ארנונה, חידוש רישיון ולימודים: הנחות למילואימניקים שכדאי להכיר

רחל ברגר2 דקות קריאה
הנחות למילואימניקים והמון הטבות
שתף:

לא תמיד אנחנו מודעים להנחות המגיעות למשרתים במילואים, אבל כן, כדאי להתחיל לשים לב אליהם. מסקירה קצרה מתברר שאנו יכולים להרוויח מהנחות למשרתי מילואים, והרבה. עבורכם, ליקטנו את ההנחות המגיעות למשרתי מילואים. לקרוא ולהרוויח.

 

הנחה בתשלום אגרות

לפני הכול, כדאי שתדעו שישנה שורה של אגרות לקבלת שירותים ממשלתיים בהם המילואימניקים זכאים להנחה. ובכן, על אילו אגרות מדובר?

 

 

אגרות לכלי הנעה

אגרת רישוי רכב שנתית – טסט (כן, גם לאופנוע). ההנחה תעמוד על 50% לאגרה וזה לא הכול. אגרת לחידוש רישיון נהיגה תעלה 10 שקלים בלבד למשרתים במילואים. ומה עם כלי ההנעה היקרים יותר? לאגרה לרישיונות פרמיום כמו אגרת רישיון לכלי שיט ואגרות לרישיון טיס תהיו זכאים רק ל25% הנחה, אבל גם הם מסתבר, מצטברים לסכום נאה במיוחד.

 

באגרות לחוק האזרחות (כל האגרות הקשורות למעמד אזרחות), אגרות הוצאה לחידוש דרכונים, אגרות לשינוי שמות ואגרות חידוש רישיון נשק, אתם זכאים להנחה של 50% ממחיר האגרות. משתלם? מסתבר שכן, גם כאן מדובר בהנחות מצטברות שיכולות להיות בסך מאות שקלים.

 

טסט לרכב
הנחה על טסט לאוטו

 

הנחות מילואימניקים במגורים

הנחה בארנונה

אם טרם עדכנתן בארנונה כי אתם משרתים במילואים, זה הזמן לעשות זאת כדי לקבל הנחה בארנונה. על כמה תעמוד ההנחה בארנונה? על כ-5% הנחה שיכולים להתכמת בתשלום שנתי לסכום משמעותי ונחמד במיוחד.

 

 

הנחה ברכישת קרקע למגורים ממנהל מקרקעי ישראל

אם חשבתם לרכוש קרקע ממנהל מקרקעי ישראל למגורים, עשו זאת לפני שיסתיים שירות המילואים שלכם בפועל או לפחות 6 שנים ממועד זה. רק אז תהיו זכאים להנחה ברכישת קרקע למגורים ממנהל מקרקעי ישראל. שיעור ההנחה יעמוד על 10%-35% בהתאם לאזור העדפה לאומי ובלבד שלא יהיה מעל 75,000 שקל. ההנחה הזו, מסתבר, תהיה בסכום מכובד לכל הדעות.

 

הטבות למילואימניקים בארנונה
הנחות גם ארנונה ורכישת קרקעות

 

לימודים

הנחה למכינה קדם אקדמאית

חייל בשירות מילואים זכאי להנחה בשכר לימוד למכינה קדם אקדמאית. רגע לפני שתשלמו שכר לימוד למכינה קדם אקדמאית, פשוט בדקו את זכאותכם להנחה.

 

הנחות למכללת 'אורט'

גם בשכר הלימוד במכללת אורט תוכלו לקבל הנחה בשכר לימוד, אם אתם מילואימניקים. בכמה? עד 10% מגובה שכר הלימוד.

 

קורס פסיכומטרי לעולה חדש

משרת במילואים שהוא גם עולה חדש, יוכל לקבל השתתפות בקורס פסיכומטרי ממשרד העלייה והקליטה. הסיוע שיינתן הוא עד 5,000 ש"ח ולא יותר מ 80% מעלות הקורס.

 

הנחות לפעילות תרבות ופנאי

אותו פארק לאומי, אתר או שמורת טבע, חניונים לחניית לילה, כניסה לאירועים ורכישת מינוי שנתי ברשות הטבע והגנים. כל אלו, יהיו עבור משרתים במילואים, בהתאם לתנאים, בסכום מופחת. בדקו זאת.

 

הנחות לטיולים
הנחות גם בכניסה לשמורות הטבע

 

כניסה חינם למוזיאון משרד הביטחון

משרתים במילואים? אתם רשאים להיכנס ללא תשלום למוזיאוני משרד הביטחון. מה שכן, ההטבה ניתנת למשרת המילואים בלבד, כך שאם בחרתם במוזיאון משרד הביטחון כבילוי משפחתי, תדרשו לשלם על המלווים שאינם משרתים במילואים.

 

מועדון 'בהצדעה'

בכל מקרה, למשרתים במילואים כדאי לזכור להצטרף למועדון 'בהצדעה' שהקים משרד הביטחון המעניק הנחות (והטבות) למגוון שירותים וחבורות, כמו גם למוסדות לימוד שונים. החברות במועדון 'הצדעה' הינה ללא תשלום למשרתים במילואים.

 

לסיום חשוב שנציין כי תנאי ההטבות תלויות במספר ימי השירות השנתיים ובהצגת תעודת "משרת מילואים פעיל".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme