אבל הפרקליטות לא קיבלה את עמדתו וגם במקרה הזה – כמו במקרה מחירי הטבק לגלגול – העלייה מתקרבת. המשמעות היא כי מוצרי החלב יתייקרו בקרוב ב-3.4%.

 

מחירי החלב
בקרוב זה יעלה לכם יותר

 

2 – אבי ניסנקורן מצטרף למפלגה של בני גנץ

יו"ר ההסתדרות עומד לעזוב את תפקידו בקרוב ולהצטרף למפלגת חוסן לישראל של בני גנץ. לטענת המפלגה שיתוף הפעולה הזו יאפשר קידום של "מדיניות כלכלה חופשית עם דאגה לחלש וצמצום הפערים החברתיים," מה שרק מוכיח שהמפלגה אולי מובלת על ידי שני רמטכ"לים (בני גנץ ומשה יעלון) אבל היא מנסה לתחזק גם מדיניות כלכלית. מצד שני, בליכוד כבר קפצו על ההזדמנות לטעון שזו עוד הוכחה שמדובר במפלגת שמאל – לפחות ברמה הכלכלית.

 

 

3 – בינתיים מסתמן: לפיד ירוץ בנפרד

האיחוד המדובר ביותר בבחירות המתקרבות, לעומת זאת, דווקא לא עומד לקרות – לפחות כמו שזה נראה כרגע. למרות הדיבורים על חיבור בין "יש עתיד" של יאיר לפיד ל"חוסן לישראל" של בני גנץ, נראה ששני הצדדים מתקשים להגיע להסכמות. קשה להגיד שזה באמת מצליח להפתיע, שכן לפיד מכוון לראשות הממשלה עם מפלגה ותשתית שהחל לבנות כבר לפני שתי קדנציות, בעוד גנץ זוכה ממילא למספר מנדטים משמעותי יותר, לפחות לפי הסקרים. מצד שני, הסקרים לא הוכיחו את עצמם במערכת הבחירות האחרונה, וגם לא במערכות בחירות קודמות.

 

יאיר לפיד
מישהו לרוץ איתו

 

4 – אתר הקריפטו הישראלי נפרץ

הפריצה ל-Coinmama, האתר למסחר במטבעות קריפטוגרפיים, הובילה לגניבת פרטיהם של 450,000 משתמשים, כולל כתובת המייל והסיסמאות שלהם. הפרטים הללו פורסמו בדארק-נט לאחר שבמהלך השבוע האחרון הוצעו למכירה פרטיהם של מאות מיליוני משתמשים מאתרים שונים. בין השאר נפרץ אתר ישראלי נוסף המתמקד בעיצוב הבית, ותמורת המידע שנגנב דורשים הפורצים לא פחות מ-20 אלף דולר במטבעות וירטואליים, השווים היום למעלה מ-73 מיליון דולר.

 

 

5 – עסקת לאומי קארד עומדת להיסגר

2.5 מיליארד שקלים. זהו היקף העסקה שנחתמה למכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס. העסקה הזו, שלמעשה מחויבת על פי חוק שטרום תבטיח 80% מהסכום לבנק לאומי ואת השאר – לקבוצת עזריאלי.

 

6 – מצוקת הדיור? ירידה במספר הדירות שנמכרו

בסך הכול נמכרו ב-2018 כ-20 אלף דירות חדשות בישראל. על פניו הנתון נשמע לא רע, ויש גם ערים שבהן נרשמה עלייה ניכרת כמו הרצליה, בית שמש ואשדוד. אלא שבפועל מדובר על ירידה של כ-11%, אם כי במבט על כל רבעון בנפרד אפשר לראות שהאחרון היה דווקא חיובי ביחס לקודמיו. במילים אחרות, בסוף 2018 רכשו הישראלים 20% יותר דירות חדשות בהשוואה לרבעון השלישי. דרך אגב, בתל אביב ובמרכז הביקוש הגבוה ביותר (גם אתם בהלם?), והבאה בתור ברשימה היא חיפה.

 

ירידה במכירות
ירידה במכירת דירות חדשות

 

7 – בתפקיד האח הגדול: פייסבוק

לא שזה באמת מפתיע, אבל מסתבר שרשת פייסבוק מנטרת גולשים "בעייתיים" ומכניסה אותם לרשימה שחורה. מה בדיוק הופך אותם ל"בעייתיים"? איום מרומז על פייסבוק או הערות לא-מאוד חיוביות עליה. בקיצור, בפעם הבאה שתרצו להתלונן על הרשת החברתית, על מארק צוקרברג או על עובד קצת יותר זוטר, תחשבו פעמיים. האח הגדול רואה הכול.

 

8 – אפל עומדת להציג את שירות הסטרימינג החדש

אם עדיין לא הלכתם לאיבוד בין שירותי הסטרימינג המוכרים כמו נטפליקס או אמזון, שחקנית חדשה נכנסת לשוק. על פי הדיווחים, חברת אפל מתכננת להכריז ממש בקרוב על שירות סטרימינג משלה, וגם על שירות נוסף שיאפשר צריכת תוכן עיתונאי. הניסיון להיכנס לתחומים חדשים לא אמור להפיל אף אחד מהכיסא, בטח לאור הירידה בהכנסות שלה ומהירידה בביקוש, שככל הנראה מושפעת גם מהמחירים הגבוהים.

 

9 – אם הקונגרס מתנגד – טראמפ יעקוף אותו

הקונגרס אמנם הביע התנגדות להקמת החומה שהבטיח דונאלד טראמפ לבוחריו כבר בזמן הבחירות, זו שתוקם בגבול עם מקסיקו, אבל לנשיא ארה"ב יש פתרון לבעיה הזו: הוא פשוט מכריז על מצב חירום לאומי. הכרזה מהסוג הזה תאפשר לו להעביר מיליארדי דולרים מתקציב המדינה לצורך מימון הקמת החומה. גם למהלך הזה יש מתנגדים, ואפשר בהחלט לצפות לתביעות ולדיונים משפטיים ממושכים, אבל טראמפ בטוח שהוא ינצח: "אנחנו רוצים למנוע מסמים להיכנס למדינה שלנו, אנחנו רוצים לעצור פושעים וכנופיות." חוץ מזה, הוא גם רוצה לקיים עוד הבטחת בחירות, וזו אחת המשמעותיות שבהן.

 

טראמפ
מצב חירום לאומי

 

10 – טבע מאכזבת אבל וורן באפט לא בורח

בשבוע שעבר הציגה חברת טבע נתונים מאכזבים ותחזית קודרת לשנת 2019, אבל את וורן באפט זה ממש לא מרתיע. בזמן שאת היקף האחזקות שלה באפל חברת ברקשייר הת'אוויי דווקא מצמצת, הפוזיציה שלה בטבע נותרה ללא שינוי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme