10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת3 דקות קריאה
10 הנושאים הבוערים
שתף:

 

אמזון הכניסה 11 מיליארד דולר אבל תקבל החזר מס, ביל גייטס דווקא רוצה לשלם מיסים יותר גבוהים, ציפי לבני פורשת ופייסבוק חוטפת ביקורת קשה – הפעם בבריטניה.

 

1 – כדי להגיע לאירוויזיון – כדאי להתחיל לחסוך

המכירה הרשמית עדיין לא נפתחה, ובאירופה מחכים לה בקוצר רוח (בטח לנוכח מספר המקומות המוגבל מאוד) אבל זה רק אומר שיש לכם עוד קצת זמן לחסוך כסף. מאחר והכרטיס הזו ביותר שתשיגו הוא כרטיס לחזרות לחצאי הגמר, שבהן קובי מרימי לא אמור להופיע, והכרטיס הזול ביותר לגמר יעלה קצת יותר מ-1,000 שקלים, חיסכון הוא בהחלט הכרחי. הפתרון הכי זול? לצפות מהבית. מגש הפיצה שתזמינו יהיה ההוצאה היחידה שלכם.

 

אירוויזיון
תפסיקו לחלום ותתחילו לחסוך

 

2 – אורלי לוי-אבקסיס בדרך לאיחוד עם גנץ?

אחרי שנדמה היה שהאיחוד הזה כבר לא ייצא לפועל, הסיכויים נראים פתאום קצת יותר טובים. לפי הדיווחים, מפלגת "גשר" שהקימה אורלי לוי-אבקסיס עשויה להתאחד עם מפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ. מבחינת גנץ מדובר בחיזוק נוסף למפלגה בצד הכלכלי שלה, לאחר שכבר הוכרזה הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן בסוף השבוע. מבחינת מפלגת "גשר" אחת הדרישות המרכזיות היא קבלת משרד חברתי אם וכאשר תהיה אופציה כזו.

 

 

3 – מי שלא תתמודד בבחירות: ציפי לבני

גם ציפי לבני בחנה אפשרות לחבור לבני גנץ אחרי הפרידה המתוקשרת ממפלגת העבודה. אלא שיומיים לפני מועד הגשת הרשימות כינסה יו"ר מפלגת התנועה מסיבת עיתונאים כדי להודיע הפעם אין לה כוונה להתמודד. בזאת תמה הקריירה הפוליטית של מי שכיהנה כשרת החוץ, שרת המשפטים ושרת הקליטה, וגם עמדה בראש מפלגת קדימה כשהייתה הגדולה ביותר לאחר הבחירות ב-2009. נראה שגם אם ההחלטה על פירוק השותפות עם העבודה לא הייתה שלה, המעבר בין מפלגות פגע בה בסופו של דבר.

 

ציפי לבני
ציפי לבני פורשת

 

4 – החללית הישראלית תצא לדרך בסוף השבוע

אחרי המתנה ארוכה, וגם אחרי דחייה אחת (מצד SpaceX), בסוף השבוע הקרוב צפויה לצאת לדרך החללית הישראלית הראשונה. עמותת SpaceIL הכריזה על המועד שנקבע (בין חמישי לשישי) לתחילת מסע שיימשך שבעה שבועות, בסופם תנחת החללית על הירח. כך היא תהפוך לחללית הראשונה שנוחתת על הירח, שאינה חללית של ארה"ב, סין או ברה"מ לשעבר. תכל'ס, גאווה ישראלית.

 

5 – הדרישה של מינהל התכנון: פחות הקלות

ההקלות הקיימות כיום, אלה שמאפשרות תוספת לתכנית הבנייה המקורית בהיקף של כ-30% יותר דירות, עשויות להתבטל בקרוב. המהלך הזה מתבקש לנוכח הביקורת על ההקלות הללו, שמובילות לעומס דירות ומאיטות משמעותית את קצב קבלתם של היתרי הבנייה. מנגד נראה כי קשה להמשיך לטעון שבזכות ההקלות הללו היצע הדירות יעלה ומחירי הדיור יפסיקו לעלות.

 

6 – איפה גרים יותר אקדמאיים – ואיפה יותר מבוגרים?

סקר חדש של הלמ"ס משקף את מצב הערים השונות בישראל. על פי הנתונים, ירושלים היא העיר עם מספר התושבים הגבוה ביותר, עם למעלה מ-900 אלף תושבים, פי 2 יותר מאשר בתל אביב. העיר הצפופה ביותר היא בני ברק, והעיר שבה הריכוז הגבוה ביותר של תושבים מגיל 75 ומעלה היא בת ים. אקדמאיים תמצאו יותר בגבעת שמואל. כמובן שהערים בהן מספר הצעירים (מתחת לגיל 17) הגבוה ביותר הן מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד, בהן אוכלוסייה דתית-חרדית.

 

ירושלים
העיר עם מספר התושבים הגדול ביותר

 

7 – "פייסבוק מתנהגת כמו גנגסטרית"

מקבלי ההחלטות בבריטניה יצאו בהצהרה נוקבת, אם כי לא מפתיעה לנוכח השערוריות שהגיעו מכיוון פייסבוק בשנה האחרונה. כעת היא זוכה לכינוי "גנגסטרית דיגיטלית" שמשתמשת בכוח שלה לרעה ומתנהגת "כמי שנמצאת מעל החוק". אם תהיתם למה הפוליטיקאים הבריטים התעוררו דווקא עכשיו, התשובה קשורה בדו"ח חדש שמציג תמונה מטרידה למדי. לפי הדו"ח, פייסבוק מזלזלת בחוקי הפרטיות וחמור מכך, היא לא מונעת הפצת פייק ניוז, שיימינג או "פגיעה בתהליכים דמוקרטיים".

 

 

8 – המס ששילמה אמזון בשנה שעברה: 0

חברת אמזון לא שילמה מס בשנה שעברה, וגם לא בשנה שקדמה לה. זאת למרות שב-2018 היא הכפילה את ההכנסות שלה, מ-5.6 מיליארד דולר ב-2017 ל-11.2 מיליארד. אם כבר, היא עומדת לקבל החזר של 129 מיליון דולר. לטענת החברה היא משלמת את כל המיסים כחוק, כולל 2.6 מיליארד דולר מס חברות, והיא גם השקיעה יותר מ-160 מיליארד מאז 2011, בין השאר על תשתיות מחשוב מבוססות ענן ועל עמדות משלוחים.

 

9 – ביל גייטס דווקא רוצה לשלם יותר

בזמן שהחברה של ג'ף בזוס (האדם העשיר בעולם) מקבלת החזרי מס בלתי נתפסים, מיליארדר אחר (השני בעולם) דווקא רוצה לשלם יותר. בראיון ל-CNN טען ביל גייטס שאנשים עשירים כמוהו הרוויחו משיטת המיסוי החדשה, אבל אחרים דווקא לא. "אני צריך לשלם מיסים גבוהים יותר," אמר והפתיע. "באופן אבסולוטי שילמתי יותר מיסים, 10 מיליארד דולר, אבל הממשלה צריכה לדרוש מאנשים במצבי לשלם מיסים הרבה יותר גבוהים."

 

ביל גייטס
לא משלם מספיק מיסים

 

10 – לא פחות מ-16 תביעות נגד הנשיא

דונאלד טראמפ חשף בשבוע שעבר את המהלך הבא שלו בניסיון לממן את בניית החומה עם מקסיקו בלי תמיכת הקונגרס: הכרזה על מצב חירום. אלא שההכרזה הזו כבר הובילה ל-16 תביעות נגד הנשיא, מ-16 מדינות שטוענות שאם המהלך הזה ייצא לפועל, הנשיא למעשה יוציא כסף מידיהם של האמריקאים למרות שהתקציב כבר נקבע. מצב חירום יאפשר קיזוז הכספים שאמורים להגיע אל המדינות התובעות, ביניהן ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט, מישיגן ואילינוי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme