חשבתם שהשכירות גבוהה? חניה בתל אביב עולה יותר מ-1,000 שקלים בחודש

עומר גלעדי2 דקות קריאה
כמה עולה לממן חניה בתל אביב
שתף:

רבות מדובר על מחירי הנדל"ן הגבוהים בערים מרכזיות בארץ, מסתבר שיש עוד הוצאה משמעותית שצריך לקחת בחשבון כשבודקים איפה כדאי לקנות דירת מגורים ובכמה כסף – היא עלות החניה. לנו הישראלים העדפה ברורה להתניידות ברכב פרטי, היקף השימוש בתחבורה הציבורית בארץ נמוך משמעותית מבמדינות מפותחות אחרות, לרבות מן המשפחות בארץ יש יותר מכלי רכב אחד. בכל הערים הגדולות בישראל יש מצוקת חניה, המצב בתל אביב ורמת גן חמור במיוחד אבל גם באזורים רבים בירושלים, חיפה, ראשון לציון, פתח תקווה, חולון, גבעתיים ואפילו באר שבע קשה בדרך כלל למצוא היכן לחנות כחוק.

 

בוודאי כבר יצא לכם לשמוע על מסחר במקומות חניה קבועים, השכרת מקום חניה, ערכה של חניה צמודה (בכמה עולה מחיר הדירה אם היא מגיעה עם מקום חניה אחד או שניים משלה) ודברים כגון אלה הנובעים מיחס בעייתי של מספר המכוניות לעומת שטחי חניה. לפניכם סקירה שתעזור לכם להבין כמה חשוב לתת את הדעת להוצאה הכרוכה בחניית רכבכם ליד הבית או ליד מקום העבודה.

 

מחיר חניה בתל אביב
מי שלא לוקח בחשבון עלות חניה, ליד הבית או ליד מקום העבודה, עלול למצוא עצמו מבצע עסקה בלתי משתלמת כגון רכישת דירת מגורים שתעלה בפועל כ-15% יותר ממחיר קניית הדירה עצמה

 

עלות השכרת מקום חניה קבוע כאמדן למחירי החניה המאמירים

על מחירי דירות ונדל"ן מסחרי יש נתונים ממגוון מקורות. קשה הרבה יותר לקבל סדרי גודל בכל הקשור לעלות חניה, ערכו של מקום חניה קבוע, דמי שכירות למקום חניה לחודש וכד'. אמדן טוב להוצאה הצפויה על חניה למי שגר  או עובד במרכז תל אביב הוא המחיר שגובים בעלי חניונים באזור עבור מקום חניה קבוע לחודש.

 

בתחילת שנת 2019 פירסמה חברת הנדל"ן לוינשטיין נכסים נתונים שאספה אודות תעריפי חניה חודשיים בחניונים במגדלי משרדים בולטים באזור דרום-מרכז תל אביב. כ-15 מגדלים נבדקו, המחיר הנמוך ביותר עמד על כ- 715 ש"ח לחודש לחניה על בסיס מקום פנוי בחניון של מגדל לוינשטיין ואילו המחיר הגבוה ביותר עמד על 1,600 שקלים לחודש עבור חניה על בסיס מקום שמור במרכז עזריאלי. מסתבר ששטחי החניה תורמים סכום נכבד להכנסה השוטפת מדמי שכירות. במגדל משרדים שווי שטח חניה עבור כ-400 כלי רכב הוא כ-70 מליון שקלים, כ-175 אלף שקלים לכל מקום חניה.

 

 

רק כ-20% מתושבי תל אביב מסתדרים היטב עם חניה

בשנת 2016 נערך, על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, סקר נרחב בקרב תושבי תל אביב שהעלה שרק כ-20% מתושבי העיר מרגישים שהם מסתדרים בקלות עם מציאת חניה בסמוך לבית או למקום העבודה. מסתבר שרוב התל אביבים מוצאים עצמם לא פעם חונים במרחק גדול ממחוז חפצם ומשלמים כמה עשרות שקלים, ברוב המקרים באמצעות אפליקצית פנגו, כדי לחנות כחוק בכחול לבן ולא לקבל דו"ח. בחישוב חודשי מסתבר שמי שאין להם סידור קבוע לחניה עלולים למצוא עצמם משלמים מדי חודש 1,500 שקלים ואף הרבה יותר רק כדי להשאיר את הרכב במקום כלשהו בקרבת הבית או המשרד. אם לוקחים בחשבון גם את הזמן המבוזבז בחיפוש אחר מקום החניה ואת התסכול הכרוך בכך מבינים עד כמה חשוב לקחת בחשבון את עניין החניה כשבוחרים דירה או מקבלים משרה אצל מעסיק בתל אביב או עיר גדולה אחרת הנגועה במצוקת חניה.

 

חניה בתל אביב ב-1,500 ש"ח
מי שאין להם סידור קבוע לחניה עלולים למצוא עצמם משלמים מדי חודש 1,500 שקלים

 

כמה עולה לקנות חניה בתל אביב?

המצב האופטימאלי הוא שהדירה שרוכשים מגיעה עם מקום חניה משלה מתחת לבניין. למעשה, העובדה שבניינים ישנים רבים נבנו ללא חניה קבועה עבור בעלי הדירות תורמת לתנופת ההתחדשות העירונית בארץ. מי שקונה דירה ללא חניה יכול לנסות לקנות מקום חניה אך זה עשוי להתגלות כעניין יקר מכפי שחשבתם, כ-300 אלף שקלים במרכז תל אביב למשל, על כך יש להוסיף את הקושי ברישום בעלות על מקום חניה כזה. שכירות חודשית לחניה באזור מרכז-צפםון תל אביב עומדת על כ-800 שקלים חודש.

 

לא רק בתל אביב מחיר חניה צמודה הוא כה גבוה, בירושלים שוויה של חניה במרכז העיר או בשכונת רחביה הוא כ-140 אלף שקלים, בחולון כ-70 אלף שקלים וכך גם באזורים צפופים בערים גדולות נוספות ברחבי הארץ.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme