רוצים להפסיק לדאוג? כדאי שתכניסו "זמן דאגה" ללו"ז

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
רוצים להפסיק לדאוג?
שתף:

לא מעט עצמאיים ויזמים ממשיכים לדאוג כל הזמן. הם עובדים שעות ארוכות, בדרך כלל לבד, מה שרק מוסיף למתח ולחרדה. גם המשימות הבלתי נגמרות הנלוות לניהול העסק מובילות לדאגה מתמשכת שרק הולכת ומתעצמת. יכול להיות שיש לכם רק בעיה אחת שמטרידה אתכם, או כמה בעיות ביניהן צריך לתמרן, אבל אתם מחפשים פתרון. למרבה ההפתעה, נראה שמה שאתם באמת צריכים לעשות – זה לדאוג בצורה מסודרת.

 

מכניסים את הדאגה ללוח הזמנים

חוקרים מציעים שהפתרון האמיתי לדאגות שלנו, זה שיאפשר לנו לנהל אותן טוב יותר, הוא לקבוע לו"ז ולהכניס לתוכו "הפסקת דאגה". אם אתם חושבים שזה רק עומד ליצור לכם עוד מתח מיותר, מסתבר שאם תקדישו 15 עד 20 דקות ביום לדאגה אמיתית, בסופו של דבר תדאגו פחות ותוכלו להתמודד בצורה יעילה יותר עם האתגרים שלא מפסיקים להגיע. כשאתם מתמקדים בדאגות שלכם בזמן מוגדר מראש במקום לתת להן להשתולל ולהפריע לשגרת היום שלכם, אתם מסוגלים למצוא פתרונות מועילים, ואל תדאגו – המומחים מסבירים איך זה עובד.

 

איך אפשר להפסיק לדאוג?
כדי להפסיק לדאוג – צריך לדאוג בצורה מסודרת

 

1 – הגדירו את זמן הדאגה שלכם

בחרו מועד שבו אתם בדרך כלל לבד, וסביר להניח שלא יפריעו לכם. הרעיון הוא שאתם אמורים לקחת הפסקה כזו מדי יום, ולהפוך אותה לחלק מהשגרה שלכם. כך גם לא תדלגו עליה בימים עמוסים שבהם אתם זקוקים להפסקה הזאת יותר מכל. מתן תשומת לב לרווחה המנטלית שלכם באופן מלא אמור להיות הרגל, ולא מחשבה חולפת. הכניסו תזכורת ליומן, רשמו לעצמכם בלוח השנה והתחייבו לעשות את זה כל יום.

 

 

2 – הרחיקו את הדאגות עד שיגיע הזמן להתמקד בהן

זה לא קל להילחם במחשבות השליליות שלכם, בטח כשהן חוזרות בלי הפסקה. מצד שני, אם תתעדו את הנושאים שמדאיגים אתכם ותכתבו אותם (בעיקר אם יש כמה דאגות כאלה) תוכלו לחזור אליהם ולדאוג להם בזמן המיועד לכך. כך אתם נשארים מאורגנים ומסודרים, אתם יודעים שלא תשכחו שום דבר ובעיקר אתם מרחיקים את הדאגות מטווח הראייה שלכם. זה יהיה קשה בהתחלה, אבל תהיו בטוחים שזה יעבוד.

 

מותר כבר לדאוג?
עוד לא הגיע הזמן לדאוג!

 

3 – בזמן הפסקת הדאגה, תדאגו חזק

כשמגיע זמן ההפסקה שלכם, אל תעשו שום דבר אחר. רק תדאגו. זה הזמן לכתוב ממה אתם פוחדים ולמה אתם דואגים. כדאי להיות מפורטים וספציפיים מאוד, בלי צנזורה. אם יש לכם רעיונות חדשים בזמן שאתם דואגים, כתבו אותם.

 

הרעיון כאן ברור. כשאתם מתמודדים עם הדאגות בצורה ישירה ומאירים עליהן, פתאום אפשר למצוא פתרונות שמגיעים באופן טבעי והגיוני יותר. פתאום הכול נראה הגיוני וקל יותר לתכנן מהלכים בצורה נכונה. כך אתם מגמדים את עוצמת הדאגה – ופועלים בצורה יעילה.

 

 

כשדואגים בצורה מסודרת – הכול ברור יותר

המומחים מסבירים שזמן הדאגה המסודר מאפשר לנו להתמקד ולראות את הדברים בצורה טובה יותר. בזמן הזה מגיעים רעיונות מקוריים שתוכלו לבחון אחר כך עם השותפים או הקולגות שלכם, למשל. הנה דוגמאות לכמה שאלות שרצוי שתשאלו את עצמכם בזמן ההפסקה הזו:

1 – אילו מחשבות מגבילות או סיפורים אתם מספרים לעצמכם?

2 – מה הייתם עושים אם היה לכם את כל הזמן והמשאבים בעולם, או אם מה שמגביל אתכם לא היה קיים?

3 – מה הייתם רוצים שיקרה?

4 – מה הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות?

 

עכשיו, כשסיימתם לדאוג בצורה מסודרת וההפסקה נגמרה, המשיכו הלאה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme