האם אתם באמת צריכים יועץ כלכלי כדי לצאת מהמינוס?

אביה פרי2 דקות קריאה
מי צריך יועץ כלכלי ומתי
שתף:

יועץ פיננסי באופן המופשט ביותר הוא בעל מקצוע אשר מסייע לכם להתנהל נכון עם הכסף בו אתם מחזיקים, אם בארגון או בחברה אותה אתם מנהלים ואם בחשבון הבנק הפרטי שלכם. אבל מתי נכון לפנות אליו? האם רק במצב של התרסקות טוטאלית, דווקא כשהכי קשה להוציא את הכסף – על מנת לחסוך? יועץ כלכלי – מי הוא ומתי כדאי להשתמש בשירותיו

 

מהו ייעוץ פיננסי?

ייעוץ חיצוני הניתן על ידי איש מקצוע לבני הבית או לבעלי חברה. הייעוץ הוא נייטרלי, ויעסוק בניהול הכספים ביעילות הגבוהה ביותר – בין אם מדובר בצמצום הוצאות, ניהול חסכונות ו/או השקעות. חלק ממקבלי השירות זקוקים לפגישה – שתיים לצורך בניית תוכנית וחלק בוחרים להתלוות לתהליך כולו ולהיוועץ באיש הכספים תוך כדי תנועה.

 

להוציא כסף כדי לחסוך?

יש סוג של אבסורד מובנה במחשבה של בית שמתקשה לסגור את החודש או לצמוח כלכלית, לשלם ממיטב כספו לנותן שירות. הסקפטיות איננה מנותקת, שהרי חשיפה של כלל הנכסים, ההוצאות, ההכנסות ולעיתים גם הלוואות, חובות והחלטות עבר שגויות – איננה קלה בדרך כלל. כך גם החשש ממקרי ניצול לרעה או אינטרסים פנימיים לא ידועים – שהיא מחשבה לגיטימית בעת חשיפת מידע פנימי ליועץ חיצוני. "האם הוא מקבל עמלות מהחברות שאליהן הוא דוחף אותי להשקיע?" או אפילו "אם הוא היה מבין כל כך בכסף הוא היה עשיר ולא היה עובד בזה" הן התנגדויות צפויות שעוברות לכולם בראש.

 

יועץ כלכלי יעשה לכם סדר?
האם אתם צריכים יועץ כלכלי?

 

אז למה כן יועץ כלכלי?

עיקרון פארטו או חוק פארטו הוא חוק שנקרא גם "חוק 80/20" ולפיו 20% מהפעולות שעושה אדם אחראיים ל-80% מהערך שהוא יוצר, בעוד שעבור 20% הנותרים של הערך הוא נאלץ להשקיע המון – 80% מהאנרגיה שלו. הרבה צעדי ייעול ותכנון עיסקי נגזרים מהחוק הזה, פרי הגותו של הכלכלן והסוציולוג וילפרדו פארטו. איך זה קשור אלינו? יכול להיות שאנחנו משקיעים מאמצים רבים במחשבות, טרדות, תיעודים, שיחות, כעסים וכו בנושא ההתנהלות הכלכלית הביתית שלנו. אך כנראה שכמה שעות של השקעה בתכנון, גם אם היא דורשת השקעה כספית ראשונית – תגדיל את האפקטיביות של ה80% משאבים הנותרים שלנו, כיוון שיופנו למקומות הנכונים. ניקח דוגמא מניהול חברה.

 

נניח שאנחנו רוצים לשפר את הרווחיות של החברה ולשם כך בוחנים את התמחור של המוצרים. אם אנחנו מוכרים 100 סוגים שונים של מוצרים ונסדר אותם בטבלה בסדר יורד (מהמוצר שמייצר את הרווח הכי גבוה עד המוצר שמיצר את הרווח הכי נמוך), סביר להניח שנמצא כי 20 המוצרים הראשונים ברשימה מייצרים כ-80% מהרווח. אם נטפל ב-20% מהמוצרים העיקריים נוכל להשיג שיפור משמעותי של התוצאה (למשל, ברווח). כך נוכל לרכז את המאמצים ואת המשאבים שלנו ולהיות תכליתיים ויעילים.

 

כך שאם נחקור את התמחור של עשרים המוצרים האלו (כלומר, נבחן את העלויות של כל מוצר וכמה רווח הוא מותיר), נפעל לשיפור הרווחיות של כל מוצר, או שנחליט להפסיק למכור אותו, נוכל להשיג שיפור מהיר ברווחיות של החברה.

 

מתי כדאי לקחת יועץ כלכלי?

  1. לפני הכל: כשמוכנים לקבל עצה. תהליך ייעוץ כלכלי דורש פתיחות, רצון אמיתי לשינוי וכנות בין כל המשתתפים בתהליך. כדאי לפנות לסוג כזה של ייעוץ רק כאשר באמת מוכנים לקבל אותו.
  2. כששינויים גדולים עומדים בפתח ורוצים להתכונן אליהם. עומדים להתחתן? ללדת ילד ראשון? נערכים לרכישת דירה? ייעוץ עם איש מקצוע מתאים עשוי לחסוך לכם כסף ולסייע בתכנון נכון של מהלכים ארוכי טווח.
  3. כשצריך לקבל החלטה משמעותית בנושא שלא מבינים אותו לעומק. יש לכם סכום כסף פנוי ש'מדגדג' לכם להשקיע אותו? לא משקיעים אם לא מבינים… שבו ללמוד לעומק, והתייעצו עם מישהו שמבין. התייעצות לא פותרת להבין את ההשקעה בעצמכם.
  4. כשהמצב הכלכלי עתיד להשתנות בצורה דרסטית באופן חיובי או שלילי וצריך להערך מחדש. אחד מבני הזוג פוטר או קודם? קיבלתם סכום כסף גדול מירושה או זכיה בלוטו? אל תמהרו לקבל החלטות.
  5. כשצריך עזרה בתכנון. ההלוואות חונקות אתכם? יש לכם יעדים כלכליים ואתם רוצים לתכנן את התקציב שיוביל אתכם לשם? תכנון מקצועי ונכון ימקסם תוצאות.
שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme