האהבה מחסנת: מחקר מוכיח שנשים מאוהבות חולות פחות

עינת שמואלוביץ1 דקות קריאה
המחקר מוכיח: נשים מאוהבות בריאות יותר
שתף:

כולנו מכירות את האתגר הזה שנקרא "עולם הרווקות". הדייטים מייגעים, הסבתא הפולניה לוחצת וקצת נמאס מכל ה"בקרוב אצלך" או "איך זה שאף אחד לא חטף אותך". אם נניח את כל זה בצד, מסתבר שיש סיבה ממש טוב להתאהב, והיא לא קשורה לזה שכשתהיה לך אהבה גם הסבתא וגם הדודה יניחו לך לנפשך. הסיבה הפשוטה יותר היא שנשים מאוהבות חולות פחות, ולא אנחנו המצאנו את זה – אלא המחקר.

 

 

מסקנות המחקר: אהבה היא תרופה לווירוסים

המחקר המדובר מצא שהתאהבות משפיעה על תהליכים שונים בגוף, ולמעשה קשורה באופן ישיר ליכולת שלו להגן על עצמו מפני וירוסים. חשוב לציין שהמדגם כאן קטן למדי, 47 נשים בלבד, אבל אפשר ללמוד ממנו לא מעט.

 

במסגרת המחקר, שנמשך שנתיים מלאות, התבקשו הנשים להשיב לשאלון מדי שבוע, וכן לעבור סדרה של בדיקות דם באופן שגרתי, ובהתאם למצבן הזוגי. ההגדרה של אישה בקשר זוגי חדש, במקרה הזה: מי שנמצאת במערכת יחסית במשך חודש לכל היותר.

 

נשים מאוהבות מרגישות טוב יותר
האהבה מועילה לבריאות

 

הבדלים ברורים בין הקבוצות

לטענת החוקרים, הממצאים די ברורים: בקרב נשים שהתאהבו במהלך 24 החודשים בהם היו תחת מעקב הייתה פעילות מוגברת של גנים הקשורים למערכת החיסונית. אצל הנשים האחרות במחקר לא זוהו השפעות מהסוג הזה.

 

בניסיון להסביר את הקשר המפתיע הזה החוקרים הציעו כמה כיוונים מרכזיים. למשל, הם הציעו שהגוף מגן על עצמו באופן "יזום" כדי למנוע וירוסים, פשוט מתוך ציפייה לקיומו של מגע אינטימי בעתיד הקרוב. הם גם הציעו אפשרות אחרת, כזו שיכולה להישמע קצת מלחיצה: הגוף מכין את עצמו לקראת הריון אפשרי.

 

 

הסבר קצת יותר הגיוני – בדידות ובריאות

לצד ההצעות הללו יש עוד הסבר אחד שנשמע כנראה קצת יותר הגיוני. מחקרים קודמים כבר זיהו את השפעות הבדידות על הבריאות הפיזית והנפשית, וחלק מהם מצאו קשר בין בדידות לבין מחלות לב, למשל. במילים אחרות, נשים שמרגישות בודדות עשויות לסבול מבעיות פיזיולוגיות שונות שנשים מאוהבות חוות הרבה פחות.

 

זו גם הסיבה לעצם קיומו של המחקר, לפחות לטענת החוקרים: "תהינו אם יש לנושא הבדידות גם צד אחר, וכך הגענו לאהבה," הם טוענים. עם זאת, הם מבהירים שאהבה היא לא בהכרח הצד השני של המטבע, ונשים שלא נמצאות במערכת יחסים רומנטית לא חוות בהכרח בדידות. הנשים במחקר אולי הרגישו טוב יותר (פיזית) כשהתאהבו, אבל תחושות הקשורות לבדידות, מתח או דיכאון לא השתנו בעקבות הזוגיות החדשה, לטוב או לרע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme