10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
נושאים חמים
שתף:

מפלגת גשר מתמודדת עם עוד אתגר חוץ מהסקרים הבעייתיים, החרם נגד מייקל ג'קסון מגיע גם לעולם האופנה, והאייפון החדש יהיה כנראה הדגם המכוער ביותר עד היום.

 

1 – בדרך לאבטלה? מספר המשרות הפנויות ירד

לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול (א'), ברבעון האחרון ירד היקף המשרות הפנויות ב-7 אחוזים. במילים אחרות, הביקוש לעובדים ירד והמעסיקים מגייסים פחות. החשש העיקרי במצב כזה הוא שירידה בגיוסים עלולה לאותת על עלייה קרבה באבטלה. שיעור האבטלה הנוכחי, למי שתהה – 4.3%.

 

2 – לפי ההערכות: מצב הייצוא טוב יותר

ככל הנראה, ובהנחה שההערכות העדכניות של משרד הכלכלה אכן יעמדו במבחן המציאות, סך הייצוא בשנה הקרובה יסתכם ב-116 מיליארד דולר, נתון המשקף עלייה של כ-5% לעומת הייצוא בשנה שעברה. עד 2020 מצפים במשרד להגיע ליעד של 120 מיליארד דולר, לאחר שב-2018 הגיע הייצוא הישראלי לשיא של 110 מיליארד דולר. אפשר לייחס את הנתון הזה לעלייה בייצוא שירותי הייטק, בין השאר.

 

ייצוא ישראלי
2018 – שנת שיא גם בייצוא

 

3 – תביעה של כמעט חצי מיליון שקלים נגד מפלגת גשר

מפלגת גשר של ח"כ אורלי לוי עוברת תקופה לא מאוד פשוטה, בעיקר בגלל הסקרים לפיהם המפלגה לא צפויה לעבור את אחוז החסימה. עכשיו יש למפלגה עוד אתגר: תביעה על סך 465 אלף שקלים, שהוגשה נגדה על ידי משרד ייעוץ תקשורתי שטוען לפגיעה במוניטין, ולנזק כלכלי. לטענת התובעים, המפלגה סיימה את ההתקשרות לאחר כ-10 ימים ללא תשלום וללא יכולת להעניק שירות למתמודדים אחרים בבחירות. לטענת גשר, ההתקשרות הגיעה לסיומה בגלל פרסום ההתקשרות בין שני הצדדים בניגוד להסכם סודיות וללא אישור המפלגה, ומאיימים להגיש גם תביעת נזיקין בתגובה.

 

4 – השלב הבא: שיתוף פעולה בין yes וחברת אפל

חברת yes כבר הודיעה על המעבר לשידור על גבי אינטרנט (במקום לוויין), מהלך שהיה ככל הנראה מתבקש לנוכח התחרות בשוק. אלא שזה לא המהלך היחיד שלה. על פי התכנונים, בקרוב יצא לדרך שיתוף פעולה של החברה עם אפל, ולפי הפרסומים יקבלו המנויים ממיר חדש שמבוסס על אפל TV. לא צריך לדאוג, yes תמשיך לתחזק את התכנים הקיימים והמקוריים שלה, אבל באמצעות הממיר החדש יוכלו המנויים לקבל – בין השאר – גם תכנים של נטפליקס ופריים וידאו (של אמזון).

 

אפל TV
מנויי yes – בקרוב אצלכם?

 

5 – הושק מטוס הנוסעים הארוך בעולם

קשה להגיד שזו תקופה טובה במיוחד מבחינת חברת בואינג. מטוס max 737 אולי הושבתו ברוב היעדים המרכזיים בעולם, ובינתיים כבר זוהו יותר מדי מקרי דמיון בין שתי ההתרסקויות האחרונות, אבל החברה משיקים מטוס חדש. זאת אומרת, הם עושים את זה די בשקט (וקשה להאשים אותם) אבל המטוס הזה הוא למעשה מטוס הנוסעים הארוך בעולם. הוא אמור להטיס יותר מ-400 נוסעים בכל פעם, ועל פי ההערכות הוא ייצא לדרך בקרוב. חברות תעופה מובילות כמו לופטהנזה כבר הזמינו מאות מטוסים מהדגם הזה.

 

 

6 – החרם נגד מייקל ג'קסון הגיע גם ללואי ויטון

אחרי שתחנות רדיו בישראל ובעולם הודיעו שלא ישמיעו את שיריו של מייקל ג'קסון, או לכל הפחות יצמצמו את השמעתם באופן משמעתי, המחאה נגד הזמר מגיעה גם לעולם האופנה. בעקבות העדויות בסרט "לעזוב את נוורלנד", המותג היוקרתי והמוכר לואי ויטון הודיע השבוע על הפסקת הייצור של פריטי לבוש ואביזרים שעוצבו בהשראתו של ג'קסון. בתצוגת האופנה האחרונה של המותג הוצגו חולצות עם הדפסי סמלים המיוחסים לזמר (כמו הגרביים הלבנים והכפפות).

 

מייקל
(Pascal Le Segretain)

 

7 – גט רוצה לצאת מניו יורק

חברת גט אמנם פועלת בניו יורק תחת שם קצת שונה, אבל עכשיו היא רוצה לצאת מהעיר הגדולה. לפי הדיווחים בארה"ב, החברה מעוניינת למכור את המותג המקומי שלה (ג'ונו) ובמסגרת המכירה נטען כי זו השחקנית השלישית בגודלה בניו יורק, אחרי אובר וליפט, עם כ-14 מיליון נסיעות במהלך 2018 בלבד, ועם הכנסות של כ-40 מיליון דולר בינואר האחרון.

 

8 – קפטן מארוול ממשיכה לשבור קופות

סרט גיבורי העל (או גיבורת העל) של מארוול עדיין במקום הראשון בקופות, ובסוף השבוע האחרון הצטרפו לשורת ההכנסות עוד למעלה מ-69 מיליון דולר בארה"ב, ו-119 מיליון דולר בעולם. עד כה הרוויח הסרט 760.2 מיליון דולר, ואחרי ששברה כמה מההישגים של וונדר וומן (למשל את ההכנסות בסוף השבוע הראשון), נראה שקפטן מארוול עומדת לעקוף אותה עם כמה הישגים נוספים. חוץ מזה, הסרט כבר עקף כמה מסרטי גיבורי העל המצליחים האחרים של מארוול ו-DC, עם הכנסות גבוהות יותר מאשר "דוקטור סטריינג'," "ליגת הצדק", "איירון מן 2" וגם "אנטמן והצרעה".

 

 

View this post on Instagram

 

Discover what makes her a hero. Marvel Studios’ #CaptainMarvel is now playing in theaters. Get tickets: [link in bio]

A post shared by Marvel Studios’ Captain Marvel (@captainmarvelofficial) on

 

9 – רוב אפליקציות האנטי-וירוס לא עובדות

סקר חדש מגלה ש-70 אחוז מכלל האפליקציות שאתם מורידים לצורך הגנה על המכשיר מפני וירוסים – פשוט לא יעילות. למעשה, חלק מהן אפילו מזיקות. הסקר בחן 250 אפליקציות ומצב כי רק 80 מתוכן אפקטיביות. אז על מי כאן אפשר לסמוך? האפליקציות היעילות יותר הן אלה השייכות למותגים שאתם כנראה כבר מכירים, כמו AVG, סימנטק ומק'אפי.

 

 

10 – ההדלפות חושפות את העיצוב החדש של אייפון

חברת אפל עוד לא חשפה את אייפון החדש באופן רשמי, אבל זה לא אומר שאין הדלפות – וגם ביקורות. אם התמונות שהחלו לצוץ ברשת קשורות למציאות, כנראה שנכונות גם הטענות שמדובר באייפון המכוער ביותר שעוצב על ידי החברה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme