5 אסטרטגיות שיחסכו לכם ויכוחים על כסף

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
למה צריך ויכוחים על כסף?
שתף:

זה לגמרי טבעי לגלות שאתם מתנהלים בצורה שונה לחלוטין מבני הזוג שלכם, גם ברמה הכלכלית. אחד מכם קצת יותר בזבזן, האחר מעדיף לחסוך ובאופן כללי נדמה שיש לכם לא מעט חיכוכים בכל הקשר להתנהלות עם כסף. לפני שאתם שוברים את הכלים (ואת קופות החיסכון), הנה כמה דרכים להימנע מהוויכוחים באחד הנושאים הרגישים ביותר במערכת הזוגית והמשפחתית.

 

 

1 – הבינו שיש להם אמונות משלהם

הדרך שבה בני אדם בוחרים להתנהל עם כסף מושפעת בדרך כלל מאירועים מוקדמים. אנחנו לומדים מההורים שלנו איך לחסוך או לא לחסוך, מי מנהל את הכסף בבית ועל מה נכון או לא נכון לבזבז. בקיצור, גם הרגש עובד כאן ולא רק השכל, וכדאי לזכור את זה לפני שמעוררים (עוד) ויכוח על הוצאה כזו או אחרת. מה כן אפשר לעשות? לדבר. נסו להבין את הגישות של שניכם ביחס לכסף ומצאו את הדרך המשותפת להיפגש באמצע, עד כמה שאפשר.

 

2 – הבינו שכסף = רגש

בסופו של דבר, היחס שלנו לכסף קשור לרגש, וגם כאן אפשר לזהות קשר ברור לחוויות הילדות שלנו ולערך של הכסף כפי שלמדנו אותו לאורך שנים. מי שגדל בבית שבו תמיד חסר כסף והמצוקה היא חוויה קבועה, סביר להניח שהכסף ימשיך לעורר עבורו מתח וחרדה. נסו להבין מה באמת מניע אתכם וכמובן, מה מניע את בן או בת הזוג. כך תבינו טוב יותר את הרגלי הכסף שלכם ואולי אפילו תמצאו שיש בינכם נקודות דמיון. זה יעזור לכם לנהל את הכסף טוב יותר, במשותף וגם בנפרד.

 

ויכוחים על כסף? מיותר
דברו על זה כבר עכשיו ומנעו ויכוחים על כסף

 

 

3 – אל תדחו את "השיחה" ומנעו ויכוחים על כסף

הרבה זוגות חוששים מהנושא הפיננסי, ובהתאם הם דוחים את השיחה הקשה הזו משום שהם מרגישים שהיא עשויה להעיב על מערכת היחסים הזוגית. אלא שלאורך הדרך יש לא מעט שינויים גדולים שמשפיעים גם על חשבון הבנק המשותף, מהבאת ילדים משותפים לעולם, דרך פיטורים של אחד מבני הזוג ועד לרכישת בית או לטיפול בקרוב משפחה. באופן טבעי רצוי לשוחח על הנושאים הללו מראש, לתאם עמדות ולהחליט איך אתם עומדים להתנהל בסיטואציה מסוימת. הגדירו יחד תקציב, קבעו מטרות ברורות ביחס לחיסכון ולהלוואות וחשבו קדימה גם על שינויים שעדיין לא נראים באופן (לרבות משכנתא או קבלת ירושה).

 

4 – זכרו שהכסף משפיע על הכל

אם אתם במערכת יחסים, האסטרטגיות הפיננסיות שלהם ישפיעו על כל חלק במערכת היחסים שלכם. בלי שיחות על הכסף, על מערכות היחסים של כל אחד מכם עם הכסף ועל הרגלי החיסכון וההוצאות שלכם, הטינה ביניכם תגדל ובשלב מסוים היא עשויה להגיע לידי פיצוץ. אם כן, הימנעו מהכנסת ויכוחים על כסף וכעס אל הקשר הזוגי, דברו על הדברים האלה ועל הרגשות שלכם, וקבלו את זה שאולי לא תסכימו על כל דבר, אבל לפחות תהיו פתוחים וכנים יותר, וזה חשוב לקשר לא פחות (וכנראה קצת יותר).

 

 

5 – התחילו בקטן ואל תהססו לפנות לעזרה

רבים מהזוגות שחווים חוסר הסכמה בסוגיות כלכליות, פשוט מתעלמים מהבעיה ומפסיקים להתמודד איתה. ההחלטה הזו אולי נראית להם כמו פתרון מנצח אבל בפועל מדובר בצעד שיכול לחזור כבומרנג ולהסב נזק משמעותי לקשר הזוגי כולו. אז נכון, הצעד הראשון הוא תמיד הכי קשה, אבל אפשר לעשות את זה נכון, והנה כמה צעדים בסיסיים:

1 – הגדירו יחד תקציב, פרטו את כל ההוצאות וההכנסו וקבעו יעדים משותפים להלוואה ולחיסכון

2 – השתמשו בטכנולוגיה, וזה הזמן להכיר אפליקציות ותוכנות שיעזרו לכם לנהל את התקציב

3 – קיימו פגישה שבועית בנושא כסף רק כדי לוודא שאתם שומרים על המסגרת ומתואמים ביניכם

ויותר מכל, אל תחכו. אם תפעלו כבר עכשיו תוכלו לחסוך את כל הוויכוחים המיותרים שרק מכניסים יותר מתח למערכת היחסים שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme