אליטה: מלאך קרב – ביקורת

Roei Frenkel1 דקות קריאה
אליטה יצא - מה חשב המבקר?
שתף:

כששמעתי שרוברט רודריגז וג'יימס קמרון עושים סרט על אנדרואיד שהולך מכות כמו ג'קי צ'אן על סטרואידים, האחד ידוע ידעתי שזה משהו שאני מוכרח לראות. אבי "הטרמנייטור" ו"אווטאר" ואבי "פלאנט טרור" ו-"מצאת החמה עד צאת הנשמה" משלבים כוחות? נשמע כמו סרט כלבבי. והגיע הזמן באמת. כמעט חודשיים לתוך 2019 ולא היה לנו ולו סרט אקשן אחד ששווה איזכור. אז האם "אליטה: מלאך קרב" תיפתח את השנה בבנג או שמה תדחק הצידה כמו עוד סרט שלאף אחד לא אכפת.

 

 

View this post on Instagram

 

#Alita will discover just how extraordinary she is. Get your tickets at AlitaTickets.com

A post shared by Alita: Battle Angel (@alitamovie) on

 

סרט שמרתק אתכם למסך

הגעתי על בקושי שעת שינה אחת באותו לילה ועם חשש כבד שלא אצליח לשרוד עוד שעתיים ועשרים נוספות של סרט. מה אני אגיד לכם? הייתי מרותק לגמרי למסך. אומנם אין כאן פן עלילתי יוצא דופן אבל כן יש את כל מה שצריך על מנת להתרווח לשים את המוח על ניוטראל ל-140 דקות ולהיות מבסוט על החיים. "אליטה: מלאך קרב" הוא ללא שמץ של ספק אחד הסרטים המגניבים של השנה.

 

300 שנה אחרי "הנפילה" – המלחמה הקטסטרופית האחרונה – והעולם נראה כמו בנגלדש אלף שנה מעכשיו. טוקטוקים וריקשות שנראים כמו טילים בליסטים, מגורי פחונים בגובה בניין האמפייר סטייט וריח חריף של שתן ברחוב. נשמע "מעודד" אני יודע אבל אני מבטיח לכם ש"זה נראה מרהיב ברמות ועל אחת כמה וכמה על מסך ה-IMAX עם 20 אחוז יותר תמונה וסאונד מסמר שיער. בכל אופן, מדען סייבורגים מוצא גופת אנדרואיד בלב מגרש גרוטאות כשהמוח האנושי שלה עדיין שלם. הוא מביא אותה חזרה "לחיים" ונותן לה את השם אליטה. אך אליטה היא כל דבר חוץ מבובת מחמד עם שלד קיברנטי ועיניים חסרות פרופורציה.

 

 

אם הייתי צריך להגדיר את אליטה הייתי אומר שהיא איפשהו בין ג'ט לי לאנדרסון סילבה רק עם ג'טפק. אם יש משהו שהסרט הזה מצטיין בו זה כמויות האקשן שיש בו, המהירות בה הוא לא מבזבז זמן ומגיע אליהן והאפיות "והאדירות" (יש מילה כזאת, נכון?) שבהן הן מתבצעות. יש שלל סייבורגים צמאי דם שכל מה שהם רוצים זה את ראשה של אליטה על שיפוד וכל מה שהיא עושה 90 אחוז מהסרט זה לעשות בהם שמות ושפטים במיטב הגרוטסקיות וקטיעת האיברים כיאה לסרט בבימויו של לא אחר מאשר רוברט רודריגז.

 

אחלה סרט שבעולם אם אתם מחפשים קצת לשים ת'ראש על דיונה. עבר בקלילות רבה, נראה שגעון וכמובן מהנה ומבדר שזו הסיבה שבגינה התכנסנו כאן היום. לכו לראות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme