לפרוש בלי חובות: כך תתכוננו לפרישה נטולת דאגות כלכליות

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
לפרוש בלי חובות זה אפשרי
שתף:

סביר להניח שגם אתם לא רוצים לגרור את החובות שלכם לגיל הפרישה. בעולם אידאלי תוכלו ליהנות משנות הפרישה שלכם בלי הלוואות ומחויבויות פיננסיות אחרות. יש כמה פעולות שתוכלו לבצע כבר עכשיו כדי להגיע אל היעד הזה: לפרוש בלי חובות.

 

 

צעדים שתוכלו לנקוט בשנות ה-40 שלכם

אם יש משהו שיכול לנגוס בחסכונות שלכם ולהביא אתכם לגיל הפרישה עם חובות, זה בוודאי כרטיס האשראי שלכם. לכן מומלץ שתתמקדו בשלב הזה בפרעון כרטיס האשראי שלכם. הימנעו מעסקאות תשלומים, כסו עסקאות גדולות והימנעו מהחזר חודשי שלא ממש תורם לתזרים המזומנים החודשי. בשלב הזה ייתכן שעדיף לוותר על כרטיסי האשראי הנוספים, אלה שמגדילים את החוב שלכם באופן משמעותי.

 

אחרי שצמצתם את יתרת החוב שלכם בכרטיס האשראי, הגיע הזמן לבחון את ההלוואות שלכם – בין אם מדובר בהלוואות בנקאיות ובין בהלוואות חוץ בנקאיות. יש לא מעט אסטרטגיות פעולה בשלב הזה, אבל נדמה שעדיף להתחיל דווקא מחובות עליהם אתם משלמים ריבית גבוהה במיוחד. לחלופין, אם יש לכם את היכולת לכסות הלוואה קטנה ולצמצם את גובה ההחזר החודשי שלכם, זה צעד מצוין בכיוון הנכון. החזרים חודשיים שתצמצמו תוכלו להפנות למטרות טובות יותר, ובפרט להגדלת החיסכון החודשי שלכם לקראת הפרישה.

 

פחות חובות יותר חיסכון
צמצמו את החוב – והקצו יותר משאבים לתוכניות חיסכון

 

צעדים שתוכלו לנקוט בשנות ה-50 שלכם

למרבה ההפתעה, אם יש לכם משכנתא ההמלצה היא דווקא לא למהר לפרוע אותה, בוודאי אם הריבית שאתם משלמים נוחה יחסית. יתרה מכך, פרעון מוקדם של ההלוואה עשוי לעלות לכם לא מעט, שכן הבנק צפוי לגבות על כך סכום לא מבוטל. אפשרות אחרת, אטרקטיבית יותר, היא לבצע מחזור של המשכנתא, לקבל תנאים קצת יותר טובים ולצמצם את גובה ההחזר החודשי.

 

בשלב הזה, אחרי שצמצתם את החובות שלכם ואת ההחזרים החודשיים, ואולי גם השכר שלכם כבר קצת יותר גבוה, מומלץ להגדיל את קופות החיסכון ולהפקיד יותר לפנסיה, לקרנות ההשתלמות ולקופות הגמל. כך תוכלו גם לפרוש בלי חובות – וגם להעלות את רמת החיים שלכם אחרי הפרישה.

 

 

לפרוש בלי חובות: צעדים שתוכלו לנקוט בשנות ה-60 שלכם

מעל לכל מומלץ להימנע ככל האפשר מהלוואות חדשות. הסיבה לכך פשוטה למדי: אחרי הפרישה, הקרובה כעת יותר מתמיד, סביר להניח שההכנסה החודשית שלכם תהיה קצת יותר נמוכה, ועדיף לנצל אותה לצרכים היומיומיים שלכם וליעדים שלכם – ולא לכיסוי הלוואות. את ההלוואות הקיימות כדאי להמשיך ולצמצם, ובמקביל נסו למצוא עוד דרכים לייצר הכנסה. תוכלו להקים עסק קטן מהבית, להוסיף עוד שעה או שעתיים בשבוע במקום העבודה הקיים או למצוא משרה חלקית, אם יש לכם את הזמן הפנוי כמובן.

 

דרך אגב, מי שמרגיש שהוא מסוגל לכך, מומלץ שידחה את גיל הפרישה. לצעד כזה יש שני יתרונות ברורים: מצד אחד תוכלו להמשיך ולהרוויח, ומצד שני תדחו את מועד הקבלה של קצבת הפנסיה. בנוסף, גם אם תבחרו לפרוש תוכלו למצוא דרכים לייצר הכנסה נוספת, והנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם לעשות את זה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme