שלוש דרכים לשנות את הרגלי הכסף שלך ולהתחיל לחסוך

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
לשנות את הרגלי הכסף
שתף:

אנחנו יודעים. קשה לרכוש הרגלים חדשים, בטח כשמדובר בכסף. אנחנו אוהבים לשמור על המצב הקיים, ושינויים – גם הקטנים ביותר – יכולים להיראות די מאיימים. חוץ מזה, כשמדובר בכסף שלנו, ההחלטה לצמצם הוצאות ולבזבז פחות גורמת לנו להרגיש שאיכות החיים שלנו תיפגע, וזה בהחלט מעורר דאגה. אתם הרי אוהבים את הקפה ההפוך מהדוכן בכניסה לרכבת, חייבים את ארוחת הערב המפנקת במסעדה היוקרתית ומחכים לרגע שבו תקנו את הבגד החדש שראיתם בחלון הראווה. מצד שני, לפעמים פשוט אין ברירה, ואפשר לשנות את הרגלי הכסף שלנו קצת יותר בקלות.

 

 

למה בכל זאת כדאי לשנות את הרגלי הכסף?

אז למה הגיע הזמן לשנות את הרגלי הכסף שלך? יכול להיות שהמשבר הנוכחי גרם לחשבון הבנק להתכווץ מעט ויכול להיות שאנחנו פשוט מבינים שמתישהו גם אנחנו עשויים למצוא את עצמנו ללא הכנסה, בתור ללשכת האבטלה. חוץ מזה, אם אנחנו רוצים לחסוך כסף למען העתיד ואפילו חולמים על פרישה מוקדמת, ההרגלים שלנו היום ישפיעו מאוד על העתיד הכלכלי שלנו. אז מה עושים?

 

הרגלי הכסף שלך
כמה עולה לכם הקפה של הבוקר?

 

צעד ראשון: חוקים פשוטים

לפני הכול הגדירו לעצמכם כמה כללי משחק די פשוטים ובסיסיים. בחנו את ההוצאות שלכם, למדו איפה אפשר לקצץ ומה יכאב לכם פחות (למשל ספל הקפה ההפוך בבוקר או דווקא המאפה שמגיע לצדו). בחנו גם את חיוב כרטיס האשראי שלכם ואולי תגלו שם כמה שקלים מיותרים מדי חודש, כאלה שאתם משלמים על מנוי לעיתון שלא קראתם חצי שנה או על אפליקציה שאתם בכלל לא צריכים. אם תתחילו בצעדים קטנים ופשוטים יהיה לכם קצת יותר קל בהמשך.

 

צעד שני: עקבו אחר עצמכם

שימו לעצמכם תזכורות במקומות שונים, למשל ביומן, בטלפון הנייד ואפילו אצל האנשים הקרובים אליכם יותר מכל. כך תזכירו לעצמכם שאתם במוד חיסכון ושאתם משנים את הרגלי הכסף, וגם למה אתם בכלל עושים את זה. האם אתם מתכננים חופשה חלומית ורוצים להגיע אליה עם תקציב מפנק? האם אתם חוסכים לקראת לימודים אקדמיים? האם אתם מתכננים לשפץ את הדירה? ואולי המטרה שלכם היא בכלל לפרוש לפנסיה מוקדם מהצפוי? הזכירו לעצמכם כל הזמן למה אתם עושים את זה, והשינוי יהיה קצת יותר קל (או קצת פחות מאתגר).

 

 

צעד שלישי: שתפו גם את הסביבה

כשאנחנו מתחייבים למשהו, בוודאי כשאחרים עדים להתחייבות הזו, אנחנו הרבה יותר ממוקדים במטרה. הרי אם לא נצליח נצטרך לתת הסברים, וכשהסביבה שלנו מבינה שאנחנו משנים הרגלים ומנסים לחסוך, יהיה מי שיתמוך בנו כשזה יהיה קשה ויזכיר לנו שאנחנו מנסים לחולל שינוי מתוך מטרה כזו או אחרת. אם כן, זה הזמן לספר לחברים הטובים או לבני המשפחה שאתם עושים שינוי, שיש לכם מטרה, ושאתם רוצים שהם יהיו שם כשתסטו מהדרך – כדי שתוכלו לחזור אליה מהר יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme