10 דברים שחייבים לצאת מקורות החיים שלך כבר עכשיו

מערכת2 דקות קריאה
קורות החיים שלך ואתה
שתף:

מעסיקים ומנהלי כוח אדם מקבלים המון פניות ממועמדים, והם אמורים לסנן ולחפש בין קורות החיים את המועמדים הראויים ביותר. הבעיה היא שלא מעט מחפשי עבודה מנסים להרשים ולבלוט אבל כדי להגיע אל היעד הזה הם מכניסים לקורות החיים כמה פרטים מיותרים ומידע שלא ממש צריך להיות שם. בדקו את עצמכם וגלו האם גם אתם צריכים לערוך כמה ליטושים ותיקונים, ומה אתם חייבים להעיף ממש ברגע זה.

 

עובד מצטיין
ברכות על תואר העובד המצטיין אבל למעסיק הבא שלך לא באמת אכפת

 

1 – ניסיון לא רלוונטי

גם אם קיבלת תעודת "עובד מצטיין" כשעבדת בבורגר קינג או זכית בשבחים במשרת הסטודנט שלך, לא בטוח שזה באמת מעניין את המעסיק העתידי שלך. אם אתה מגיש מועמדות לתפקיד ברשת מזון מהיר הסעיף הזה אולי רלוונטי, אבל בהנחה שלא – הגיע הזמן לנקות את כל מה שלא רלוונטי. לכל שורה בקורות החיים אמורה להיות מטרה, בין אם היא מוכיחה ניסיון ספציפי ובין אם היא מעידה על כישורים ויכולות (למשל כישורי ניהול ומנהיגות).

 

2 – סטטוס משפחתי

אין שום סיבה לתאר בקורות החיים שלי את המצב המשפחתי, האמונות הדתיות שלכם או כל פרט אישי אחר. למעשה, המעסיק הפוטנציאלי לא רשאי לשאול אותך שאלות בנושאים הללו, ואין כל סיבה לנדב מידע שאיננו רלוונטי למשרה עצמה.

 

3 – התחביבים שלך

אולי נשמע לך מדליק לאסוף בולים, לשחק טניס ולקרוא ביוגרפיות של מנהיגים גדולים, אבל אין למידע הזה כל ערך מבחינת המעסיק שלך.

 

לצאת מקורות החיים שלך
טניס זה תחביב נהדר, אבל הוא לא רלוונטי לקורות החיים שלך

 

4 – שקרים קטנים גדולים

יש מועמדים שממציאים לעצמם ניסיון בחברה שלא עבדו בה מעולם, תואר אקדמי ממכללה שכלל לא נרשמו אליה או רקע תעסוקתי שלא באמת קיים. לפני שאתם מתפתים לשקר, לסלף או ללטש את המציאות, כדאי לזכור שאתם רק מסבים לעצמכם נזק. מומלץ להתמקד בכישורים שיש לכם, ועל מה שאין לכם המעסיק יסלח הרבה יותר בקלות. אם יגלה ששיקרתם תהיו בטוחים שאף אחד לא יקבל את השקר הזה בהבנה.

 

5 – הגיל שלך

גם בלי לציין תאריך לידה, המראיין יכול לדעת די בקלות מה הגיל שלך, למשל אם ציינת את מועד הגיוס שלך לצה"ל או את השנה שבה השלמת את הלימודים בתיכון. כדי להימנע ממעסיק פוטנציאלי שיעדיף אולי מועמדים קצת יותר צעירים, כדאי לוותר על ציון שנים מפורטות שיכולות להסגיר את הגיל שלך. אין כל טעם לשקר בנושא הזה, אבל גם אין סיבה לספק אינפורמציה מיותרת.

 

 

6 – החופשות העתידיות שלך

ההחלטה שלך לבלות עם המשפחה ולצאת יותר לחופשות בחו"ל היא החלטה מבורכת, אבל אין סיבה לעדכן את המראיין שלך על לוח החופשות לשנה הקרובה. יש מקומות בעולם שבהם המידע הזה דווקא מקובל בקורות החיים, אבל כאן עדיף להימנע מצעד כזה.

 

פרטים שצריך להוציא
את לוח החופשות שלך כדאי להשאיר מחוץ לקורות החיים

 

7 – כתובת המייל המצחיקה שלך

אם החשבון המייל שלך הומצא בלי מחשבה והוא מעיד בעיקר על חוסר רצינות או "רוח שטות", זה הזמן לפתוח תיבת דוא"ל חדשה. רצוי לבחור כתובת רצינית ולא BeerLover@gmail.com או משהו בסגנון.

 

8 – ציפיות השכר שלך

חשוב שיהיו לך ציפיות שכר ברורות, וכדאי לדעת מה השכר שעליו אין סיכוי להתפשר, אבל קורות החיים הם לא המקום למספרים. לאף אחד לא אכפת כמה קיבלת קודם, ואל שיחות השכר כדאי להגיע אחרי שהמעסיק יתרשם מהכישורים שלך, ללא כל קשר לציפיות שהגדרת.

 

 

9 – צבעים ופונטים משונים

יש פונטים שנחשבים למיושנים מאוד, כמו Times New Roman ומהם בהחלט כדאי להימנע. באופן דומה מומלץ לוותר על כותרות אדומות וסגולות. עיצוב נקי וקלאסי הוא כל מה שאתם צריכים, אל תנסו להתחכם.

 

10 – התמונות שלך

פעם אולי היינו מצרפים תמונה קטנה לקורות החיים, אבל היום ממש אין לזה מקום. כלומר, מי שמציע את עצמו לתפקיד בסרט או לקמפיין דוגמנות בהחלט צריך להוסיף תמונה, אבל בכל הקשור למשרות אחרות הדבר לא רלוונטי. זוהי נקודה חשובה שמספקת הגנה משמעותית מפני אפליות הקשורות למראה, גיל, משקל או כל נושא אחר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme