זה מה שהמומחים מאמינים שיקרה לכרטיסי האשראי שלכם

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
מה יקרה עם כרטיסי האשראי שלכם?
שתף:

הארנקים הדיגיטליים כבר כאן, וגם מטבעות מקוונים כבר לא נשמעים לנו מופרכים. נדמה שכצרכנים אנחנו מוצאים עוד ועוד דרכים להשתמש בכרטיס האשראי בלי להוציא אותו מהארנק, אבל זה ממש לא אומר שאתם עומדים להיפרד מהכרטיס המגנטי בקרוב. למעשה, מומחי אשראי בארה"ב ניתחו את האופן שבו אנחנו מנצלים את כרטיסי האשראי שלנו והגיעו לכמה מסקנות עיקריות.

 

המסקנה הראשונה והלא-מאוד-מפתיעה היא שאנחנו משתמשים בכרטיסי האשראי שלנו יותר מאי פעם. אם נישאר לרגע בארה"ב נגלה שמסתובבים ב-50 המדינות למעלה מ-416 מיליון כרטיסי אשראי, כאשר 175 מיליון אמריקאים מחזיקים לפחות כרטיס אשראי אחד בארנק. גם אם ננסה להבין מה קורה אצלנו כאן בארץ לא נצטרך לעבוד קשה מדי. הצצה חטופה בארנק שלכם תגלה לכם שהסטטיסטיקה הזו לא מאוד רחוקה מאיתנו.

 

המסקנה השנייה: כרטיסי האשראי יעשו הרבה יותר

אז אנחנו משתמשים יותר ויותר בכרטיס האשראי שלנו, וזה כאמור לא באמת מפתיע, אבל המסקנה השנייה של המומחים היא שאנחנו עומדים לעשות איתו הרבה יותר. אם עד היום גיהצנו אותו בסופרמרקט או אחרי מסע קניות מטורף במרכז המסחרי, נראה שעומדים להיות לו כמה שימושים חדשים. אילו שימושים? הנה ארבע התחזיות המרכזיות של המומחים.

 

 

1 – תחבורה

היום אנחנו מעבירים את כרטיס הרב-קו בכניסה לתחנות הרכבת או בעלייה לאוטובוס, אבל בקרוב נראה שנשלם על הנסיעה ישירות מכרטיס האשראי שלנו. המומחים מאמינים שאלא אם החזון של הסרט "בחזרה לעתיד" יתממש וכולנו נרחף עם מכוניות מעופפות, כנראה נמשיך להשתמש בתחבורה הציבורית ונשלם עליה בלי כרטיס נוסף שמתווך ביננו לבין האוטובוס. כך נוותר על חידוש כרטיסי "חופשי חודשי" ועל התורים בקופות או למכונות התשלום, נחסוך זמן והכל ייראה פשוט יותר.

 

כרטיסי האשראי יחליפו את רב-קו?
האם ניפרד בשנים הקרובות מרב-קו בזכות כרטיסי האשראי?

 

2 – עסקאות בין אנשים

יש היום כמה וכמה אפליקציות שמאפשרות לנו להעביר כסף ישירות בין אנשים, אבל עסקאות פרטיות יהפכו לפשוטות הרבה יותר אם המומחים אכן צודקים. נוכל למכור כרטיסים מיותרים להופעה של עומר אדם בקלי קלות, ואם אתם אוספים כסף מהחבר'ה במשרד לטובת מתנת חתונה לקולגה כולם יוכלו להעביר לכם תשלום בכרטיס האשראי שלכם (במקום דרך אפליקציה). את הכסף תקבלו גם אתם דרך הכרטיס, כמה פשוט.

 

3 – הגנה על הפרטיות

חברות האשראי מתחילות להשתעשע עם הרעיון של כרטיסים ביומטריים, כאלה שכוללים בתוכם גם את טביעת האצבע של בעל הכרטיס. יש לזה יתרון מובהק, כמובן, והוא אבטחה גבוהה הרבה יותר. המומחים מאמינים שזו רק ההתחלה, ובקרוב יהיו על הכרטיסים עוד כמה פרטים אישיים, והם לא בהכרח קשורים למצב העו"ש. הוא עוד עשוי לשמש גם כתעודת זהות או כאמצעי לשמירת סיסמאות אישיות, כרטיס מועדון לחדר הכושר שלכם ואפילו תחליף לכרטיס החבר שלכם בקופת החולים.

 

 

4 – כרטיסים חכמים

בסוגיה הזו המומחים חלוקי דעות, אבל יש ביניהם מי שמאמין שהכרטיסים ייעשו חכמים הרבה יותר. על פי התחזיות הכרטיסים יישענו במידה רבה על טכנולוגיות של בינה מלאכותית, וכך ניתן יהיה להפיק קופונים ותגמולים אישיים על בסיס הרכישות שאנחנו מבצעים. לא מדובר כאן על חוברת המבצעים שאתם מקבלים מחברת האשראי עם הנחה על מצעים או שואב אבק, כמובן, אלא על מערכת מתוחכמת הרבה יותר. המערכת הזו גם תזהה טוב יותר כשמישהו משתמש בכרטיס שלכם מרחוק, למשל כשמתבצעת רכישה שאיננה אופיינית לכם. בקיצור, כרטיס האשראי שלכם יידע בדיוק מה אתם אוהבים, איפה אתם קונים ומה הרגלי הצריכה שלכם.

 

מקור: Business Insider

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme