משחקי הכס, אבודים ועוד 12 פרקי הסדרות היקרים בהסטוריה

סיון קידר5 דקות קריאה
משלמים ונהנים - פרקי הסדרות שעלו ביוקר
שתף:

תקציבים גבוהים במיוחד, אתרי צילום אקזוטיים וליהוק של שחקנים מוכרים בתעשיית הקולנוע כבר מזמן לא שמורים רק לתעשיית הסרטים של הוליווד. בשנים האחרונות תעשיית תכניות הטלוויזיה פורחת ומתחרה בתעשיית הסרטים, ואפשר לומר שהיא מצליחה לא רע עד כה.

 

מצאנו 14 דוגמאות לסדרות עם הפקות יוקרתיות במיוחד, שסיפקו רגעים טלוויזיוניים בלתי נשכחים.

 

"קמלוט"

לדברי ה"וול סטריט ג'ורנל", סדרת הפנטזיה ההיסטורית פותחת את הרשימה עם תקציב עצום, העומד על סך 7 מליון דולר לכל פרק, שמטרתם לסחוף את הצופים האדוקים לארצו המיתולוגית של המלך ארתור.

"מרקו פולו"

נכון לשנת 2014 דווח כי האפוס ההיסטורי המושקע של רשת "נטפליקס", המונה 10 פרקים בעונה, הוא ההשקעה היקרה ביותר של הרשת, והסכומים נעו סביב 9 מליון דולר לפרק. למרות ההשקעה חסרת התקדים לא זכתה הסדרה לביקורות נלהבות, ובוטלה לאחר 2 עונות בלבד.

 

"האליאניסט"

בראיון עם וראייטי ריילי, חשף נשיא רשת הטלוויזיה TBS את עלות הסדרה, שעמדה גם היא סביב 9 מליון דולר לכל פרק. המותחן הפסיכולוגי מבוסס על הרומן המצליח של קיילב קאר (1994), העוסק במצוד אחר רוצח סדרתי, שקרבנותיו הם נערים העוסקים בזנות.

 

"סנס 8"

סדרת הדרמה-מד"ב מבית "נטפליקס" התמקדה בקבוצת זרים בעלי חיבור רגשי וטלפתי. לאחר 2 עונות בלבד הודיעה הרשת על ביטול הסדרה, ובעקבות עצומות מצד המעריצים ברחבי העולם, הפיקה פרק סיום מיוחד באורך שעתיים, שעלה כ-9 מליון דולר.

 

 

"רומא"

בראיון ל"אינטרטיימנט וויקלי" הודה הסופר והבמאי ברונו הלר, שההצלחה הטלוויזיונית "רומא", הדרמה ההיסטורית שעסקה במלחמת האזרחים של יוליוס קיסר ב-49 לפנה"ס, עלתה ל- HBO כ-10 מליון דולר לכל פרק. יוצרי הסדרה ציינו שהסצנות המורכבות ואתרי הצילום באיטליה תרמו לניפוח התקציב.

 

"פרינג'"

המגזין "ניו יורק" דיווח, שפרק הפיילוט של סדרת המדע הבדיוני האמריקאית, העוקבת אחר יחידה מיוחדת של ה- FBI, ושודרה ברשת "פוקס", עלתה למפיקיה 10 מליון דולר. על מנת לחסוך בעלויות ההפקה צולמו יתר הפרקים בונקובר שבקנדה. בתום העונה השלישית של הסדרה נסגרו האולפנים בהם צולמה הסדרה, מה שהעלה חשש גדול בקרב מעריציה. אך לטובת העונה הרביעית והאחרונה הוקם אולפן צילום חדש, גם הוא בונקובר, קנדה.

 

"אבודים"

פרק "הטייס" של ההצלחה הטלוויזיונית "אבודים" היה יקר להחריד, שעמד על 14 מליון דולר! חלק ניכר מההוצאה נבע מהצורך לרכוש ולהניע מטוס אמיתי, שישרת את טיסה 815 בפרק הפתיחה.

 

"ER"

הדרמה הרפואית הארוכה ביותר ששודרה עד כה עלתה למפיקיה 13 מליון דולר עבור כל פרק. על פי ה"בולטימור סאן" העלות הגבוהה כללה בין היתר את ניסיונות הרשת להשיב לקאסט את השחקן ג'ורג' קלוני בשנת 1998. עם זאת, קלוני פרש מהסדרה שנה לאחר מכן.

 

 

"הכתר"

עלות ממוצעת של פרק בדרמה המלכותית על חייה של המלכה הבריטית אליזבט, עלה ליוצריה לא פחות מ- 13 מליון דולר. סדרה זו זכתה לקהל רחב מאוד של מעריצים מושבעים, ואחוזי הרייטינג הצביעו על מיליוני צופים לכל פרק.

 

"משחקי הכס"

העונה הבאה של משחקי הכס, המצולמת בימים אלו, צפויה לעלות כ-90 מליון דולר, ואם נדייק, כ-15 מליון דולר לכל פרק. למרות שהעונה ה-9 תכלול רק 6 פרקים, מפיקי הסדרה לא יוותרו גם הפעם על האפקטים המיוחדים ואתרי הצילום האקזוטיים, המאפיינים את הסדרה.

 

"דה גט דאון"

סדרת המוזיקה הקצרה של "נטפליקס" על צמד ההיפ הופ, קתרין מרטין ובז לורמן, הייתה רוויית כוכבים, אך בוטלה לאחר עונה אחת בלבד. שירות הסטרימינג דיווח על תשלום של עד 16 מליון דולר לכל פרק.

 

 

"אימפריית הפשע"

הדרמה התקופתית המצליחה עלתה ל- HBO לא מעט כסף. עלות פרק הפתיחה של הסדרה עלתה יותר מ-18 מליון דולר, וכל פרק שהגיע לאחר מכן עלה למפיקי הסדרה 5 מליון דולר נוספים. חלק מהעלויות הוקצבו לבניית טיילת אמיתית באורך 300 מטרים, אשר עלתה גם היא כ-5 מליון דולר.

 

"וסטוורלד"

זה לא יוצא דופן, שחברת HBO בוחרת להשקיע משאבים כלכליים רבים בסדרות ותכניות טלוויזיה, אך אפקטים חזותיים, אביזרים היסטוריים מדויקים ומערכות קולנוע מתקדמות הפכו את סדרת המתח והמדע הבדיוני האמריקאית ליקרה במיוחד. בהוליווד רפורטר דווח על תקציב של 25 מליון דולר לפרק הפתיחה האפי של הסדרה, שבסופו של דבר זכתה ל- 2 עונות בלבד.

 

 

"הפסיפיק"

לפי ה"הוליווד ריפורטר", עבור כל פרק במיני הסדרה של חברת HBO, אודות עלילותיהם של 3 נחתים במלחמה השקטה, הושקעו לא פחות מ- 20 מליון דולר.

 

תמונה ראשית: צילום מסך (יוטיוב)

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme