10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

השביתה ברכבת יצאה לדרך, עובדי ישראכרט עומדים לקבל בונוס שמן במיוחד, ומכירת הכרטיסים לאירוויזיון מתחדשת.

 

1 – המשק צמח ב-3.3%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (א') את האומדנים המתוקנים לשנת 2018, ומתוכם עולה כי המשק צמח ב-3.3% במהלך השנה האחרונה. באופן כללי מדובר עדיין בהאטה ביחס לנתוני השנים הקודמות, אבל ביחס למדינות ה-OECD, הנתון הזה גבוה יחסית. עם זאת, הגירעון הגיע לשיעור של 3.08% מהתמ"ג, ומדובר בחריגה מהיעד המקורי (2.9%).

 

2 – שני קווי רכבת כבר מושבתים

הנהלת רכבת ישראל, משרד התחבורה, ההסתדרות וועד העובדים – כולם נפגשו בניסיון למנוע את השביתה המיועדת ברכבת. אלא שהמפגש הזה לא הניב פירות, ושני קווים כבר הושבתו: קו ראשונים-לוד, וכן קו כרמיאל-חיפה. הנהלת הרכבת מסרה בתגובה כי השביתה "הפראית וחסרת האחריות" החלה בזמן שמתנהל מו"מ ותוך פגיעה בנוסעים. מחיר השביתה, לטענת ההנהלה, הוא 1.3 מיליון שקלים ליום.

 

שביתה ברכבת

 

3 – ההחלטה על סגירת שדה דב תידחה

בתחילת יולי אמור להיסגר נמל התעופה שדה דב בתל אביב, למרות מחאות מצד ראשי הערים בתל אביב ובאילת. אלא שכל החלטה בנושא תיאלץ להידחות עד לאחר הבחירות. ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ביקש אמנם לבחון את הנושא מחדש, אבל היועץ המשפטי לממשלה הנחה להימנע מכל החלטה. הסיבה? החשש שההחלטות תתקבלנה מתוך שיקולי בחירות בלבד.

 

 

4 – ישראכרט בדרך להנפקה

המהלך המתוכנן של בנק הפועלים הוא למעשה ההנפקה הראשונה של חברת אשראי בישראל, והמהלך הזה צפוי להתבצע לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקלים. נתון מעניין עוד יותר הוא דווקא הבונוס שצפויים לקבל כ-1,200 עובדי החברה, שעשוי להגיע ל-70 מיליון שקלים, בהתאם לשווי מכירת החברה.

 

5 – סין מקרקעת טיסות של בואינג Max 737

אחרי התרסקות המטוס אתמול, שמצטרפת לאירוע דומה מאוקטובר האחרון, בסין החליטו לעצור את השימוש במטוסים החדשים בשלב הזה. חברת בואינג עצמה הודיעה על עיכוב בהשקת המטוס החדש שלה, 777X.

 

 

6 – מכירת הכרטיסים לאירוויזיון מתחדשת

שבוע חלף מאז התגלו אי סדרים במכירת הכרטיסים לאירוויזיון, הבכירים כבר נדרשו להחזיר את הכרטיסים שרכשו, ועכשיו המכירה מתחדשת. ככל הנראה, חברת הכרטיסים "לאן" שמרה 150 כרטיסים למקומות מרכזיים והציעה אותם ללקוחות VIP, תוך שהיא נועלת את אפשרות הרכישה של הכרטיסים הללו בפני הקהל הרחב. עם חידוש המכירה יוכלו חובבי התחרות לקנות את הכרטיסים שיחזרו למלאי, וכן כרטיסים לחצאי הגמר ולחזרות, שכן כל הכרטיסים שהוצעו לשלב הגמר נמכרו. כרטיסים נוספים יוצעו למכירה בהמשך.

 

 

7 – האם טראמפ היה נבחר לראש ממשלת ישראל?

בזמן שנתניהו וגנץ (ולפיד) נלחמים על המקום בבית ראש הממשלה, מסתבר שהם צריכים להודות למי שלא מתמודד – דונאלד טראמפ. רק אתמול הצהיר נשיא ארה"ב במסגרת הוועידה הרפובליקנית שאם היה מתמודד בבחירות, הוא היה זוכה ב-98 אחוז מהקולות. אולי זה משום שהוא רואה בעצמו כמי שפעל רבות למען העם היושב בציון, למשל כשהעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים והכיר בה כבירת ישראל.

 

 

View this post on Instagram

 

#Repost @b.netanyahu ・・・ נתיבי איילון, אמש

A post shared by President Donald J. Trump (@realdonaldtrump) on

 

8 – הפרסים ל"ארץ נהדרת" ו"הכוכב הבא לאירוויזיון"

טקס פרסי הטלוויזיה התקיים אתמול, ובמהלכו זכו שתי התכניות המרכזיות של קשת – ארץ נהדרת והכוכב הבא לאירוויזיון – בפרסים  לתכנית הסאטירה ולתכנית הריאליטי, בהתאם. "הצנרת" זכתה בפרס מגזין הפנאי "המקור" בפרס לתכנית התחקירים. גם השחקנים והשחקניות זכו בפרסים, בהם יהודה לוי, תיקי דיין ואסי כהן.

 

9 – השיר הישראלי באירוויזיון

בין הפרסים הספיקו בתאגיד השידור לחשוף גם את השיר הישראלי לאירוויזיון שיתקיים בתל אביב בעוד כחודשיים. למבקרים כבר יש מה להגיד, אבל תוכלו לשפוט בעצמכם:

 

10 – חברת אינטרקיור מכרה אחזקות

החברה, שיושב הראש שלה הוא ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, מכרה 1.4% מאחזקותיה ב"רינגרה" ולפי שווי של 94 מיליון דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme