למה אתם מרוויחים יותר ועדיין מרגישים עניים?

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
למה אתם מרגישים עניים?
שתף:

מסתובבים ביננו לא מעט אנשים שמרוויחים משכורות נאות למדי, ולמרות הסכום שנכנס לחשבון הבנק שלהם בכל חודש – הם עדיין מרגישים שאין להם מספיק, ובאופן כללי הם חיים בתחושה של דוחק. במילים אחרות, הם אולי מרוויחים הרבה אבל הם ממש רחוקים מלהיות עשירים.

 

אם התחושה הזו מוכרת גם לכם כדאי שתדעו שאתם לא לבד, ויש כמה סיבות מרכזיות לפער בין גובה ההכנסה לבין התחושה שאתם קצת פחות עשירים – ואולי קצת יותר עניים.

 

 

אנשים שמרוויחים הרבה הם קורבנות של אורח החיים הראוותי

האמת היא שאנשים רבים פשוט נוטים לחיות ברמת חיים גבוהה יותר מזו שהם באמת יכולים להרשות לעצמם. הם רוצים ליהנות מהחיים, ללבוש בגדי מותגים, לטוס יותר חו"ל ובאופן כללי לבזבז יותר כסף, אבל הם לא באמת אמורים לבזבז יותר. מי שהתרגל לחיות עם משכורת של 10,000 שקלים רצוי שימשיך לחיות באותה רמת חיים גם לאחר שהשכר שלו יעלה ל-15,000 שקלים. בעוד עשור הוא יגלה שיש לו חיסכון יפה, במקום חור גדול במיוחד בחשבון הבנק.

 

בקיצור, במקום מלונות יוקרה, תחביב יקרים, עוד ועוד חופשות או השכרת דירת יוקרה במחיר מופקע, אפשר להוריד מעט את רמת החיים, להמשיך ליהנות ולבזבז הרבה פחות. הכול עניין של בחירה.

 

מרגישים עניים ובצדק
אורח החיים שלכם כנראה לא באמת תואם את גובה ההכנסה

 

יוקר המחייה מראה את אותותיו

על פניו, אנחנו מרוויחים היום קצת יותר. השכר עלה, השוק בצמיחה והמצב הכלכלי בסך הכל לא רע. אלא שלמרות העלייה היחסית בשכר, עלויות המחייה גבוהות יותר. הרבה יותר. מוצרי מזון, שכר הדירה ואפילו הביגוד וההנעלה – כולם עולים לנו היום הרבה יותר, וכשהעלייה הזו משמעותית יותר מאשר העלייה בהכנסה, אפשר להבין למה כל כך הרבה אנשים מרגישים שהם מרוויחים דווקא לא רע, אבל עדיין לא סוגרים את החודש.

 

 

משכורת של חמש ספרות – לא תמיד הופכת אדם לעשיר

פעם, משכורת של 20,000 שקלים נחשבה למשכורת יפה למדי. היום לא בטוח שזה הסכום שיהפוך אנשים לעשירים. בסופו של יום השאלה המשמעותית באמת היא כמה כסף נכנס לכל בית אב, ואיפה הסכום הזה עומד ביחס לאוכלוסייה בכלל. בסקר שבוצע בארה"ב למשל, נמצא שאנשים שמרוויחים 100,000 דולר בשנה (יותר מ-30,000 שקלים בחודש) מרגישים שהם שייכים בכלל למעמד הביניים, ורק 23% מהם מרגישים שהם במעמד גבוה יותר.

 

אז נכון, בישראל ההכנסה הממוצעת גבוהה במעט מ-10,000 שקלים לחודש, אבל גם מי שמרוויח שכר גבוה יותר לא מרגיש שהוא עשיר במיוחד, אלא לכל היותר מעמד הביניים, וגם זה מוטל בספק. עם זאת, יש גם השפעה לא מבוטלת למקום שבו האדם חי: באופן טבעי עלויות המחייה בערים מסוימות גבוהות יותר מאשר בערים אחרות, ועם אותה משכורת אפשר להרגיש עשירים יותר או פחות – בהשוואה לאוכלוסייה המקומית.

 

יוקר המחייה
מה יהיה עם יוקר המחייה?

 

נסיבות כלכליות שאין עליהן שליטה

חשוב לזכור שישנן גם לא מעט נסיבות שעליהן פשוט אין לנו שליטה. גם מי שמנסה לחסוך עד כמה שאפשר מתוך משכורת של חמש ספרות, עדיין מוצא את עצמו לא פעם לחוץ כשמגיעה המשכורת אל חשבון הבנק. עם עלויות מחייה גבוהות, הלוואות שלא נגמרות ומצב כלכלי שאיננו תמיד יציב, "עושר" או "עוני" הם בעיקר עניין של הרגשה, ופחות עניין של מתמטיקה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme