אחרי הפרישה: 7 דרכים (פשוטות) לעשות עוד כסף מהצד

מערכת2 דקות קריאה
להרוויח גם אחרי הפרישה
שתף:

יצאתם לגמלאות וזו בהחלט תקופה מרגשת, אבל זה בוודאי לא אומר שאתם לא מחפשים עוד דרכים לייצר לעצמכם הכנסה, קטנה או גדולה. האמת הפשוטה היא שדווקא עכשיו יש לכם קצת יותר זמן לתכנן את הצעד הבא שלכם, ולשלב בין זמן המנוחה שמגיע לכם – לבין יצירת פרנסה נוספת. איך עושים את זה? הנה כמה הצעות במיוחד בשבילכם.

 

1 – טיפול בבעלי חיים

אם אתם ממילא בבית ומלאים באהבה לבעלי החיים, הנה דרך נהדרת לעשות מזה כסף. אתם יכולים להציע שירותי דוגווקינג, לשמור על חיות המחמד של השכנים כשהם יוצאים לחופשה ואפילו להציע שירותים נוספים כמו תספורות לבעלי החיים. כך או כך מדובר בהזדמנות טובה לייצר הכנסה ואולי גם לשפר את הכושר בזמן שאתם יוצאים להליכות ארוכות עם הכלבים של דיירי השכונה. תתפלאו, אבל אפשר להכניס כמה מאות שקלים בחודש בדרך הזו, ואפילו קצת יותר, בתלות בזמן הפנוי שלכם וכמות בעלי החיים בשכונה.

 

דוגווקר מרוויח כסף
אוהבים חיות? אפשר לעשות מזה כסף

 

1 – טיפול בילדים

אם אתם מעדיפים דווקא טיפול בילדים, גם זה פתרון מעולה עבורכם. אחרי שטיפלתם בילדים ובנכדים, הגיע הזמן להתחיל להרוויח כסף מהניסיון הרב שלכם בתחום. תוכלו לטפל בילד אחד בלבד או להציע שירותי שמרטפות למספר הורים במקביל. מי שיש לו את היכולת לכך, כלומר את הכושר המתאים ואת המרחב האידאלי, יכול גם לבחון אפשרות להקים פעוטון או גן משלו. לשם כך נדרשת המון סבלנות ובעיקר אהבה גדולה לטיפול בילדים. אם יש לכם את זה תוכלו לייצר הכנסה של אלפי שקלים בחודש.

 

3 – הדרכת טיולים

האמת היא שגם ללא כל ניסיון בהדרכת טיולים, אתם עדיין יכולים לעשות את זה, וזה לא מסובך כל כך. בחרו לעצמכם נישה, למשל סיורי אוכל או סיורים היסטוריים בעיר שאתם מכירים מצוין, ושתפו את הידע שלכם עם קבוצת המטיילים בזמן שאתם צועדים יחד בין המבנים ההיסטוריים בעיר או בין השווקים. זה יכול להיות סיור של שעתיים או של חמש שעות, בתלות בכושר שלכם, בידע ובמסלול שתכננתם, והחלק הכיפי הוא שמדובר בצעד שלא רק יכניס לכם כסף – אלא גם יאפשר לכם לצאת מהבית, להכיר אנשים וללכת ברגל. הרבה.

 

 

4 – הוראה פרטית

מי שהיה מורה במקצועו בוודאי מוכן עם החומרים, עם הידע ועם הכלים המקצועיים, אבל גם ללא תעודת הוראה תוכלו להציע שירותי הוראה פרטית. אולי אתם ממש טובים במתמטיקה, אולי האנגלית שלכם מעולה ואולי אתם פשוט רוצים ויכולים לסייע לילדים בהכנת שיעורי הבית. כך או כך מדובר במקור הכנסה מצוין שיכול להתאים גם לשגרת היום שלכם, ובכמה שעות שבועיות בלבד תוכלו להרוויח מאות ואף אלפי שקלים כל חודש.

 

מורה פרטי
טובים במתמטיקה? מורה פרטי מרוויח שכר נאה

 

5 – ייעוץ פרטי

אחרי שנים של ניסיון מקצועי, סביר להניח שיש לכם כלים וידע להעביר הלאה, מה שאומר שאתם יכולים להציע שירותי ייעוץ בתחום שלכם. למשל, אם היה לכם עסק שהעברתם הלאה במעמד הפרישה, אם הייתם מנהלי חשבונות או אם צברתם המון ניסיון בעולם השיווק, אלה תחומים שבהם יש דרישה רבה ליועצים מיומנים. תוכלו ללוות בעלי עסקים בראשית דרכם, לסייע למשפחות בניהול התקציב שלהם או להעניק שירותי ייעוץ בתחומי השיווק והפרסום. התגמול? כמה מאות שקלים לשעה, בהתאם למקובל בתחום שלכם, כמובן.

 

6 – מכירת אוכל

תמיד אהבתם לבשל ולאפות, קיבלתם המון מחמאות ואפילו הציעו לכם לפתוח מסעדה (אבל ידעתם שזה עסק יקר ומורכב). עכשיו יש לכם הזדמנות לעשות את זה בזמן שלכם. תוכלו למכור מאכלים ביתיים בסופי השבוע, לשכור דוכן באחד מירידי האוכל בשווקים או במרכזי הקניות, או להציע שירותי קייטרינג לאירועים קטנים. האפשרויות רבות ומגוונות מאוד, ואתם לא צריכים לשכור מקום במיוחד – המטבח שלכם מספיק בהחלט.

 

 

7 – כתיבה, עריכה ותרגום

עכשיו, כשיש לכם הרבה יותר זמן פנוי, אתם יכולים להציע שירותי כתיבה ועריכה למי שזקוק לכך, בין אם לעסקים שמחפשים תוכן איכותי לאתר שלהם או לבלוגרים שרוצים עזרה בניסוח המסרים שלהם. בנוסף, רבים זקוקים לשירותי תרגום מקצועיים וטובים, ואם אתם שולטים בשפה נוספת תוכלו להציע גם את השירות הזה. שימו לב שכדאי לתרגם רק לשפת האם שלכם, מה שאומר שגם עם אנגלית מעולה מומלץ להציע תרגום מאנגלית לעברית ולא להיפך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme