בדקנו האם המנוי שלכם לנטפליקס ישראל באמת שווה את הכסף

מערכת5 דקות קריאה
המנוי לנטפליקס ישראל בהשוואה לשאר העולם
שתף:

בשבוע שעבר פורסם סקר של חברת קומפריטק שדירג את המדינות בהן נטפליקס פועלת על פי הערך שהיא מספקת לצופים. על פי הנתונים הללו, המנוי הישראלי לשירות הסטרימינג הפופולרי נהנה מ-4,951 כותרים, עליהם הוא משלם מדי חודש כ-30 שקלים. על פי החישוב של קומפריטק, אתם משלמים 0.0016 דולר לכל כותר. אז איפה אנחנו ביחס לעולם והאם המספרים באמת מגלים את כל התמונה? ספוילר: הם לא.

 

 

View this post on Instagram

 

It’s going to be different for you and me.

A post shared by House of Cards (@houseofcards) on

 

השוואה למדינות אחרות

המנוי לנטפליקס עולה לכם 29.90 ₪ לחבילה בסיסית (צפייה במכשיר אחד) או 39.90 ₪ לחבילה סטנדרטית (צפייה דרך שני מכשירים באיכות HD). קיימת גם חבילת פרימיום למי שרוצה לצפות ב-4 מכשירים במקביל, ומחירה 49.90. כשמשווים את המחירים לארה"ב מגלים שאנחנו משלמים כמה סנטים יותר מדי חודש, וההבדל הזה משמעותי עוד יותר כשצוללים קצת יותר פנימה. כך, הצופה האמריקאי משלם 20% פחות על כל כותר, בהשוואה לצופה הישראלי. באופן דומה אפשר לזהות עוד כמה מדינות שבהן משלמים פחות וצופים בכמות תכנים משמעותית יותר, בהן קנדה, בריטניה ואוסטרליה.

 

 

האם המנוי לנטפליקס באמת משתלם?

השאלה המתבקשת היא, כמובן, עד כמה המנוי לנטפליקס משתלם. כשבוחנים את הנתונים היבשים, הוא בהחלט כזה. מנוי לשירותי טלוויזיה בכבלים או בלוויין יעלה לכם הרבה יותר, וגם המנויים לשירותים אחרים כמו סלקום TV או לשירותי הטלוויזיה של פרטנר לא זולים יותר. על פניו אנחנו גם מקבלים שפע של תכנים טובים, לרבות סדרות מובילות ומוערכות.

 

אלא שתכנים רבים הזמינים למנויי השירות בקנדה או בארה"ב לא זמינים לצופי נטפליקס ישראל. קחו למשל את "משחקי הכס", אחת הסדרות המדוברות והפופולריות בשנים האחרונות. בהנחה שאתם מחפשים דרך חוקית לצפות בסדרה, ובאיכות גבוהה, נטפליקס לא תצליח לספק את הסחורה. כסדרה של HBO שזכויות השידור שלה בישראל נמכרו ליס, בעלי המנוי לנטפליקס ישראל יצטרכו לאלתר דרך אחרת לצפות בה. באופן דומה חסרות גם סדרות רבות אחרות, כמו "האנטומיה של גריי" או "משפחה מודרנית". גם סדרות שהסתיימו לא נמצאות כאן, בדרך כלל. כלומר, "חברים" או "שובר שורות" כן, אבל סדרות רבות אחרות לא. אפילו לא "סיינפלד" או "סקס והעיר הגדולה".

 

 

קצב איטי ביחס לארה"ב

בעוד סדרות רבות חסרות לצופי נטפליקס בישראל, יש סדרות שדווקא כן תוכלו למצוא למרות שהן משודרות גם אצל ספקי תוכן אחרים. בין היתר תוכלו להתעדכן בסדרות כמו "המדריך לרוצח", "Suits" או "המקום הטוב", אבל אל תצפו לעמוד בקצב של הצופים בארה"ב – או של צופי הכבלים, הלוויין והשירותים האחרים. זאת משום שלרוב, העונה העדכנית ביותר פשוט לא נמצאת שם. צופי Suits כבר נהנים מהעונה השמינית אבל בנטפליקס ישראל העלו את העונה השביעית רק לאחרונה, וגם העונה החמישית של "המדריך לרוצח" כבר בפגרת החורף, בעוד צופי נטפליקס ישראל ייעצרו בסוף העונה הרביעית. אז אתם משלמים מעט יחסית על התוכן, אבל האם זה אומר שאתם מקבלים בהכרח את התוכן העדכני ביותר?

 

 

תכנים מקוריים של נטפליקס

מצד שני, המנוי לנטפליקס מספק לכם גישה לכל התכנים המקוריים שלה, ובתחום הזה בהחלט מושקעים תקציבי ענק. רק לאחרונה עלה הסרט "מלחמתו של רוברט דה-ברוס" שהופק בתקציב של כ-90 מיליון דולר בכיכובו של כריס פיין ואף נחשב למועמד פוטנציאלי לקראת האוסקר. בקרוב יעלו תכנים חדשים ומקוריים של כוכבים כמו אדם סנדלר ואפילו ברק אובמה. בתחום הסדרות כיכבה בשנתיים האחרונות הסדרה "השורד המיועד" עם קיפר סאת'רלנד, על אף שבוטלה בסוף העונה השנייה. לאחרונה עלתה גם העונה האחרונה של "בית הקלפים" עם רובין רייט וקווין ספייסי (שפוטר מיד עם פרסום ההאשמות נגדו על תקיפה מינית) ובאוקטובר עלתה הסדרה "עלילותיה המצמררות של סברינה", למי שהתגעגע לסברינה המכשפה הצעירה ומוכן לקבל אותה בגרסה אפלה הרבה יותר. וכמובן, אי אפשר בלי "בית הנייר", הסדרה שבטח שמעתם עליה בשיחות הברזייה במשרד.

 

 

View this post on Instagram

 

:הוא: איפה כל החברות שלך? 🎶 | אני

A post shared by Netflix Israel (@netflixisrael) on

 

אז האם המנוי הזה באמת משתלם?

בקיצור, מי שמחפש חלופה זולה לשירותי הטלוויזיה הקלאסיים והיקרים יותר – נטפליקס היא פתרון לא רע עבורו. תמורת סכום נמוך למדי תקבלו שפע של סדרות, סרטים וגם תכניות תעודה ומופעי סטנד אפ של כוכבים גדולים כמו קווין הארט או איימי שומר. זו דרך נהדרת להשלים פערים ולתכנן כמה ערבי בינג', אבל אם אתם ממש במתח לדעת מה קורה בסדרה האהובה עליכם, יכול להיות שתמתינו קצת יותר עד שתקבלו את הפרקים החדשים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme