10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת5 דקות קריאה
10 נושאים בוערים
שתף:

לפיד וגנץ הסכימו על איחוד וצירפו את גבי אשכנזי – אבל אורלי לוי-אבקסיס בחוץ. חוץ מזה גילינו למה לשרה נתניהו אין כרטיס אשראי בארנק, צרפת מאיימת לפרוש מהאירווזיון בגלל סדרת טלוויזיה וחצי מיליארד דולר נחתכו מהשווי של אופרה וינפרי.

 

1 – עכשיו זה רשמי: לפיד וגנץ רצים יחד

אחרי משא ומתן מפרך הסכימו יאיר לפיד ובני גנץ על התמודדות משותפת. עם משה (בוגי) יעלון במקום השלישי ברשימה, ועם גבי אשכנזי במקום הרביעי, המפלגה המאוחדת תתמודד על הנהגת המדינה. אם ינצחו, גנץ ולפיד יכהנו בתפקיד ראש הממשלה ברוטציה. האיחוד הזה הגיע כמה שעות אחרי שהודיעה אורלי לוי-אבקסיס שתרוץ לבדה, ולא עם מפלגת "חוסן לישראל", למרות שהכול כבר נראה היה סגור.

 

בני גנץ
עכשיו האיחוד הזה רשמי

 

2 – גילינו למה לשרה וביבי אין כרטיס אשראי

מסתבר שבמהלך החקירה שלה בפרשת המעונות העידה רעיית ראש הממשלה, והסבירה למה לה ולבעלה אין כרטיס אשראי: "אני משלמת בצ'קים ובמזומן. אנחנו לא מחזיקים כרטיסי אשראי מחשש לאובדנם. איבדנו אותם פעמים רבות." היא גם הוסיפה כי הפעם האחרונה שהיה להם כרטיס כזה, הייתה אי שם לפני 15 שנים.

 

3 – הארנונה הגבוהה ביותר: בירושלים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הארנונה לשנת 2017 (אז מה אם אנחנו כבר ב-2019) ומתוכם עולה שהעיר בה התושבים משלמים הכי הרבה – היא ירושלים. על פי הנתונים, הארנונה בבירה מחושבת לפי 75 שקלים למ"ר, העיר היקרה הבאה היא רמת גן (66 שקלים למ"ר), בעוד ברחובות משלמים התושבים 61 שקלים למ"ר. תל אביב לא נכנסה לרשימת 10 הערים היקרות, למרות שהיא נחשבת לאחת הערים היקרות בעולם.

 

4 – זו הסיבה ל"ווירוס" של נהגי הקטר

למרות הניסיונות לטעון שזה רק מקרי ש-37 נהגי קטר חלו במקביל, מסתבר שהמחלה הזו לא הגיעה במקרה. קדם לה סידור עבודה חדש ברכבת, במסגרתו התווספו לנהגים 20 דקות נסיעה יומיות. על פי הדיווחים כולם כבר החלימו והנושא נפתר, אבל השיבושים ברכבת נמשכו גם לאחר מכן, ובהנהלת רכבת ישראל דיווחו שלא כולם חזרו לעבודה.

 

בני גנץ
37 נהגים חולים במקביל – וירוס או שביתה איטלקית?

 

5 – סדרה שעוד לא עלתה שידור כבר מעצבנת את הצרפתים

פרויקט חדש של תאגיד כאן 11 עדיין נמצא בשלבי תכנון, אבל בצרפת כבר מאיימים להחרים את האירוויזיון אם לא ייגנז. מסתבר שבתאגיד עובדים על סדרה שמתמקדת בצרפתי-מוסלמי שמגיע לתחרות בארץ במסווה של הומוסקסואל ונחשד כטרוריסט. רשות השידור בצרפת הזהירה שאם הסדרה תשודר אפשר להוריד משתתפת אחת מתחרות האירוויזיון הקרובה, אבל בינתיים נראה שאין לאף אחד בתאגיד השידור כוונה להיכנע.

 

 

6 – המוצרים החדשים של סמסונג

אחרי תקופה ארוכה במהלכה בעיקר נחשפנו לשמועות ולשביבי מידע, סמסונג חשפה סופסוף את הסמארטפון המתקפל שלה. הוא יגיע לחנויות כבר בעוד חודשיים ויעלה 8,000 שקלים. אם אין לכם תקציב (או משכורת שלמה פנויה) תוכלו להסתפק גם באחד המוצרים האחרים שהחברה מתכננת להשיק. בין השאר יגיעו לחנויות גם שעון ספורט, צמידי כושר ואוזניות אלחוטיות.

7 – לאומי קארד ובנק לאומי נפרדו באופן רשמי

השליטה על לאומי קארד הוענקה באופן רשמי לקרן ורבורג פינקוס על ידי נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. העסקה המדוברת הגיעה בעקבות החוק להגברת תחרות, זה שלמעשה "כפה" על הפרדה בין הבנקים הגדולים לבין חברות האשראי. מכירת לאומי קארד הושלמה לפני הדדליין האחרון ותמורת 2.5 מיליארד שקלים.

 

8 – לאן נעלמו חצי מיליארד דולר מההון של אופרה וינפרי?

היא אולי אחת הנשים העשירות בעולם, בוודאי בהוליווד, אבל עכשיו אופרה וינפרי עשירה קצת פחות: מניית חברת ההרזיה WW (לשעבר "שומרי משקל") איבדה יותר מ-70% מהשווי שלה מאז יוני בשנה שעברה. למרות שהחברה ניסתה למתג את עצמה מחדש כממוקדת בבריאות (ולא בדיאטות), לא נראה שהשינוי הזה תרם במשהו. וינפרי מחזיקה מניות של החברה, ובעקבות ירידת הערך נמחקו כ-560 מיליון דולר מההון שלה.

 

 

9 – אריאנה גרנדה משווה שיאים עם הביטלס

מתישהו בשנות ה-60 של המאה הקודמת הייתה להקה בשם הביטלס, וסביר להניח ששמעתם עליה. ב-1964 הלהקה הזו רשמה הישג מרשים ונדיר: היא הכניסה 3 שירים ל-3 המקומות הראשונים במצעד של בילבורד. עכשיו, 55 שנים אחרי, יש מי שהצליחה להשוות את השיא הזה. למעשה, אריאנה גרנדה מחזיקה לא רק את 3 המקומות הראשונים בדירוג, אלא 11 מתוך 40. זה הופך אותה לאישה עם מספר השירים הגדול ביותר ברשימה – אי פעם. היעד הבא שלה הוא איוש כל 5 המקומות הראשונים, עוד שיא של הביטלס שעדיין לא נשבר.

 

אריאנה גרנדה
שוברת שיאים

 

10 – קבוצת להט"ב מתנערת ממרטינה נברטיבלובה

היא זכתה ב-18 תארי גרנד סלאם ונחשבת לאגדת טניס, אבל מרטינה נברטילובה – שיצאה מהארון בשנות ה-80 – נתונה לביקורת נוקבת מאוד בימים האחרונים. הכול התחיל כשנברטילובה טענה שנשים טרנסג'נדריות "מרמות" אם הן בוחרות להתחרות בסבב הנשים. לטענתה זה לא נתפס שטרנסג'נדרים "מחליטים" שהם נשים ומתחרים בענפי ספורט המיועדים לנשים. קבוצת להט"בים מניו יורק כבר הודיעה שהיא מתנערת מנברטילובה, שסובלת לדבריהם מ"טרנסופוביה".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme