שישה צעדים שיאפשרו לך לפרוש בגיל מוקדם (בלי להחליף מקום עבודה)

מערכת2 דקות קריאה
המטרה: לפרוש בגיל צעיר
שתף:

בגיל 40 הפרישה לגמלאות נשמעת די רחוקה, וגם בשנות ה-20 וה-30 שלכם אתם בוודאי תוהים איך תצליחו לשרוד עוד למעלה משלושה עשורים בשוק העבודה. מצד שני, מי אמר שאתם באמת חייבים לחכות לגיל 67 כדי להתחיל לחיות את החיים בלי השכמה מוקדמת ופקקים בדרך למשרד? איך בכל זאת אפשר לפרוש בגיל צעיר, גם בלי משכורת עתק? הנה כמה צעדים שיקרבו אתכם אל היעד.

 

1 – קבעו לעצמכם יעדים ברורים לגיל הפרישה

גיל 67 בהחלט רחוק מדי, אז מתי אתם בכל זאת מתכננים לפרוש? האם הייתם מעדיפים לפרוש בגיל 60 או בכלל בגיל 50? ומה בדיוק תעשו אחרי הפרישה – תצאו לחופשות בחו"ל או תבלו יותר זמן עם הילדים? האם יש לכם משכנתא לכסות? מה מצב האשראי שלכם? כמה כסף תצטרכו מדי חודש, או מדי שנה? ככל שהיעדים שלכם יהיו ברורים יותר, כך תוכלו לתכנן את הדרך הנכונה להגיע אליהם.

 

היעד - לפרוש בגיל צעיר
רוצים לפרוש בגיל צעיר? הגדירו יעדים כבר עכשיו

 

2 – התחילו לחסוך ועשו זאת באופן אוטומטי

אם אתם רוצים לפרוש בגיל צעיר יחסית, ובוודאי לפני גיל 67, חשוב לוודא כבר עכשיו שאתם חוסכים מספיק כסף לקראת היום הגדול. אל תחכו למשכורת שלכם כדי לקבוע כמה תחסכו החודש – הגדירו מראש סכום חודשי קבוע, והתחילו לחסוך כבר עכשיו. אם בשלב הקודם הגדרנו מה הסכום שאנחנו צריכים לחסוך, עכשיו אנחנו יודעים לתכנן את תוכנית החיסכון האידאלית בדרך אל המטרה הזו, וכל שנותר הוא לפתוח חיסכון, ורצוי שהוא יתבצע באופן אוטומטי. הגדירו את מועד ההפקדה ליום שבו השכר שלכם נכנס לחשבון הבנק, וכך תדעו איך בדיוק מתחיל החודש שלכם.

 

3 – צמצמו את עלויות המחייה שלכם

נבהיר שכדי לצאת לפנסיה בגיל 50 אתם לא חייבים "להתכלב", וזו בהחלט מילה שכדאי להוציא מהלקסיקון. מצד שני, בהחלט ייתכן שיש כמה הוצאות מיותרות שאתם ממש יכולים בלעדיהם. האם אפשר לעבור לדירה אחרת, קצת יותר זולה? האם אתם זקוקים לשני רכבים למרות שאחד מהם נמצא רוב היום בחניה? האם אתם יכולים לצמצם את הוצאות המזון או הבילויים שלכם בלי להרגיש שאיכות החיים שלכם יורדת משמעותית?

 

 

4 – הגדילו את ההכנסה שלכם

הבטחנו שלא תצטרכו להחליף מקום עבודה, אלא אם כן מיציתם ובא לכם לגוון כמובן. מצד שני, גם אם אתם נשארים בדיוק איפה שאתם, זה עדיין לא אומר שאין לכם אפשרות להגדיל הכנסה. להיפך. נסו למצוא דרכים יצירתיות לייצר עוד הכנסה, מהקמת עסק צדדי קטן, דרך השכרת חדר ב-airbnb ועד לדוגווקינג או שיעורים פרטיים. בכתבה הזו תוכלו למצוא עוד שפע של רעיונות טובים שיכניסו לכם מאות ואף אלפי שקלים נוספים מדי חודש.

 

לייצר הכנסה מהבית
חפשו את הדרך המתאימה לכם – והתחילו לייצר כסף גם מהבית

 

5 – הקטינו את החובות שלכם

אתם רוצים לפרוש מוקדם אבל מעדיפים לעשות את זה בלי חובות והלוואות נגררות? מצוין. זה הזמן להתחיל לסגור את המינוס, לכסות את ההלוואות הקיימות ולהיערך ליום שבו תפרשו בראש שקט באמת. הצעד הזה חשוב משתי סיבות עיקריות. ראשית, ככל שתסגרו הלוואות מהר יותר, תוכלו לפנות את הסכומים שממילא "נעלמים" בהחזר החודשי לטובת חיסכון לפנסיה המוקדמת והמיוחלת. שנית, את הפרישה המיועדת כדאי להתחיל עם פלוס בחשבון ועם אפס חובות, בוודאי אם אין לכם תוכניות לחזור לעבוד אחרי שתפרשו.

 

 

6 – שמרו על הבריאות כדי לפרוש בגיל צעיר (בלי לשרוף כסף על שירותי בריאות)

הטיפ הזה אולי לא נשמע לכם כלכלי, אבל האמת היא שלבריאות שלכם יש השפעה רבה מאוד על הכסף שלכם. אתם בוודאי לא רוצים לבזבז את הזמן שלכם בפנסיה על ביקורים בקופות חולים, וגם לא להוציא את החסכונות על תרופות וטיפולים רפואיים. שמרו על הבריאות שלכם כבר עכשיו, רכשו פוליסות ביטוח שיספקו לכם הגנה במידת הצורך ונסו להגיע ליום הגדול כשאתם יכולים ליהנות ממנו הרבה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme